کد خبر: ۵۹۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴

بی احتیاطی راننده پژو در آبشار یاسوج جانش را گرفت

مدیر مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راننده خودروی پژو پارس به سبب بی توجهی به قوانین پارک خودرو در آبشار یاسوج واقع در این استان جان خود را از دست داد.
بی احتیاطی راننده پژو در آبشار یاسوج جانش را گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

جلال پوران فرد روز پنجشنبه اظهار داشت: در ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه در پی اعلام خبری مبنی بر زیر گرفتن راننده خودرو در آبشار یاسوج بلافاصله آمبولانس به محل اعزام شد.

وی افزود: پژو پارس در قسمتی از جاده آبشار پارک بود و سنگی در جلوی لاستیک آن گذاشته شده بود و وقتی توسط راننده این خودرو، سنگ از جلوی لاستیک برداشته می‌شود به علت بی توجهی در هنگام پارک کردن و خاموش کردن، خودرو در دنده که خلاص بوده به علت شیب جاده به حرکت در آمد.

پوران فرد بیان کرد: لاستیک این خودرو روی سینه راننده خودرو عبور می‌کند و به علت آسیب جدی و خونریزی داخلی اقدامات احیا برای این مصدوم بی نتیجه می‌ماند.

وی عنوان کرد: این راننده ۵۴ به بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج انتقال داده شد ولی به علت شدت جراحات قبل از رسیدن تکنسین بربالین بیمار فوت کرده بود.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این راننده ۵۴ ساله اهل شهرستان اصفهان بوده که در ایام تعطیلات عید فطر به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد آمده بود.

پوران فرد بیان کرد: در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه الی ساعت ۱۹ بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۱۶ خرداد ماه ۹۸ سه حادثه ویژه در استان به مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد و این حوادث تلفات جانی در پی نداشت.

وی افزود: در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه در پی تماسی به مرکز ارتباطات دهدشت مبنی بر غرق شدن دو جوان ۱۷ و ۱۸ ساله در رودخانه مارون، بلافاصله اورژانس ۱۱۵ دهدشت به محل اعزام شد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اطلاعات کسب شده جوان ۱۷ ساله‌ای که در آب غرق شده بود با کمک دوست ۱۸ ساله‌اش نجات یافته و از آب بیرون کشیده شده بود.

پوران فرد ابراز داشت: هر دو به علت فعالیت زیاد و تلاش برای نجات جانشان در آب دچار ضعف و بی حالی و تهوع و استفراغ شده بودند که با رسیدن به موقع اورژانس ۱۱۵ هر دو بیمار غرق شدگی بعد از ارائه خدمات پزشکی پیش بیمارستانی از مرگ نجات و به بیمارستان امام خمینی دهدشت انتقال داده شدند.

وی با اشاره به صاعقه زدگی فرد ۶۰ ساله در روستای خلیفه‌ای بخش سرفاریاب، بیان کرد: این مرد ۶۰ ساله در روستا در پی صاعقه به علت تروما از ناحیه دهان دندان و لثه‌ها دچار خونریزی و همچنین سوختگی و سیاهی در ناحیه پشت کمر و پاها و خشک شدگی و بی حسی اندام‌ها شده بود که اورژانس به محل اعزام و فرد ساعقه زدگی را به مرکز بستر درمانی سرفاریاب انتقال داد.

پوران فرد همچنین در بیان جزئیات تصادف دو خودروی پراید در جاده شرف آباد واقع در شهر یاسوج، مطرح کرد: این تصادف در ساعت ۱۷ و ۲۳ دقیقه عصر امروز به وقوع پیوست که پنج مصدوم در پی داشت.

وی تصریح کرد: بلافاصله آمبولانس اورژانس شهری به محل اعزام شد و یک مصدوم درمان سرپایی و چهار مصدوم دیگر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را ۱۶۳ نفر ذکر کرد که ۱۵ نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح و سوانح رانندگی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین