کد خبر: ۵۹۲۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰

وزیر کشور: اراده ما مبنی بر جنگ نیست| اولویت اصلی ایران مقاومت در برابر تحریم است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به ضرورت تعریف منابع درآمدی جدید برای مقابله با تحریم‌های نفتی آمریکا اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی و نخست ما مقاومت و استقامت در برابر تحریم و حرکت در جهت دفع تهدید است.
آفتاب‌‌نیوز :
رحمانی فضلی یکشنبه شب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد افزود: با قوانین فعلی که از مشروطه تاکنون تنقیح نشده است هم می توان جلوی هرگونه سرمایه گذاری مباح و حلال را گرفت و هم می توان سخت ترین شرایط سرمایه گذاری را حمایت کرد.

وی با بیان اینکه باید به تولید کننده و سرمایه گذار کمک کنیم، گفت: کار نظارت نیز در جای خود محفوظ است اما نظارت و کنترل نباید مانع فعالیت تولید کننده و سرمایه گذار شود.

وزیر کشور با اشاره به نظام توزیع کالا در کشور، افزود: نظام توزیع کنونی مناسب نیست و دولت و نظام را ناکارآمد جلوه می دهد، لذا هر استان باید به دنبال نظام توزیع مناسب برای خود باشد و به خصوص در شرایط کنونی نباید همه کارها در تهران متمرکز شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید به آنها توجه کنیم واحدهای تملک شده به وسیله بانک ها است که دستکم دو هزار و ۲۰۰ واحد تملک شده به وسیله بانک ها در کشور وجود دارد و هر استان باید کمیته ای را تشکیل دهد و این واحدها را کمک و حمایت کند تا در صورت امکان به چرخه تولید بازگردند و یا به صورتی دیگر تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: واگذاری پروژه ها و طرح های نیمه تمام دولتی و اولویت دادن به شهرستان های کمتر توسعه یافته استان از دیگر برنامه های مهم در شرایط کنونی است.

او اضافه کرد: حمایت از حضور و سرمایه گذاری تاجران کشورهای همسایه نیز باید مورد توجه قرار گیرد اما برخی ترس ها، بخل و کوچک بینی ها باعث شده است نتوانیم از ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فشارهای اقتصادی و تحریم ها اشاره و بیان کرد: اولویت اصلی و نخست ما مقاومت و استقامت در برابر تحریم و حرکت در جهت دفع تهدید است.

رحمانی فضلی افزود: با فعال کردن حوزه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری می توان تولید را تقویت کرد و رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی هم بر این نکته تاکید دارند.

وی ادامه داد: باید کیفیت کارها را بالا ببریم، هزینه ها را کاهش دهیم و منابع جدید درآمدی ایجاد کنیم و در قالب مشارکت مردمی، جذب سرمایه گذاری خارجی و خلق درآمدهای جدید باید جزء برنامه های استان ها باشد.

وزیر کشور گفت: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی، سیاسی، نظامی و تحریم این است که در رفتارهای جمعی مردم و حکومت اثر بگذارد، نارضایتی عمومی ایجاد و در روند پیشرفت و توسعه کشور اخلال ایجاد کند.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی همیشه به دنبال حاکمیت و اجرای قانون و احقاق حقوق خود بوده است، افزود: ما هیچ گاه به کشوری تجاوز نکرده ایم و نمی گذاریم به کشور ما هم تجاوز کنند. اراده ما مبنی بر جنگ نیست اما اگر شرایطی به وجود بیاید که به حقوق ملت تجاوز شود قاطعانه پاسخ می دهیم.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و عوامل ثالث در منطقه، در پی جنگ افروزی هستند. اسرائیل همیشه نقش عامل تنش زا و آشوب آفرین را ایفا کرده است و اما آمریکا و اروپا باید مواظب عوامل ثالث باشند.

وزیر کشور گفت: اگر جنگی رخ دهد شروع آن ممکن است در اختیار دیگران باشد اما نهایت و حوزه جغرافیایی را آنها نمی توانند تعیین کنند. ما امنیت منطقه را یکپارچه می دانیم که با همکاری همه کشورهای منطقه به دست می آید اما قطعا اگر اتفاقی بیفتد دامنه آن همه را فرا می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین