کد خبر: ۵۹۳۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶

نتانیاهو: کرانه باختری را پس نمی‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که زمین‌هایی که در جنگ «شش روزه» به دست آمد، برای همیشه متعلق به تل آویو باقی می‌ماند.
نتانیاهو: کرانه باختری را پس نمی‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم سالگرد جنگ اعراب و اسرائیل مدعی شد که اورشلیم (بیت المقدس)، کرانه باختری و بلندی‌های جولان همیشه متعلق به تل آویو باقی خواهد ماند و قرار نیست واگذار شود.

به گزارش جروزالم پست،نتانیاهو در سخنان خود اراضی اشغالی را «زمین‌های آزاد شده» عنوان کرد و گفت در برخی موضوعات نمی‌توان سازش کرد.

نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی همچنین تصمیم ترامپ در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم و همچنین تائید حاکمیت تل آویو بر بلندی‌های جولان را ستود.

نتانیاهو در حالی مدعی حاکمیت بر شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری شده که سازمان ملل و کشورهای اروپایی بر اساس قطعنامه ۱۹۶۷ این شهرک‌ها را غیرقانونی و به منزله مناطق اشغالی معرفی کرده‌اند.

از سوی دیگر ادعاهای نتانیاهو در مورد کرانه باختری تنها چند هفته پیش از برگزاری یک اجلاس اقتصادی در بحرین مطرح شده است. اجلاسی که مخالفت‌های بسیاری با آن صورت گرفته و آمریکا برگزاری آن را با هدف تمرکز بر بخش‌های اقتصادی طرح خود برای فلسطین موسوم به معامله قرن عنوان کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین