کد خبر: ۵۹۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
هوآوی پایگاه داده‌ای مخصوص هوش مصنوعی معرفی کرد

جهان هوشمند آینده با کمک هوآوی

پایگاه داده‌ی GaussDB دو دستاورد مهم دارد: اول این‌که GaussDB نخستین پایگاه داده‌ای است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در چرخه‌ی حیات دیتابیس‌های غیرمتمرکز گنجانده است و این امکان را فراهم آورده که پایگاه داده بتواند فرایندهای تعمیر و نگهداری، عیب‌یابی و رفع اشکال را به‌شکل خودکار انجام بدهد. پایگاه داده‌ی GaussDB برای پردازش تحلیلی آنلاین، پردازش تراکنش آنلاین و پردازش ترکیبی تراکنشی/تحلیلی، از نظریه‌ی بهینه‌سازی استفاده می‌کند تا نخستین الگوریتم تنظیم خودکار این صنعت را ایجاد کند و فرایند تنظیم را تا ۶۰ درصد بهتر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
هوآوی در مراسمی که در پکن برگزار شد، از پایگاه داده مخصوص هوش مصنوعی با عنوان «GaussDB» رونمایی کرد. این فعالیت در راستای معرفی استراتژی جدید هوآوی در زمینه هوش مصنوعی است که رشد نوآورانه ایی در سالهای اخیر داشته است. هوآوی توانسته اولین پردازنده هوش مصنوعی در موبایل را از سری پرچمدار گوشی های Huawei Mate 10 به دنیا معرفی  کند و  با توسعه آن هم اکنون حتی در گوشی های میان رده این شرکت شاهد استفاده از این تکنولوژی هستیم. هوآوی در کنار این پایگاه داده، استاندارد ذخیره‌سازی جدیدی با عنوان FusionStorage 8.0 هم معرفی کرده که بالاترین کارایی را در جهان دارد. هدف از راه‌اندازی این پایگاه داده بازتعریف زیرساخت داده از طریق استراتژی هوش داده پلاس Data + Intelligence strategy  عنوان شده است.

در این رویداد، دیوید وانگ، مدیر اجرایی هوآوی درباره اهمیت داده ها گفت: «بشر در حال ورود به عصر جهان هوشمند است. داده به عامل جدیدی برای تولید تبدیل شده است و لحاظ کردن هوش در تحلیل داده ها باعث افزایش بهره‌وری میشود. دیتابیس‌های ناهمگون، هوشمند و همگرا به زیرساخت‌های کلیدی داده در حوزه‌های مالی، اداری و ارتباطات بدل خواهند شد».

جهان هوشمند آینده با کمک هوآوی

هوآوی یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه‌های هوشمند است که متعهد است جهانی هوشمند و کاملاً متصل ایجاد کند. این شرکت با ادامه دادن سرمایه‌گذاری و نوآوری در زمینه‌ افزایش قدرت پردازش هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها و داده‌های برچسب‌دارِ مختص این فناوری، توانسته است به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این حوزه دست پیدا کند. دیوید وانگ که همچنین سمت مدیریت بخش بازاریابی و استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی را هم دارد، اضافه می‌کند: «پایگاه داده‌ GaussDB که مخصوص هوش مصنوعی است، قابلیت‌های HUAWEI CLOUD را تقویت خواهد کرد و قدرت پردازش ناهمگون را کاملاً آزاد خواهد کرد که شامل معماری‌های x86، ARM، GPU و NPU می‌شود. هدف ما این است که همچنان به استراتژی هوش مصنوعی‌مان ادامه بدهیم و اکوسیستم پردازشی کامل و فراگیری پدید بیاوریم. ما به همراه شریک‌هایمان به حرکت به سوی جهان هوشمند ادامه خواهیم داد».

وی همچنین، در این مراسم بار دیگر بر تصمیم هوآوی برای پیشبرد صنایع هوشمند تاکید کرد، فعالیتی که از طریق نوآوری و با ایجاد اکوسیستم داده بر مبنای اصول اعتماد، همکاری و موفقیت مشترک با مصرف‌کنندگان و شریک‌ها ایجاد شده است. 

نخستین پایگاه داده مخصوص هوش مصنوعی

پایگاه داده‌ی GaussDB دو دستاورد مهم دارد: اول این‌که GaussDB نخستین پایگاه داده‌ای است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در چرخه‌ی حیات دیتابیس‌های غیرمتمرکز گنجانده است و این امکان را فراهم آورده که پایگاه داده بتواند فرایندهای تعمیر و نگهداری، عیب‌یابی و رفع اشکال را به‌شکل خودکار انجام بدهد. پایگاه داده‌ی GaussDB برای پردازش تحلیلی آنلاین، پردازش تراکنش آنلاین و پردازش ترکیبی تراکنشی/تحلیلی، از نظریه‌ی بهینه‌سازی استفاده می‌کند تا نخستین الگوریتم تنظیم خودکار این صنعت را ایجاد کند و فرایند تنظیم را تا ۶۰ درصد بهتر کند.

دومین دستاورد این پایگاه داده هم این است که به لطف فریم‌ورک پردازش ناهمگون، می‌تواند از توان پردازش غیرمتمرکز بهره بگیرد. پایگاه داده‌ی GaussDB توانسته است در بنچ‌مارک TPC-DS از لحاظ عملکرد رتبه‌ی اول را به دست بیاورد و ۵۰ درصد بهتر از میانگین این صنعت عمل کند. 

GaussDB از آرایش‌های مختلف، از جمله آرایش محلی و آرایش ابری اختصاصی و عمومی، پشتیبانی می‌کند. این پایگاه داده می‌تواند روی HUAWEI CLOUD طیف کاملی از خدمات ذخیره‌سازی داده را ارائه کند و نیاز مشتریان مختلف در حوزه‌های مالی، اینترنت، تدارکات و آموزش را برآورده نماید.

جهان هوشمند آینده با کمک هوآوی

فضای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز با بهترین عملکرد در جهان

جهان هوشمند معیارهای مربوط به کارایی، مقیاس و مدیریت‌پذیریِ سیستم‌های ذخیره‌سازی را بالاتر خواهد برد. در پاسخ به این نیاز، FusionStorage 8.0 سه قابلیت جدید ارائه کرده است: نخست این‌که FusionStorage 8.0 توانسته است بالاترین عملکرد ذخیره‌سازی غیرمتمرکز در جهان را ارائه کند. در بنچ‌مارک SPC-1، عملکرد خواندن/نوشتن FusionStorage 8.0 در هر گره  به عدد ۱۶۸۰۰۰ IOPS رسیده است. به این ترتیب، برای نخستین بار در جهان، امکان استفاده از ذخیره‌سازی غیرمتمرکز برای کاربردهای تجاری حساس فراهم آمده است.

دوم این‌که FusionStorage 8.0 توانسته است هم‌زمان از پروتکل‌های block، file، object و HDFS پشتیبانی کند و این امکان را فراهم بیاورد که یک سیستم ذخیره‌سازی واحد بتواند کل یک پایگاه داده را مدیریت کند.

سومین قابلیت این سیستم ذخیره‌سازی هم این است که در تمام چرخه‌ی مدیریت ذخیره‌سازی از هوش مصنوعی بهره گرفته است. 

اکوسیستمی بر مبنای باز بودن، همکاری و موفقیت مشترک

هوآوی زیرساخت داده را از محاسبه و ذخیره‌سازی تا پردازش دگرگون کرده است. هوآوی با بازتعریف معماری ذخیره‌سازی به بهینه‌سازی سیستم‌های ذخیره‌سازی کمک رسانده و در مسیر ذخیره‌سازی هوشمند پیش‌قدم شده است. همچنین پلتفرم پردازش داده‌ی جدید باعث خواهد شد که تجزیه‌وتحلیل داده‌ها هوشمندتر شود و داده‌های ارزشمند سریع‌تر مشخص شوند.

تا کنون راه‌حل‌های GaussDB و ‍ FusionInsight برای کلان‌داده‌ها در ۶۰ کشور و منطقه‌ی مختلف به کار گرفته شده‌اند و به بیش از ۱۵۰۰ مشتری خدمات‌رسانی کرده‌اند. این دو راه‌حل را بیش از ۵۰۰ شریک تجاری هوآوی به کار گرفته‌اند. در حوزه‌های مختلفی از جمله مالی، ارتباطات راه دور، انرژی، سلامت، تولید و حمل‌ونقل از این راه‌حل‌ها بهره گرفته شده است. HUAWEI CLOUD سیزده سرویس پایگاه داده راه‌اندازی کرده که یکی از آن‌ها خدمات ذخیره‌سازی داده‌ها روی ابر برای مشتریان صنعتی است. 

هوآوی با تکیه بر اصول باز بودن، همکاری و موفقیت مشترک، فعالانه با مشتریان و شریک‌های خود همکاری می‌کند تا اکوسیستمی از پایگاه داده و سیستم ذخیره‌سازی پدید بیاورد. برای دستیابی به این هدف، هوآوی شراکت بلندمدتی با تامین‌کنندگان نرم‌افزار مستقل (از قبیل iSSTech، DCITS، DHC Software، E-Hual، Yonyou و AsiaInfo) برقرار کرده است تا کاربرد داده‌ها در بازارهای اختصاصی را بهتر دنبال کند. 

در «چشم‌انداز جهانی صنعت» هوآوی آمده است که حجم جهانی داده از ۳۲.۵ زتابایت در سال ۲۰۱۸ به ۱۸۰ زتابایت در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت. تقاضای شرکت‌ها برای پردازش هوش مصنوعی هر سه ماه دو برابر می‌شود و مقبولیت هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت. هوآوی با نگاه به جهان هوشمند آینده، به سرمایه‌گذاری و نوآوری ادامه خواهد داد و با همکاری شریک‌های خود زیرساخت داده را از نو تعریف خواهد کرد. هدف هوآوی و این شرکت‌ها این است که اکوسیستم کاملی برای پردازش غیرمتمرکز ایجاد کنند و صنایع هوشمند را به واقعیت بدل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین