کد خبر: ۵۹۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲

ظریف وارد بغداد شد

منابع خبری عراق از ورود «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سفر مقامات ایرانی به عراق همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق از جمله با هدف افزایش فشارها به عراق برای همراه کردن این کشور با سیاست‌های ضد ایرانی گروه ب، صورت می‌گیرد.

در همین راستا،‌«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران عصر روز شنبه برای دیدار با مقامات عراقی از جمله وزیر خارجه این کشور وارد بغداد شد.

 وزیر امور خارجه ایران قرار است در این سفر با مقامات عراقی در مورد تحولات منطقه و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کند.

ظریف قرار بود در تاریخ 24 اردیبهشت در سفری به بغداد با مقامات این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کند، اما این سفر بدلایل کاری به تعویق افتاده بود.

ورود ظریف به پایتخت عراق در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و دینی این کشور با صدور بیانیه یا سخنرانی و یا گفت‌و‌گوهای رسانه‌ای، ضمن محکوم کردن اقدامات یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، بر همبستگی و همراهی با مردم ایران تاکید کرده‌اند.

در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور درباره تبعات خطرناک نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و پیامدهای وخیم افزایش تنش‌ها برای عراق و کل منطقه هشدار دادند.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین