کد خبر: ۵۹۱۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

کشف راز ناتمام ماندن اثر "مونالیزا"

داوینچی به احتمال زیاد به اختلال پیش فعالی مبتلا بوده است چرا که علاوه بر خلاقیت وسیع او اما شواهدی از ناتوانی‌اش در تکمیل وظایف وجود دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- پژوهشگران در یافته های خود به موضوعی تازه‌ای درباره "لئوناردو داوینچی" نقاش شهیر ایتالیایی پی برده‌اند: او به احتمال زیاد مبتلا به بیماری ADHD  یا اختلال کم توجهی – پیش فعالی بوده است. این پژوهشگران اشار کرده‌اند که احتمالا علت ناتمام ماندن اثر مشهور "مونا لیزا" توسط او نیز به همین خاطر بوده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ پژوهشگران می‌گویند با بررسی ناتمام ماندن اثر مونالیز توسط داوینچی و از این شاخه به آن شاخه پریدن‌های مداوم او در میان آثاری که خلق کرده است، علائمی می‌بینند که نشان می‌دهند داوینچی به احتمال زیاد به اختلال پیش فعالی مبتلا بوده است چرا که علاوه بر خلاقیت وسیع او اما شواهدی از ناتوانی‌اش در تکمیل وظایف وجود دارند.

کشف راز ناتمام ماندن اثر

یافته‌های تازه نشان می‌دهند که داوینچی همیشه بی‌قرار بوده و روز و شب کار می‌کرد و تنها مدت کوتاهی از شبانه‌روز را به خواب اختصاص می داد. 

پروفسور "مارکو کاتانی" کارشناس در مورد بیماری‌های مرتبط با بی نظمی و بی‌قراری چون ای دی اچ دی و اوتیسم در "کینگز کالج" لندن می‌گوید: "اسناد تاریخی و شواهد نشان می‌دهند که داوینچی زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی می‌کرد اما فاقد روحیه مداومت و پیگیری انجام و تکمیل برنامه بود. این‌ها نشانه‌هایی هستند که در بیماران مبتلا به "ای دی اچ دی" دیده می‌شوند. به احتمالا بسیار زیاد به همینمین خاطر است که به پایان رساندن پروژه‌ها برای داوینچی کار دشواری بوده است". 

همچنین، او چپ دست بوده است نشانه‌ای که در میان بسیاری از افراد مبتلا به "ای دی اچ دی" شایع است. داوینچی 500 سال پیش در چنین ماهی درگذشت. 

اختلال کم توجهی – پیش فعالی یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً کودک توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است. علت بیشتر مبتلایان به عارضه بیش‌فعالی هنوز روشن نیست ولی گمان می‌رود که جزو بیماری‌های چند عاملی با ریشه ژنتیکی و محیطی باشد. پیش‌فعالی به دو دسته تقسیم می‌شود: اختلال پیش فعالی و اختلال کم توجهی. مبتلایان به اختلال پیش فعالی معمولا فعالیت بالایی دارند.  گروه دوم مبتلایان اختلال کم توجهی بر خلاف گروه قبلی فعالیت بالایی ندارند اما در توجه و تمرکز دچار مشکل‌اند. در حقیقت این افراد حضور فیزیکی دارند اما فکر و حواسشان جای دیگری است و معمولاً دچار اشتباه می‌شوند اما فقط از روی بی دقتی و در تمرکز کردن و توجه به یک موضوع بیش از پنج دقیقه مشکل دارند.

کشف راز ناتمام ماندن اثر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
تاراا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
2
1
یه تابلو معمولی انقدر بزرگش کردهاند وتجربه وحلیم برایش مینویسند که انگار .......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین