کد خبر: ۵۹۲۷۸۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

برزخ بلاتکلیفی داوطلبان کنکور سراسری

در بند ب ماده یک این مصوبه، در رابطه با کنکور سراسری سال 1399 گفته شد؛ «در سال 1399، فقط یک آزمون (یک مجموعه سؤال) بر اساس کتب نظام جدید آموزش (3-3-6) برگزار می‌شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
شورای سنجش و پذیرش دانشجو در سیزدهمین جلسه خود در مورخ دوشنبه 26 شهریور 97 به ریاست منصور غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل جلسه داد، مصوبات این جلسه در رابطه با کنکور سراسری سال‌های 1398 و 1399 بود که سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای مشروح مصوبات این شورا را به داوطلبان کنکور سراسری سال‌های 1398 و 1399 رسما ابلاغ کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در بند ب ماده یک این مصوبه، در رابطه با کنکور سراسری سال 1399 گفته شد؛ «در سال 1399، فقط یک آزمون (یک مجموعه سؤال) بر اساس کتب نظام جدید آموزش (3-3-6) برگزار می‌شود.» بنابراین، براساس این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و مطابق با اطلاعیه رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان نظام قدیم آموزشی برای شرکت در کنکور سراسری سال 1399 می‌بایست الزاما بر اساس کتب نظام جدید آموزشی (3-3-6) خود را آماده و مهیای کنکور سراسری 1399 کنند. از این رو، داوطلبان نظام قدیم بسیاری بر اساس اعتماد و پایبندی به قانون با صرف هزینه‌های سنگین مالی در این شرایط بد اقتصادی اقدام به برنامه‌ریزی تحصیلی، تهیه کتاب‌های نظام جدید و ... کردند تا خود را به خوبی برای کنکور سراسری سال 1399 آماده کنند.

برزخ بلاتکلیفی داوطلبان کنکور سراسری

اما شش ماه بعد، بر اساس اعتراض گروهی از داوطلبان نظام قدیم مبنی بر برگزاری دو کنکور نظام قدیم و نظام جدید در سال 1399، شورای سنجش و پذیرش دانشجو در هفدهمین جلسه خود در مورخ یکشنبه 26 اسفند 97، در اقدامی کارشناسی نشده، بدون توجه به داوطلبان پایبند به مصوبات جلسه سیزدهم، مصوب کردند؛ «در آزمون سراسری سال 1399، برای آخرین بار همانند آزمون سراسری سال 1398، سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سؤال)، یک آزمون مطابق کتب نظام قدیم و یک آزمون مطابق کتب نظام جدید انجام خواهد شد و داوطلبین الزاما و اجبارا باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده‌اند، شرکت کنند!»

مشکل بزرگی که برای داوطلبان نظام قدیم پایبند به مصوبه جلسه سیزدهم به وجود آمده است، الزام و اجبار سازمان سنجش به شرکت در کنکور نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده‌اند، است، چرا که داوطلبان نظام قدیم بر اساس اعتماد به مصوبه قبلی تا الان بیش از هشت ماه است که کتب نظام جدید را برای کنکور 1399 مطالعه می‌کنند و این بی‌عدالتی و ظلم بزرگی است که بعد از هشت ماه مطالعه، بگویند دوباره باید از اول کتب نظام قدیم را بخوانید و خود را برای کنکور نظام قدیم آماده کنید!

در همین زمینه، قاسم احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در واکنش به تصمیم اخیر شورای سنجش برای برگزاری کنکور دیپلم‌های نظام قدیم گفت: «فردی که ۱۲ سال در سیستم نظام قدیم درس خوانده به او می‌گویند که باید در سیستم نظام جدید کنکور دهد؛ آن فرد قانونمند بوده و کتب نظام جدید می‌خرد و شروع به آماده شدن برای کنکور می‌کند اما به یک باره تصمیمشان را عوض می‌کنند و می‌گویند باید این افراد براساس نظام قدیم کنکور دهند. چرا این گونه با عجله تصمیم می‌گیرید که بعد بخواهید آن را تغییر دهید و یک ضرب الاجل تعیین کنید؟ تصمیمات خلق الساعه تنها متقاضیان کنکور را نابود می‌کند، کنکوری که به اندازه کافی استرس‌زا است و این که مدام محتوای آزمون را تغییر دهیم تنها شرایط را بدتر خواهد کرد.»

اینک پیشنهاد عادلانه و راهگشای ما این است که دکتر غلامی وزیر محترم علوم و شورای محترم سنجش و پذیرش دانشجو به داوطبان نظام قدیم پایبند به مصوبه قبلی، «حق انتخاب شرکت در کنکور نظام جدید آموزشی (3-3-6)» بدهد، تا حق و حقوق داوطبان ضایع نگردد و متضرر نشوند و از برزخ بلاتکلیفی که بیش از 2 ماه است در آن گرفتار شده‌اند، رهایی یابند و با آرامش و آسایش، بدون استرس و دل‌نگرانی بتوانند درس بخوانند و خود را آماده آزمون سرنوشت ساز کنکور کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
3
1
سلام ممنون از شما که به این پرداختین..................
اگر کنکور ۹۹
انتخابی نباشه
ظلم بزرگی درحق ما دانش آموزانِ نظام قدیمی میشه که رفتیم سربازی و کتابای نظام جدید رو خریدیم وخوندیم
وطبق مصوبه ی شهریور ماه سال۹۷ که سایت سنجش اعلام کرد رفتم
کتابای نظام جدیدو خریدم وشروع کردم کار کردم واسه ۹۹
الان تکلیف من نظام قدیمی که با قرض و هزار بدبختی... بیش از ۱میلیونو نیم کتاب کارو تست نظام جدید خریدم چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
باید براساس نظام جدید باشد همیشه براساس کنکور اولی ها بوده امسال ظلم در حق نظام جدید کردند کافیست
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
4
5
تو رو خدا از بلا تکلیفی ما رو نجات بدید
اخه ما چه گناهی کردیم که طبق مصوبه سازمان سنجش بودیم حالا باید بلا تکلیف باشیم.
تو رو خدا با حق انتخاب کنکور ۹۹ موافقت کنید.
میعاد
|
Netherlands
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
3
1
به داوطلبان آزمون سراسری سال 99 حق انتخاب بدهید
نماینده محترم :
طبق مصوبه شهریورماه سال گذشته شوراي سنجش و پذيرش دانشجو ، مفاد آزمون سراسری سال 99 برای متقاضیان نظام قدیم و جدید آموزشی یکسان بوده و همگان باید براساس سرفصل های نظام جديد آموزشي (3-3-6) آزمون دهند.
این درحالیست که در جلسه اسفندماه همین شورا اعلام شد داوطلبان لزوماً بايد درآزمون مربوط به نظام آموزشي كه درآن فارغ‌التحصيل شده‌اند شركت نمايند.
با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان نظام قدیم ،با پایبندی به مصوبه شهریورماه، هزینه و وقت بسیاری صرف منابع نطام جدید و شرکت در کلاس های آن نموده انداز شما نماینده محترم خواستار پی گیری و دادن حق انتخاب به داوطلبان می باشیم.ومیخواهیم به این بی عدالتی پایان دهید_۲ماه ما بلاتکلیفیم _سکوت مسئولین‼️_گناه ما نظام قدیم ها پایبندی به قانون بوده است_متاسفانه به دلیل نبود عدالت آموزشی ما کنکوری ها باید نصف زمان کنکور را در کمپین ها بگذرانیم برای گرفتن حقی که خود قاتونی بوده که شما مسئولین اعلام کرده اید_لطفا تکلیف حق انتخاب روشن کنید.
سیاوش
|
United States of America
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
2
1
لطفا حق انتخاب را در کنکور ۹۹ برای نوع سوال لحاظ کنید
سینا صفری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
3
1
با سلام
من فارغ التحصیل تجربی مدارس سمپاد هستم
خدا شاهده الان ۹ ماه است که من و چندی از دوستانم به صورت گروهی مشغول مطالعه ی منابع نظام جدید برای کنکور ۹۹ هستیم .
لطفا به گوش مسئولین امر برسانید که ما همچنان مشغول مطالعه ی منابع نظام جدید هستیم تاکید میکنم ما به امید دادن حق انتخاب همچنان مشغول مطالعه ی منابع نظام جدید هستیم .
شمارو به خدا قسم یک کاری بکنید برای ما
آخر نمیشود که زندگی و عمر و روح جوانان مملکت که سرمایه ی اصلی هر کشوری هستند به خاطر تصمیمات فکر نشده و خلق الساعه نابود شود .
پایبندی به قانون کی و کجای جهان جرم بوده است و ضرر و زیان به بار آورده؟؟؟
استاد ، هرکسی زندگی و هدف مستقل خودش را دارد ، ما صلاح دانستیم که برنامه ریزی دوساله کنیم و مشغول مطالعه شویم ، به دلایل بسیار مثل اهمیت داشتن رتبه ی بالای کنکور در رزومه ی تحصیلی و نیاز ما به رزومه ی قوی تحصیلی برای رفتن از کشور در مقطع تخصص ، سخت شدن کنکور و ...
هیچ کس نمی تواند به ما بگوید چرا زود شروع کردید
ما موظف بودیم موقع شروع به پروسه ی درس خواندن بر طبق قانون زمان عمل کنیم که کردیم و سازمان سنجش نیز دقیقا " موظف " است که ما را و تصمیم قبلی خودش را در تصمیم جدید لحاظ کند که نکرده و باید بکند .
انتظار ما از مسئولین سازمان سنجش که گویا تحصیل کرده اند بیش از اینهاست ، آنها باید دقت داشته باشند که تصمیم قبلی شان باید زیر مجموعه ی تصمیم جدید باشد ، یعنی هر تصمیم جدیدی که میگیرند ، افراد پایبند به تصمیم قبل را شامل شود .
نه که هر لحظه هر چه دلشان گفت همان شود !
تصمیمات داخل منزلشان که نیست ، که فقط خودشان و خانواده شان را شامل شود . تصمیمات کشوری است ، یک ملت را شامل می شود .
برسد به دست مسئولین امر ...
فاطمه
|
Netherlands
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
1
نميدونم گناه ما پايبندي به مصوبه ي سنجشه چيه كه دو ماهه بلاتكليفيم ! كاش جوانب تصمياتشونو در نظر بگيرن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
1
3
البته این بیشتر بهانه است از طرف بخشی از دانشجو ها مطرح شده که بیشتر اونا تصور دارند که کتاب های نظام جدید سبک تر و راحت تر هست که البته اشتباه می‌کنند
در ارتباط با هزینه کتاب ها این برای همه مشخص هست که همه کتاب فروشی های دست دو فروش کتاب های نظام جدید رو با نظام قدیم به راحتی عوض می‌کنند و از طرفی هیچ کنکوری نظام جدید حاضر نیست با کتاب های تازه چاپ شده اول مهر ۹۷ خودش برای کنکور ۹۹ آماده بکنه چرا که همه منتظر کتاب های چاپ جدید و با توجه به سبک جدید سوالات و نوع و نگرش طراحان نظام جدید و اصلاحیه خورده بخرند !
بنظر من بیشتر بهانه گیری عده ای هست که توهم آسون بودن نظام جدید گرفتن
درضمن کنکور نظام جدید و قدیم ۷۰ درصد به بالا با نظام قدیم سوالات مشترک دارند پس کلا جای نگرانی نیست گر که از مهر واقعا شروع به خوندن کردن چیزی از دست ندادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
قوانين عطف به ما سبق نداريم بيسواد .حق انتخاب چيزي است كه بايد وزارت علوم(شوراي سنجش) پاي حرف اونموقع كه زده بمونه .بنده كلي هزينه كردم.بايد براي افرادي كه در شوراي سنجش شب خوابيدن و صبح قانون جديد دادن(برخلاف قانون تصويبي 7 ماه قبلشون كه مستند در سايت سنجش درج شده بود ) اقامه دعوي بشه.
نرگس
|
France
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
1
مدت زمان مناسب برای آماده شدن کنکور ۱ سال هست
و بیشتر رتبه های برتر سعی کردن در مدت یکسال با برنامه ریزی منظم تلاش و پشتکار در طول یکسال بازه برنامه ریزی به نتیجه دلخواه خودشون برسند
بنظرم بچه ها نظام قدیم بهتر بود از زمان اسفند ماه پس از اعلام سازمان سنجش سریع منابع مرتبط خودشون تهیه میکردن و پا فشاری بر ادامه خوندن منابع نظام جدید خیلی ریسک بالایی داره
تست های آزمایشی سازمان سنجش این روز های اخیر هر کس کار کنه متوجه میشه ۷۰ یا ۸۰ درصد مطالب یکسان هست و فقط ۳۰ الب ۲۰ درصد سوالات متفاوت برای هر نظام طراحی میشه
بنا به گفته سازمان سنجش تغییرات و قوانین کنکور معمولا ۱ سال و نیم قبل از کنکور اعلام می‌کنند
پس تا فرصت هست حتی اگر با منابع جدید بعضی ها شروع کردن با توجه به ۷۰ درصد مشترک دو نظام اصلا جای نگرانی نیست
با آرزو موفقت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین