کد خبر: ۵۹۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲

تاج خورشیدی را چه زمانی می‌توان دید؟

به گفته پژوهشگران فقط در تاریکی زودگذر یک خورشیدگرفتگی کامل، نور تاج خورشیدی به راحتی قابل مشاهده است.
آفتاب‌‌نیوز :
"تاج خورشیدی" (corona) بیرونی‌ترین لایه خورشید است. دمای تاج خورشیدی حدود ‎۱۰ به توان ۶ درجه کلوین است.تاج خورشیدی را چه زمانی می‌توان دید؟

تاج خورشیدی گسترده که بیرونی‌ترین لایه خورشید است به طور معمول توسط قرص روشن خورشیدی پوشیده شده است و این موضوع از آن تصویری جذاب ساخته است.

دیدن جزئیات ظریف تاج خورشیدی به دلیل روشنایی آن کار آسانی نیست و حتی عکسبرداری از آن نیز دشوار است.

تاج خورشیدی همچنین منبع تولید بادهای خورشیدی است که جریان‌های ثابتی از ذرات باردار هستند که از خورشید منتشر می‌شوند و در سراسر منظومه شمسی جریان دارند. از آنجا که باد خورشیدی می‌تواند مدارهای ارتباطی و ناوبری در مدار اطراف زمین را مختل کند، دانشمندان امیدوارند از داده‌های کاوشگر خورشیدی پارکر برای درک بهتر این بادهای خورشیدی و منبع آنها استفاده کنند.

تاج خورشیدی به صورت لایه‌های پیچیده و سوزان درخشان دیده می‌شوند. در تصویر مذکور صدها ستاره که روشنایی آنها کمتر از ۱۱ قدر است در پشت ماه و خورشید دیده می‌شوند. مریخ در دورترین ناحیه سمت راست تصویر قرار دارد و به سختی قابل مشاهده است.

خورشید گرفتگی بعدی در دوم ژوئیه رخ می‌دهد و افراد ساکن شیلی و آرژانتین می‌توانند هنگام غروب، تاج خورشیدی را که به صورت یک نوار نازک درخواهد آمد، مشاهده کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین