کد خبر: ۵۹۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

غافلگیری کردستانی‌ها با موج بی سابقه مسافران

تعطیلات اخیر (عید فطر) باعث شد تعداد زیادی از هموطنان از نقاط مختلف کشور، استان کردستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند که از آمارها و ظواهر امر به نظر می رسد مسافران بیشتری نسبت به سال های قبل در شهرهای به استان آمده و کردستانی ها را غافلگیر کرده است.
غافلگیری کردستانی‌ها با موج بی سابقه مسافران
آفتاب‌‌نیوز :

این حجم مسافر در کردستان به ویژه در مرکز استان موجب شده اماکن اقامتی و اسکان (هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانپذیرها و مهمانسرای ادارات) پر از مسافر شود و تعداد زیادی از گردشگران نیز به دنبال یافتن مکانی برای اقامت شب خود باشند.

در این بین برخی پارک‌های داخل شهرها بویژه در سنندج به محلی برای اسکان و استقرار مسافران و گردشگران تبدیل شده و در ساعاتی از روز و یا شب شاهد ترافیک سنگین در برخی از خیابان‌ها بویژه در هسته مرکزی این شهر هستیم.

فرماندار شهرستان سنندج میزان مسافرین ورودی را بیشتر از حد ظرفیت امکانات اسکان این شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر دو هتل بزرگ در سنندج در حال ساخت است که پس از بهره برداری شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

ابراهیم زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه‌های بوم گردی نیز در برخی از روستاهای استان توسعه یافته اما به توسعه مد نظر ما نرسیده هر چند این اماکن نیز در روزهای اخیر در اختیار گردشگران قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: حضوراین تعداد از مسافر نشانه‌های خوبی در زمینه گردشگری برای استان است و مشخص است که هموطنان، کردستان را به عنوان مقصد گردشگری مطلوب و مناسب خود انتخاب کرده‌اند.

زارعی افزود: بسیاری از مردم به شهرهای دیگر کشور رفته‌اند و حضور در استان کردستان برای آنها تازگی دارد لذا بعد از سفر به این استان مطمئناً سفیران و مبلغان خوبی برای تشویق دیگران به سفر به این منطقه بکر از کشورمان خواهند بود.

فرماندار شهرستان سنندج یادآور شد: در تعطیلات عید نوروز به دلیل شرایط آب و هوایی امکان سفر کمتر فراهم بود که در این تعطیلات فراهم شد.

 

** ستاد خدمات سفر سنندج برای تعطیلات پیش رو (عید فطر) نشستی برگزار نکرد

مدیر هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری سنندج هم گفت: با موجی از مسافر پیش بینی نشده در تعطیلات پایانی هفته جاری (عید فطر) مواجه شدیم که خدمات رسانی به آنها را با سختی مواجه کرده است.

شکور صلواتی اظهار داشت: ستاد خدمات سفر شهرستان برای این منظور پیشتر نشستی برگزار نکرد اما شهرداری طبق روال همیشه روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات بویژه در پارک‌ها بود و سرویس‌های بهداشتی این اماکن آماده، نظافت شده و نگهبان‌های پارک‌ها نیز در محل حضور دارند.

صلواتی با بیان اینکه تنها شب گذشته در نزدیکی ۲ پارک شهر سنندج حدود ۲۴۰ خودروی مسافران شمارش شد که نشان از تعداد زیاد مسافران در شهر دارد، اضافه کرد: تنها در پارک‌های نسیم و نشاط سنندج امکان اسکان و استفاده از چادر داده شده و در دیگر پارک‌های شهر مسافران نمی‌توانند مستقر شوند و چادرشان را بر پا کنند.

** پلیس تدابیر ویژه ای برای روزهای تعطیل اندیشیده است

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان هم گفت: در زمینه پیشگیری از سرقت، پیشگیری از تصادفات و تأمین امنیت مسافران و گردشگران تدابیر ویژه ای را اتخاذ کرده و کارهای لازم را انجام داده‌ایم.

سرهنگ عباس مسعودی با بیان اینکه گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در روزهای تعطیل برای حفظ امنیت افزایش یافته است، اظهار داشت: برای کنترل ترافیک در برخی مسیرها بویژه خیابان‌های منتهی به آبیدر حضور مأموران راهنمایی رانندگی را هم افزایش داده‌ایم.

با توجه به اینکه هنوز مدارس تعطیل نشده و فصل امتحانات دانش آموزان است لذا از ظرفیت مدارس و کلاس‌های درس برای اسکان مسافران و گردشگران در استان کردستان بهره گرفته نشد که در غیر این صورت مشکلات اقامت گردشگران کمتر می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین