کد خبر: ۵۹۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

گزارش فروش فیلم‌های در حال اکران؛ کمدی و ترور، رونق را به گیشه بازمی‌گرداند؟

حالا با پایان تعطیلات و تمام شدن ماه مبارک رمضان، پایان فصل امتحانات و آغاز تعطیلات تابستانی احتمالاً باید منتظر رونق بیش از بیش گیشه سینما بود. اتفاقی که برای محقق شدن یا نشدن آن باید چند هفته‌ای صبر کرد.
گزارش فروش فیلم‌های در حال اکران؛ کمدی و ترور، رونق را به گیشه بازمی‌گرداند؟
آفتاب‌‌نیوز :

پس از چند هفته فروش ناامید کننده سینماهای سراسر کشور، حالا ۴ فیلم جدید در ژانرهای مختلف از جمله کمدی و گزارش فروش فیلم‌های در حال اکران؛ کمدی و ترور، رونق را به گیشه بازمی‌گرداند؟ترور نمایش خود را آغاز کرده‌اند، به امید بازگشت رونق به گیشه.

شورای صنفی نمایش هر قدر در اکران ماه مبارک رمضان از آثار خنثی و درجه ۲ یا حتی درجه ۳ برای نمایش در سینماهای سراسر کشور انتخاب و استفاده کرد، حال در نوبت اکران عید فطر سنگ تمام گذاشته است.

اکران همزمان ۴ فیلم پُرهزینه، پُربازیگر، پُرجایزه در اکران عید فطر نشان می‌دهد که مدیران سینمایی قصد جبران مافات در گیشه ماه رمضان را دارند.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» نخستین اثر اکران این روزهای سینما است که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر تقریباً تمامی جوایز را درو کرد و با دریافت ۷ سیمرغ بلورین رکورددار شد.

این فیلم حالا در نخستین هفته اکران خود که البته با ۲ روز تعطیلی سینماها نیز همراه بوده گوی سبقت را در گیشه از سه فیلم دیگر ربوده و با فروش معادل ۴۲۴ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان در صدر قرار گرفته است.

این فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران هست که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد...

در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» هنرمندانی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون، شبنم مقدمی و فرید سجادی حسینی ایفای نقش کرده‌اند.

اما به فیلم تازه اکران شده «ما همه با هم هستیم» نیز باید عنوان پُربازیگر ترین فیلم در حال نمایش این روزهای سینما را داد که در ۵ روز نخست اکران فروش ۳۳۶ میلیون و ۳۶۷ هزار تومانی را تجربه کرده است.

این فیلم که قید جشنواره فیلم فجر را زده و یک راست بعد از تولید روانه اکران شده است به نظر می‌رسد با انتخاب زوج مهران مدیری و محمدرضا گلزار در کنار لیلا حاتمی و خیلی بازیگرهای دیگر بتواند توفیقاتی در گیشه پیدا کند، هر چند در همین ابتدا راه از شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار عقب مانده است.

داستان فیلم «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ رازهایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند.

محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی پور و سام نوری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

دیگر فیلم تازه اکران شده این روزهای سینما نیز مانند «ما همه با هم هستیم» قید جشنواره را زده و یک راست بعد از تولید برای نمایش در سینماهای سراسر کشور آماده شده، «دختر شیطان» است.

«دختر شیطان» که به نوعی قسمت دوم فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور است محصولی مشترک از سینمای ایران و هند به حساب می‌آید که در نخستین هفته نمایش ۴۶ میلیون ۹۲۵ هزار تومان فروخته است.

با توجه به تجربه فروش فیلم سینمایی «سلام بمبئی»، حتماً این میزان فروش برای «دختر شیطان» در هفته‌های آتی با تغییر جدی مواجه خواهد شد.

دختر شیطان داستان یکی از بچه‌های ابلیس است که نمی‌خواهد راه پدرش را ادامه دهد. خداوند برای پذیرش توبه‌اش شرط می‌گذارد تا او به پاک‌ترین آدم زمین سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می‌شود و بدنبال یک آدم بی‌گناه می‌گردد...

حمید فرخ نژاد، محمدرضا شریفی نیا و فردین حفیظی در کنار بازیگران هندی چون ایشا گوپتا، جکی شروف، گلشن گروور، سیمران میشکروتی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

اما چهارمین و آخرین فیلم تازه اکران شده این هفته سینما «سرخپوست» به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی است. «سرخپوست» فیلم باکیفیت و خوش ساختی است که حتماً اگر کمی شانس داشت و در دیگر ادوار جشنواره فیلم فجر اکران می‌شد، می‌توانست جوایزی بیشتری از مهمترین رویداد سینمایی ایران کسب کند.

این فیلم هرچند در میان ۴ فیلم تازه اکران شده با فروش ۴۲ میلیون و ۹۱ هزار تومان در قعر جدول فروش‌ها قرار گرفته است اما حتماً با گذشت هفته‌های بیشتر از نمایشش به فروش بهتر از این دست خواهد یافت.

«سرخپوست» که داستان آن در سال ۱۳۴۷ روایت می‌شود، داستان یک زندان قدیمی در جنوب ایران است که به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند...

نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و آتیلا پسیانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اما این چهار فیلم به دلیل کامل نشدن یک هفته نمایش‌شان در سینماهای سراسر کشور همچنان در میان فروش جدول فروش هفتگی فیلم‌های سینمایی قرار نمی‌گیرند.

در بررسی فروش هفتگی نیز فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی ۱ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان در صدر پرفروش‌های هفته قرار گرفته است.

«سامورایی در برلین» در رده دوم با فروش ۹۷۲ میلیون تومان، «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی با ۵۰۵ میلیون در رده سوم، «نبات» ساخته پگاه ارضی با فروش ۱۴۷ میلیون تومان در رده چهارم و «چهار انگشت» نیز در رده پنجم پرفروش‌های هفته با ۱۳۳ میلیون تومان قرار گرفته است.

سه فیلم چهار هفته اکران شده «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی نیز با ۱۵ میلیون تومان، «وکیل مدافع» ساخته مشترک سلمی بابائی و ونداد دوشن با ۱۲ میلیون تومان، «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد با ۸ میلیون تومان نیز به ترتیب در رده یازدهم تا سیزدهم پرفروش‌های هفته قرار گرفته‌اند.

حالا با پایان تعطیلات و تمام شدن ماه مبارک رمضان، پایان فصل امتحانات و آغاز تعطیلات تابستانی احتمالاً باید منتظر رونق بیش از بیش گیشه سینما بود. اتفاقی که برای محقق شدن یا نشدن آن باید چند هفته‌ای صبر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین