کد خبر: ۵۹۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

سردار فدوی: مراسم سالگرد ارتحال امام، تجدید پیمان با رهبری است/سردار سنایی‌راد: آمریکا به دنبال مذاکره بر سر توان موشکی ما است

جانشین فرمانده‌ کل سپاه گفت: همه تلاش‌هایی که در روزهای قبل از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل انجام می‌شود باید به گونه‌ای باشد که در شأن پذیرایی از میهمان بوده و تکریم زوار باید در راس امور باشد؛ کما اینکه تا امروز هم همین گونه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در بازدید از قرارگاه شهید فهمیده در نشست اعضای کمیته های برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی از واژه‌هایی که امام بزرگوار ما در طول حیات خویش در نهضت اسلامی زیاد به آن اشاره داشتند «وحدت کلمه» بود، گفت: انسان امروز در این مجموعه‌ای که تحت عنوان قرارگاه شهید فهمیده از نهادها و سازمان‌های گوناگون گرد هم جمع شده اند و مشغول انجام ماموریت هستند؛ مصداق واقعی وحدت کلمه را به وضوح مشاهده می‌کند. جمعی که همگی برای احقاق یک هدف دور هم نشسته اند و آن برگزاری باشکوه بزرگداشت این امام بزرگوار است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که به دست امام راحل عظیم الشان راه اندازی شد و در حال حاضر نیز به بهترین وجه ممکن و در اوج شکوه و قدرت به دست نائب برحق امام زمان (عج) در حال جلو رفتن است و جزو تاکیدات حضرت امام (ره) بود که در نهایت پرچم این انقلاب توسط همین مردم و رهبری به دست صاحب اصلی اش حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) خواهد رسید.

سردار فدوی اظهار داشت: همه کسانی که برای برگزاری باشکوه روز ۱۴ خرداد از اقصی نقاط کشور به اینجا می‌آیند در واقع میهمانان و زوار امام خمینی (ره) محسوب می‌شوند از این رو همه تلاش‌هایی که در این روزهای قبل از برگزاری مراسم انجام می‌شود باید به گونه‌ای باشد که در شأن پذیرایی از میهمان بوده و تکریم زوار باید در راس امور باشد؛ کما اینکه تا امروز هم همین گونه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تجربه سال‌های متمادی در برگزاری ارتحال حضرت امام (ره) تاکید کرد: تجربه هر ساله‌ی برگزاری این بزرگداشت باید شما را به سمتی ببرد که هر سال نسبت به سال گذشته، مشکلات و معایب احتمالی به حداقل برسد تا زوار حضرت امام (ره) بتوانند در نهایت آرامش به تجدید پیمان با امامشان مشغول باشند و خللی هم بوجود نیاید.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم و نیل به اهداف والای برگزاری ارتحال ملکوتی این مرد بزرگ تاریخ شما تکلیفتان را آنطور که معین شده در نهایت دقت و وحدت انجام دهید؛ خداوند متعال نیز وعده کرده که اگر بر من توکل کنید من نمی‌گذارم که شما در بن بست بمانید و به کارتان برکت می‌دهم؛ پس شما عزیزان به وظایفتان به نحو احسن عمل کنید تا این مراسم که به نوعی تجلی گاه حضور پرشور مردمی برای تجدید پیمان با رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی است به خوبی برگزار شود.

مفهوم ناموس با مفهوم غیرت ملی گره خورده است

همچنین میزان نوشت:

سردار «رسول سنایی‌راد» ، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا درباره صحبت های مقام معظم رهبری و استفاده ی ایشان از مفهوم ناموسی گفت: استفاده از مفهوم «ناموسی» برای توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حقیقیت گره زده این موضوع با مفهوم «غیرت ملی» تفسیر می‌شود.

وی افزود: از جمله محورهای هدف‌گذاری شده توسط آمریکایی‌ها برای انجام مذاکره، «توان موشکی» و «عمق منطقه‌ای» جمهوری اسلامی ایران است که این دو در قالب قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شوند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها مسیر «مذاکره زیر فشار» را دنبال می‌کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشاپیش با به کار بردن اطلاق «ناموسی» برای توان دفاعی کشور، این موضوع را به کلی از دستور خارج کردند.

سردار سنایی‌راد تاکید کرد: اگر ما در حیطه توان دفاعی کشور مذاکره کنیم و امتیازی بدهیم در حقیقت ابزار گرفتن هرگونه امتیاز را از دست داده‌ایم و زمینه را برای تداوم فشارهای بیشتر دشمن فراهم کرده‌ایم.


سردار سنایی
وی با بیان اینکه دو تجربه لیبی و عراق در مقابل دیدگان ما قرار دارد، گفت: بعد از آنکه در دوران قذافی، لیبی پذیرفت که تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل کند، آمریکا برای رفع دغدغه‌های متحدان اروپایی خود، بر روی توان موشکی لیبی دست گذاشت و «تونی بلر» نخست وزیر وقت انگلیس تعهد داد که اگر مشکلی در عرصه دفاعی لیبی پیش بیاید، انگلیس از لیبی دفاع کند، ولی جالب بود زمانی که در سال ۲۰۱۱ تهاجم به لیبی صورت گرفت، انگلیس از جمله کشورهای عضو ناتو بود که به لیبی حمله کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه در عراق هم آمریکایی‌ها با بهانه خلع سلاح شیمیایی عراق، تمامی مراکز نظامی این کشور را شناسایی و توانایی نظامی آن‌ها را برآورد کردند، گفت: آمریکا پس از اطمینان خاطر از اوضاع نظامی عراق، تهاجم همه جانبه خود را به این کشور آغاز کرد و عراق هم که فاقد توانایی نظامی لازم بود به سرعت به اشغال آمریکا درآمد.

سردار سنایی‌راد در پایان با بیان اینکه حاصل اشغال چند ساله عراق توسط آمریکا، صدها هزار کشته و آواره و ترور صدها دانشمندان عراقی بود، خاطرنشان کرد: اگر زمانی اسرائیلی‌ها با حمله نظامی به تاسیسات اتمی عراق به صنعت هسته‌ای این کشور ضربه می‌زدند، بعد از اشغال آمریکا شاهد بودیم که صدها دانشمندان هسته‌ای عراق در خاک کشور خودشان ترور شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین