کد خبر: ۵۹۱۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

برای دریافت وام خودرو باید چه کرد؟

یکی از اهداف اعطای انواع وام و تسهیلات، تزریق وجوه نقد به بخش تولیدی جامعه و حمایت از این کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و ایجاد زمینه اشتغال در این بخش است؛ به همین دلیل این وام در حال حاضر به منظور تهیه و خرید خودروهای داخلی اعطا می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

ماشین یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است. ماشینی که این روزها چرخ‌هایش روی زمین می‌چرخد اما قیمت‌اش در ابرها سیر می‌کند. وام‌هایی که تحت عنوان وام خودرو هم پرداخت می‌شود این روزها برای خریدن یک چرخ ماشین کفاف می‌دهد! اما همیشه گفتن کاچی به از هیچی است. وام خودرو گرفتن جدا از مصرفی بودنش برای فرد، اقدامی تولیدی برای چرخ اقتصادی کشورمان است.

اهداف

برای دریافت وام خودرو باید چه کرد؟

یکی از اهداف اعطای انواع وام و تسهیلات، تزریق وجوه نقد به بخش تولیدی جامعه و حمایت از این کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و ایجاد زمینه اشتغال در این بخش است؛ به همین دلیل این وام در حال حاضر به منظور تهیه و خرید خودروهای داخلی اعطا می‌شود.

قیمت

در حال حاضر سقف تعیین‌شده برای اعطای وام خودرو از سوی شبکه بانکی به میزان ۱۵۰ میلیون ریال معادل ۱۵ میلیون تومان است؛ با این حال برخی از بانک‌ها حاضر به پرداخت مبلغی بیش از این میزان به متقاضیان وام خودرو هستند.

زمان

حداکثر مدت ۳ سال برای بازپرداخت وام خودرو در نظر گرفته شده است. تسهیلات این وام به صورت ریالی در اختیار متقاضی قرار نخواهد گرفت بلکه در صورت طی شدن مراحل بانکی و تأیید صلاحیت متقاضی جهت دریافت وام خودرو، مبلغ وام به صورت چک به حساب خودروساز یا یکی از نمایندگی‌های شرکت خودروساز صادر خواهد شد.

سود

نرخ سود مصوب برای دریافت وام خودرو به صورت سالانه ۲۴ درصد در نظر گرفته شده است. با همه این توضیحات باز هم ممکن است شعبات بانکی شرایط متفاوتی در ارائه این وام بانک داشته باشند.

محاسبه

حساب‌هایی هم هستند که با سپرده کردن روی آن‌ها سود می‌آید و می‌شود از آن‌ها وام هم گرفت. همیشه خودتان با دانستن فرمول محاسبه سود، ساز و کار مالیتان را روشن کنید و بدانید. بدون شک به بانکی در آن سپرده دارید اعتماد است اما طبیعت بشر دانستن است. برای آرامش باید دانست.

از قدیم

از قدیم که به در هر بنگاهی که می‌رفتیم می‌گفتن میلیونی بیست هزار تومان سودش می‌شود. اما هیچ بانکی میلیونی بیست تومان با سود 20 درصد نمی‌دهد. یک تفاوت بین حساب و کتاب مردم و بانک وجود دارد. مقدس، رئیس بانک عفیف آباد شیراز بیان می‌کند: مشتریان ما همیشه شاکی تفاوت قیمت حساب خودشان با ما هستند. این را بدانند ما بیست درصد، میلیونی 16400 سود می‌دهیم. آن‌ها سود ماهانه رو حساب می‌کنند ما سود سالانه را مد نظر قرار می‌دهیم.

سال

اگر سال در حالت عادی باشد 365 روز را منظور کنید. اگر حساب به سال کبیسه باشد 366 روز محاسبه می‌شود. شکل ظاهر فرمول به این شرح است:

(مدت به روز) × (نرخ) × (مبلغ سپرده گذاری) تقسیم بر ۳۶۵۰۰ = سود

فرمول

برای حساب سود بانکی خود این فرمول ثابت را به خاطر بسپارید. همیشه ضرب و تقسیمش را انجام دهید، حسابتان مشخص می‌شود. مبلغ را به ریال همیشه نگه دارید. نرخ هم می‌شود همان درصدی که با آن حساب سپرده کرده‌اید و قرار است سود ماهیانه بگیرید. مدت یک ماه را تقسیم به سال کنید.

کمترین

برای محاسبه سود بانکی روزشمار، کمترین مبلغ مانده سپرده در روز حساب می شود. حساب کردن این نوع سپرده کمی بالا و پایین دارد چون حسابی باز است و صاحبش از آن خرج می‌کند. این طور نیست که فرد بگوید اول ماه برای مثل بیست میلیون در حساب داشته‌ام تا یک روز مانده به آخر ماه دست نزده ام و یک روز مانده به تمام شدن ماه 18 میلیون آن را برداشت کرده‌ام؛ حالا سود باید به بیست میلیون محاسبه شود. بانک به دو میلیون که کمترین مبلغ در همان ماه کاری بوده است، سود خواهد داد.

فوری

برای گرفتن وام‌های فوری هم که در آن خریدار و فروشنده مطرح است با توجه به درصدی که فرد می‌گیرد می‌توانید خودتان حساب کنید ببینید با سود بانک و نرخی که فروشنده برای شما گذاشته در حقیقت سود وامتان چقدر خواهد شد.

مهم

برای بعضی از افراد داشتن ماشین دلخواه از داشتن مسکن واجب‌تر است. آنقدر داشتن ماشین در اولویتشان است که وام فوری اگر با مبلغ خوب بتوانند پیدا کنند، اول ماشین خود را عوض می‌کنند. در شرایط دیگر هم می‌شود تصور کرد فردی که روی ماشین کار می‌کند و خرج زندگیش را از راه رانندگی در می‌آورد. این دو دسته افراد خواهان وام فوری برای خرید خودرو هستند. این وام‌های فوری را باید از وام چی بخواهید که وبلاگی با وام‌های سریع و با شرایط مناسب به شما معرفی خواهد کرد.

بد

یکی از بدی وام‌های خودرو محدودیت آن است. وام‌هایی که بانک‌ها در زمینه خودرو ارائه می‌کنند با سیاست حفظ بازار ماشین داخل است. سود بالای این وام‌ها هم آنقدر ترغیب‌کننده نیست که افراد وامی به این نام بگیرند. بیشتر افراد وام‌های فوری و بدون محدودیت خرید ماشین فقط ایرانی با مبالغ بالاتر را می‌پسندند. وام چی به شما کمک می‌کند وام دلخواهتان را پیدا کنید، دیگر کاری ندارد چه ماشینی از ساخت چه کشوری را خواهید خرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین