کد خبر: ۵۹۳۵۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
در نتایج نظرسنجی "سی ان ان" مشخص شد

"ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود"

در این نظرسنجی بیش از 54 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که ترامپ برنده انتخابات 2020 امریکا خواهد بود و 41 درصد احساس می کنند که او خواهد باخت.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نتایج نظرسنجی تازه شبکه خبری "سی ان ان" نشان می دهد که اکثریت آمریکایی‌ها باور دارند که "دونالد ترامپ" رییس جمهوری فعلی آمریکا دور دوم ریاست جمهوری خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این شبکه خبری اشاره می کند این نظر حتی در حالی است که دیدگاه غالب آن است که به جز حوزه اقتصاد نظرات درباره سیاست ترامپ در قبال سایر موارد تا حد زیادی منفی بوده اند.

در این نظرسنجی بیش از 54 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که ترامپ برنده انتخابات 2020 امریکا خواهد بود و 41 درصد احساس می کنند که او خواهد باخت.

نکته جالب توجه این است که امریکایی‌ها در دوران نخست ریاست جمهوری اوباما به میزانی کمتر (حدود 50 درصد) باور داشتند که او دور دوم ریاست جمهوری خود را در مه 2011 آغاز خواهد کرد. نظرسنجی در آن زمان پس از مرگ بن لادن رهبر القاعده توسط نیروهای امریکایی انجام شده بود.

در نظرسنجی جدید در حالی اکثر پاسخ دهندگان امریکایی گفته‌اند که ترامپ در انتخابات 2020 برنده خواهد بود که در دسامبر گذشته میزان کمتری (در حدود 51 درصد) چنین باوری داشتند. تغییر اصلی در نظر کسانی بوده است که مخالف نوع مدیریت ترامپ بوده‌اند. در ماه دسامبر، 81 درصد از آن گروه معتقد بودند که ترامپ خواهد باخت در حالی که اکنون این میزان در میان آنان به 67 درصد رسیده است. در همین حال، سهم کسانی که موافق ریاست جمهوری ترامپ هستند و باور دارند که او پیروز دوباره انتخابات خواهد بود بیشترین میزان ثبات را داشته است (88 درصد در حال حاضر در مقابل 85 درصد در ماه دسامبر).

در این نظرسنجی اکثر کسانی که از ترامپ ناراضی بوده‌اند به دلیل رفتارهای او نارضایتی داشته‌اند. 13 درصد گفته‌اند او دروغ می‌گوید، 11 درصد او را نژادپرست خوانده‌اند، 11 درصد او را بی‌کفایت دانسته‌اند و 7 درصد گفته‌اند او نمی‌داند که رییس‌جمهوری باید چگونه رفتار کند. در این میان موضوع مهاجرت تنها 7 درصد از علت نارضایتی افراد ناراضی از ترامپ را شامل می شود.

در حدود 26 درصد از کسانی که موافق عملکرد ترامپ هستند معتقدند که عملکرد اقتصادی او خوب بوده است، 12 درصد می‌گویند او به وعده‌های خود پایبند بوده است و 9 درصد گفته‌اند که او بیش از سایر روسای جمهوری امریکا کار انجام می‌دهد. 8 درصد نیز گفته‌اند که او نرخ بیکاری را بهبود بخشیده و 5 درصد سیاست او در قبال مسائل مرزی را مثبت دانسته‌اند.

اقتصاد کماکان نقطه قوت اصلی ترامپ در افکار عمومی محسوب می‌شود به طوری که 7 نفر از هر ده پاسخ‌دهنده در این باره به او امتیاز مثبت داده‌اند. در حوزه سیاست خارجی اما دیدگاه‌ها درباره او تا حد زیادی منفی است. در مورد ایران اکثریت پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که عملکرد او منفی بوده است (بیش از 48 درصد).

با این حال، تصور امریکایی‌ها از این که ایران و کره شمالی تهدیدکننده اصلی امنیت ملی امریکا هستند کاهش یافته است. در نظرسنجی مه 2017، 47 درصد از امریکایی‌ها باور داشتند که کره شمالی تهدیدی بسیار جدی برای امریکا است در حالی که اکنون 34 درصد چنین احساسی را دارند که پایین میزان از زمان نظرسنجی "سی ان ان" از سال 2015 میلادی به این سو است. در نظرسنجی مشابه در سال 2018 میلادی، 40 درصد از پاسخ دهندگان ایران را تهدیدی بسیار جدی برای امریکا می دانستند در حالی که این میزان اکنون به 28 درصد کاهش یافته است که کمترین میزان ممکن از نظرسنجی مشابه سی ان ان از سال 2000 میلادی به این سو بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
3
1
آفتاب ... مذاکره نخواهیم کرد.
صادق محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
4
چه بخواهیم و چه نخواهیم ، ترامپ نقش مهمی در افزایش رشد اقتصادی کشورش داشته است و مبادی مهمی برای بهتر شدن وضعیت اقتصاد مردمش باز کرده است .
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
بله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین