کد خبر: ۵۹۳۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

شرایط اعزام پرستار به کشورهای اسکاندیناوی فراهم شد

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی اعلام کرد: در روزهای گذشته شرایط اعزام نیروی متقاضی کار - که دانش آموخته پرستاری در مقاطع کارشناسی و بالاتر هستند - به کشورهای حوزه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد و دانمارک فراهم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

«بابک هاشمی پور» روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در راستای گسترش فرهنگ شفاف سازی عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های بین المللی سراسر کشور و جلوگیری از ادامه فعالیت مراکز غیرمجاز مقرر شده هرگونه شرایط جدید برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور اطلاع رسانی شود.

این مقام صنفی درباره شرایط اعزام گفت: لازم نیست متقاضیان قبل از اعزام مسلط به زبان کشورهای هدف باشند، بلکه می توانند در کشورهای هدف آموزش های لازم را فراگیرند و پس از آنکه نمره قبولی سطح مورد نظر برای کار در آن کشور را کسب کردند بلافاصله مشغول به کار شوند.

وی اضافه کرد: با مذاکرات انجام شده، قطر نیازمند نیروی کار ساختمانی و کشورهای حوزه اسکاندیناوی نیز نیازمند ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارشناس پرستاری هستند.

هاشمی پور با بیان اینکه شانس افرادی که زودتر به دفاتر کاریابی بین المللی مراجعه کنند بیشتر است، گفت: ۲ شرکت کاریابی بین المللی آذربایجان شرقی به عنوان متولی این اقدام مذاکراتی را با مراکز بین المللی در استان های گلستان، آذربایجان غربی، شیراز، اردبیل، زنجان، تهران و قم انجام داده اند و اینها آماده ارائه خدمات هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی در ادامه به تقاضای کشور قطر برای جذب نیروی کار پرداخت و گفت: این کشور نیروی کار کارگر ساختمانی ماهر در رشته آرماتور بندی دارد و بلافاصله پس از ماه مبارک رمضان اعزام نیرو به این کشور شروع می شود.

وی با اشاره به شرایط تحریمی کشور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اعزام نیرو به کشورهای دیگر و امضای تفاهم نامه با محدودیت هایی مواجه شده و تفاهم نامه هایی که در این زمینه منعقد شده در بسیاری موارد به مرحله اجرایی نرسیده است.

هاشمی پور افزود: برخی کشورها همچون هند، سریلانکا، پاکستان با قیمت های ارزان (دامپینگ) از ما پیشی گرفته اند.

وی درباره هزینه های پرداختی متقاضیان گفت: هزینه های اعزام دولتی به عهده متقاضیان است و موسسه های کاریابی تنها معادل یک ماه حقوق دریافتی در کشور هدف را از آنها اخذ می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین