کد خبر: ۵۹۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
پس از یکسال صبر راهبردی، اگر از تعهدات خود در برجام بکاهیم هیچکس نمی‌تواند ما را ملامت کند

روحانی خطاب به دولت ترامپ: با تغییر لحن کاری از پیش نخواهید برد| شرط حل مشکلات با آمریکا

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت مقاومت، ایستادگی و بردباری شجاعانه در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان علیه ملت ایران، تاکید کرد: بی‌تردید دشمن هرگز نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورده و ملت و نظام جمهوری اسلامی در این عرصه با صبر خود پیروز خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید فطر با تبریک این عید بزرگ به ملت بزرگ ایران و همه جوامع اسلامی، گفت: عید فطر، عید پاکی، بندگی، آزادی، آزادگی و رهایی از عذاب الهی است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روحانی با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که دل‌ها در آن صیقل خورده و اراده‌ها قوی می‌شود، افزود: انسان در این ماه تقرب ویژه‌ای در پیشگاه خداوند احساس می‌کند و با دعا و نیایش در این ماه بیشتر با خدا صحبت کرده و خدا هم با بندگان خود سخن می‌گوید چرا که در این ماه بیشتر قرآن می‌خوانیم و خداوند نیز ما را با آیات الهی هدایت می‌کند.

روحانی: صبر راهبردی ایران در برجام، محاسبات آمریکا را برهم زد

رئیس جمهور ادامه داد: در ماه رمضان با خالق خود درد و دل می‌کنیم و آنچه می‌خواهیم از او می‌گیریم که این ماه، ماه ضیافت اوست.

روحانی اظهار امیدواری کرد که ماه رمضان، ماه بخشش گناهان و رضای پروردگار برای همگان باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ماه رمضان همانطور که در روایات ماه صوم و صیام عنوان شده، ماه صبر نیز است، گفت: ‌این ماه، انسان را به گونه‌ای می‌سازد که بتوانیم در زندگی فردی صبر کرده و در زندگی سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی، مقاومت و ایستادگی و بردباری کنیم تا دشمن نتواند ما را از آرمان و مسیر حق‌مان جدا سازد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، بسیار به صبر، سفارش کرده است و هر جا صبر بود، پیروزی هم به همراه آن بود، افزود: خداوند مقرر کرده که در این ماه رمضان، صبر، تحمل، استقامت، ایمان، تقوا و قدرت ایستادگی و تاب و آوری ما را تکمیل کند به گونه‌ای که امروز در روز عید احساس کنیم، خداوند، روحیه‌، اراده و توانمندی دیگری به ما عنایت کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه در دو ماه رمضان و محرم توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خنثی و واژگون شده و ملت ایران اتصال بیشتری به حق پیدا می‌کند، اظهار داشت: دشمن در برنامه‌ریزی‌های خود علیه ملت ایران دو صبر را در نظر نگرفته است؛ اول صبر نظام و مسئولین و دوم صبر ملت ایران و به همین دلیل است که دائماً دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: آنها از توافق بین‌المللی خارج شدند تا صبر ما پایان پذیرد و از این توافق خارج شویم و بتوانند تحریم بین‌المللی را بدون اینکه آمریکا هزینه‌ای پرداخت کند به راحتی علیه‌مان اعمال کنند؛ اما صبر راهبردی نظام و ملت باعث شد که نقشه‌های شوم آمریکا در خروج از برجام از بین رفت و ناچار شدند بار تخلف از مقررات را خود بر عهده بگیرند و ایران در افکار سیاسی و اجتماعی جهان به پیروزی برسد.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز پس از یکسال صبر راهبردی اگر از تعهدات خود در برجام بکاهیم هیچکس نمی‌تواند ما را ملامت کند، اما باید از امکانات این توافقنامه در برابر متخلفین استفاده کنیم و مطمئناً با همکاری و تلاش نظام و ملت همه صحنه‌ها به صورت دیگری ترسیم می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمن امروز هم برنامه خود را در منطقه تغییر می‌دهد و هم لحن خود را نسبت به ایران تغییر داده و ناچار به آن شده است، اگر چه این سخنان در راه و اراده ما تأثیر و تغییری نخواهد داشت.

روحانی تأکید کرد: اگر آنها مسئولیت‌های خود را برعهده گرفته و در برابر قانون سرتسلیم فرود آورده و خسارت‌هایی که وارد کرده‌اند را جبران کنند آن وقت شاید شرایط دیگری را برای حل مشکلات پیش‌رو ببینند وگرنه با تغییر لحن و سخن کاری از پیش نخواهند برد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه در ماه‌های اخیر قدم‌های خوبی برای کاهش مشکلات مردم برداشته شده و این روند ادامه خواهد داشت، گفت: همه آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که مسیر درستی را در پیش گرفته‌ایم.

روحانی تأکید کرد: راه اصلی در برابر دشمنان براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، راهی شجاعانه، امیدوارانه، عاقلانه، خردمندان و مبتکرانه خواهد بود و در این مسیر و با این هدایت در سال جدید که سال رونق اقتصادی است می‌توانیم به اهداف اقتصادی خود دست یابیم.

روحانی: صبر راهبردی ایران در برجام، محاسبات آمریکا را برهم زد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین