کد خبر: ۵۹۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

زوج جهانگرد از تجربه سفر به ایران در ماه رمضان می‌گویند

در ماه رمضان یک زوج جهانگرد اهل اکوادور و آلمان به ایران سفر و در بازدید از اصفهان، عکس‌ هایی از زیبایی های این شهر در پیج اینستاگرام شان منتشر کردند که مورد توجه قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

آن‌ها در توضیح یکی از عکس های ‌شان نوشتند:«از آن جایی که می‌دانید الان ماه رمضان است، ماهی که مسلمانان درآن از اذان صبح تا اذان شب روزه می‌گیرند و ما احترام زیادی برای آن‌ها بابت این اعتقادشان قائلیم؛بنابراین زمانی که می‌خواهیم چیزی بخوریم یا بیاشامیم، مواظب هستیم که دور از چشم روزه‌داران باشد.» همین نوشته کوتاه بهانه‌ای شد تا در خصوص تجربه سفر به ایران در ماه رمضان، با «مارکو» و «اریکا» گفت‌وگو کنیم. آن‌ها هم اکنون در دبی هستند و با وجود این که حسابی سرشان شلوغ است، حاضر شدند گپی کوتاه با ما داشته باشند.

حقیقت ایران بر عکس چیزی است که رسانه‌های دنیا می‌گویند

«مارکو» درباره تجربه سفرش به ایران در ماه رمضان می‌گوید: «تجربه چند روز حضور خاطره انگیز در ایران به ما نشان داد که سفر به ایران آسان‌تر از چیزی است که فکر کرده بودیم و توقع داشتیم! مردم به ما می‌گفتند که در ایران حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است یا رستوران در آن جا کم است. آن‌ها حتی ما را ترسانده بودند که شاید در ایران گرسنه بمانید و چیزی برای خوردن پیدا نکنید! ولی حقیقت کاملا برعکس این است. ما در این سفر به همه رسم و رسوم و آداب ایرانیان در خصوص روزه‌داری در هر شهری که به آن سفر کردیم، احترام می‌گذاشتیم. در ماه رمضان اگر گرسنه می‌شدیم، چون رستوران‌ها بسته بودند، چیز دیگری برای خوردن پیدا می‌کردیم و گوشه در دنجی دور از دید عموم مسلمانان روزه‌دار غذای مان را می‌خوردیم و به هیچ مشکلی در این خصوص برخورد نکردیم.» «اریکا» هم درباره روزه‌داری ایرانیان که برایش جالب بوده است، می‌گوید: «با این‌که فکر می‌کنیم کمبود آب در تابستان می‌تواند تشنگی زیادی به همراه داشته باشد و طبیعتا شدنی نیست به خصوص مردم ایران که سخت مشغول کار هستند و ممکن است به آن احتیاج مبرم داشته باشند اما مسلمانان از خوردن هر چیزی در زمان روزه‌داری امتناع می‌کردند و این برای من شوکه کننده و ستودنی بود. »

 

خراسان 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین