کد خبر: ۵۹۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۲:۵۶

یک آدمکش؛ بهانه حمله به دولت خاتمی؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، مبنی بر این که «عبدالمالک ریگی پدیده رشد یافته دوران اصلاحات و به عنوان خبررسان دستگاه‌های امنیتی این دوره بوده است» گفت: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد و ریگی از عوامل وزارت اطلاعات در زمان خاتمی بوده باشد باید به توانایی وزارت اطلاعات دولت اصلاحات آفرین گفت چراکه این توانایی را داشته است که معاند را به مخالف و مخالف را به دوست تبدیل کند و از آنان در جهت حفظ نظام استفاده نماید.

داریوش قنبری در گفت‌وگو در گفت‌وگو خبرنگار سیاسی آفتاب در توضیح این سخن افزود: شعار  دولت خاتمی همواره «زنده باد مخالف من» بود و اگر سخنان پورمحمدی در خصوص حضور ریگی و خبررسانی وی در دستگاه امنیتی صحت داشته باشد، باید گفت که دولت خاتمی توانست از فردی که خطرناک بود و یک تروریست است، به عنوان خبررسان استفاده کند و او را در جهت حفظ نظام هدایت کند. اگر فرض را بر صحت سخنان وزیر محترم کشور بگذاریم به ناچار این نتیجه حاصل می‌شود که دولت کنونی ریگی را تبدیل به مخالف و معاند کرده است.

چرا VOA با عبدالمالک ریگی مصاحبه کرد؟[کلیک کنید]

قنبری در ادامه سخنانش با بیان این که مصطفی پورمحمدی در دولت گذشته نیز در تشکیلات وزارت اطلاعات حضور داشته است گفت: عنوان کردن این گونه بحث‌ها ضد امنیتی است و موجب تضعیف دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی می‌شود. امنیت کشور مسأله‌ای است که دوران آن فرقی نمی‌کند. یعنی چه در دوران اصلاحات و چه در این دوران مسائل امنیتی مهم است و نباید به آن خدشه‌ای وارد شود.

وی در پایان، ضمن دفاع از عملکرد 8 ساله خاتمی گفت: اگر چنین اظهاراتی صحت داشته باشد، خود نمایانگر عملکرد صحیح خاتمی است چرا که کابینه وی توانست فردی را که خطرناک و تروریست بود را تبدیل به خبررسان سرویس‌های اطلاعاتی کند.

گفتنی است در یک سال گذشته تحرکات گروهک تروریستی موسوم به جندالله در مناطق شرقی کشور افزایش یافته است. این در حالی است که تحرکات این گروهک تروریستی اخیرا با حمایت گسترده برخی رسانه‌های بیگانه از جمله صدای آمریکا همراه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین