کد خبر: ۵۹۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال:

بین استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می‌شوند/ رحمتی و حیدری خویشتن‌داری کنند

احمد سعادتمند، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال تأکید کرد که این باشگاه در حال حاضر نیاز به وحدت و همدلی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال که کارش را کسب رتبه سوم در لیگ برتر هجدهم به پایان رساند و فراز و نشیب زیادی ر‌ا در فصل گذشته تجربه کرد، حالا بدون سرمربی است و مشکلات مالی زیادی دارد که هنوز حل نشده است.

احمد سعادتمند رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال، درباره شرایط این روز‌های استقلال، آخرین وضعیت انتخاب سرمربی، بحث ماندن یا رفتن بازیکنانی مثل وریا غفوری و پاتوسی و مشکلات مالی این باشگاه صحبت‌های جالبی انجام داد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

* ابتدا درباره مشکلات مالی باشگاه و مطالبات استقلال صحبت کنید.

در ابتدا از هواداران عزیز پوزش می‌خواهیم به دلیل عدم دریافت جام در فصل گذشته و حذف از لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا و امیدوارم بتوانیم از شرمندگی این عاشقان در فصل پیش رو در آییم. ما در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم و وضعیت ایده‌آلی نداریم. خواهش من از همه این است که آرامش داشته باشند و همه را به وحدت و همبستگی دعوت می‌کنم. در حال حاضر یکی از موارد اصلی ما بحث مطالبات‌مان است. شاید هواداران به صورت جسته و گریخته اطلاعاتی از مطالبات باشگاه داشته باشند، اما من می‌خواهم ریز این مبالغ را بگویم تا همه چیز روشن شود.

از اسپانسر باشگاه دو سررسید داشتیم که جمع این دو فقره می‌شود 16 میلیارد. در تاریخ 98/5/1 هم هشت میلیارد تومان سررسید بعدی است که جمع این مبالغ باید از اسپانسر به باشگاه برسد و جای تأسف است که هیچ‌گونه ضمانت بانکی نداریم و با توجه به اینکه در حال حاضر یک مؤسسه دولتی هستیم سال جدید حتماً اسپانسرینگ باشگاه را از طریق مزایده انجام خواهیم داد تا هم عاشقان استقلال بیایند و هم کارهای قانونی را دقیقاً رعایت کرده باشیم. از تبلیغات محیطی هم با توجه به کسب رتبه سوم لیگ برتر هجدهم بین پنج تا هفت میلیارد مطالبه داریم و این هم بخش دیگری از پول باشگاه است.

از اتکا هم پنج میلیارد تومان طلب داریم. همچنین از فیفا 850 هزار دلار مطالبه داریم که با نرخ ارز فعلی چیزی حدود 12 میلیارد تومان می‌شود. 250 هزار دلار هم باقیمانده قرارداد الهیار صیادمنش با باشگاه فنرباغچه است که هنوز پرداخت نشده و چیزی حدود 3.5 میلیارد می‌شود. البته من در این مقطع زمانی موافق جدایی این مهاجم جوان نبودم. از سنوات گذشته هم دو چک باقی مانده است که جمع آن 26 میلیارد تومان می‌شود. با این شرایط باشگاه استقلال حدود 71 میلیارد تومان مطالبات وصول نشده ارزی و ریالی دارد که رقم بالایی است.

* برنامه‌ای برای وصول این مبالغ دارید؟

ما روز شنبه در جلسه‌ای با اعضای محترم هیئت مدیره و مدیرعامل، کمیته وصول مطالبات را تشکیل می‌دهیم تا هر چه زودتر این مبالغ به باشگاه برسد و بتوانیم تیم را جمع و جور کنیم. البته کمیته وصول مطالبات باید زودتر از اینها تشکیل می‌شد. استقلال تیمی است که دو ستاره آسیایی دارد و بزرگانی چون ناصر حجازی، منصور پورحیدری و غلامحسین مظلومی در این تیم بوده‌اند. من از دوستان خواهش می‌کنم که زودتر بدهی‌های خود را به باشگاه استقلال پرداخت کنند تا با این کار به تیم کمک کنند و ما بتوانیم اقدامات خود را اجرایی کنیم.

از وزیر ارتباطات که فردی ورزشی و بسیار فوتبالی است درخواست می‌کنم استقلال را هم ببیند. شاید خیلی‌ از عزیزان از این حرف‌های من خوش‌شان نیاید و بازتاب خوبی نداشته باشد، اما متأسفانه بین دو باشگاه بزرگ پایتخت تبعیض وجود دارد. تیمی که 20 میلیون هوادار دارد نباید از تیم‌های دیگر عقب بماند و از وزیر محترم ارتباطات می‌خواهیم به ما هم کمک کرده و دستور تسریع در پرداخت مطالبات باشگاه استقلال را هم صادر کند. رسماً از ایشان دعوت می‌کنم در اولین جلسه تمرینی باشگاه استقلال در فصل جدید به ما افتخار بدهد.

همچنین از مهدی تاج، ریاست محترم فدراسیون فوتبال که زحمات زیادی برای فوتبال می‌کشد و جا دارد دوباره به او بابت انتخابش به‌عنوان نایب رئیس AFC تبریک بگویم، درخواست کمک می‌کنم با وجود اینکه با اینفانتینو رابطه بسیار خوبی دارد، به طور جد پیگیر مطالبات 850 هزار دلاری باشگاه استقلال از فیفا باشد. با پرداخت این پول از سوی فیفا ما می‌توانیم طلب پروپیچ را که 400 هزار دلار است و یک خطر بزرگ برای ما محسوب می‌شود، به راحتی پرداخت کنیم.

قطعاً تاج می‌تواند در فیفا این موضوع را پیگیری و به استقلال کمک کند. حتی اگر نیاز باشد این موضوع باید از طریق وزارت امور خارجه هم پیگیری شود. هر چند که فدراسیون فوتبال اقدامات مهمی می‌تواند در این زمینه انجام دهد. همچنین از ایشان درخواست می‌کنم به همکاران خوب‌شان در فدراسیون فوتبال دستور دهد هر چه سریع‌تر بررسی‌های لازم درباره بدهی‌ها و مطالبات باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی بعمل آید. البته این موضوع فقط به نفع ما نیست، بلکه تاج باید دستور دهد تا مطالبات همه‌ی باشگاه‌ها وصول شود و دوستان در فدراسیون پیگیر این موضوع شوند. همچنین مشخص شود چه باشگاهی بدهی دارد و طلبکار است.

اگر اشتباه نکنم حدود 60 میلیارد تومان پول تبلیغات محیطی است و باید هرچه زودتر هم سهم باشگاه استقلال از این پول مشخص شود و البته اگر بدهی شامل باشگاه ما می‌شود کسر شود، چراکه ما نیاز به اعتبار در این زمان خاص داریم تا بتوانیم تیم را به خوبی برای فصل آینده ببندیم. مگر باشگاه‌ها از چندجا درآمد دارند و حمایت می‌شوند؟ صداوسیما که بحثش جداست و حق پخش وجود ندارد، اما حداقل باید پول تبلیغات محیطی را که کم هم هست به ما بدهند. فکر می‌کنم با توجه به سوم شدن در جدول سهم ما شاید به حدود پنج میلیارد برسد که قطعاً می‌تواند به باشگاه کمک کند.

* نظر شما در خصوص اختلافات پیش آمده بین حیدری و رحمتی در فضای مجازی چیست؟

از بزرگان باشگاه خواهش می‌کنم خویشتن‌داری کنند. پژمان منتظری، خسرو حیدری و مهدی رحمتی کاپیتان‌های استقلال هستند و بار‌ها در کنار هم برای موفقیت این تیم تلاش کرده‌اند. فکر می‌کنم الان زمانی نیست که بخواهیم در فضای مجازی پشت یکدیگر را خالی کنیم. من همه این بازیکنان را دوست دارم و همگی باید در این وحدت و انسجامی که الان به آن نیاز داریم با ما شریک شوند و به تیم کمک کنند.

* خسرو حیدری هم پس از سال‌ها با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کرد. نظرتان در این خصوص چیست؟

من از حیدری برای زحماتی که در سالیان گذشته برای استقلال کشیده تشکر می‌کنم و قول می‌دهم به شرط حیات و ادامه حضورم در باشگاه استقلال با همکاری هیئت مدیره و مدیرعامل و پیشکسوتان باشگاه و هواداران یک بازی خداحافظی در شأن این بازیکن و همچنین مجتبی جباری برگزار کنیم. برگزاری این بازی در دستور کار باشگاه قرار خواهد گرفت و امیدوارم بتوانیم بخشی از زحمات این بازیکنان را جبران کنیم.

* در این شرایط انتظار مدیران باشگاه از بازیکنان چیست؟

انتظار ما از بازیکنان این است که شرایط باشگاه را به خوبی درک کنند. ما در وضعیتی هستیم که نیاز به کمک آنها داریم و حتی به نظرم هیچ‌کدام از آنها نباید با تیم دیگری حتی مذاکره کنند. البته ما هم باید خواسته‌های آنها را هرچه زودتر برآورده کنیم و مذاکرات را برای تمدید قرارداد‌ها آغاز و نهایی کنیم. وریا غفوری یکی از بهترین‌های ماست، او یک کرد باغیرت هست و برای تیم زحمت کشیده و قطعا غفوری در استقلال ماندنی است و در تیم می‌ماند و تمام تلاش خود را برای حفظ سایر بازیکنان به کار می‌گیریم. قطعا به زودی با بازیکنان مدنظر نشستی خواهیم داشت چه تمدیدی‌ها و چه بازیکنان جدید. هر روزی که ما عقب بیفتیم مطمئنا ما را یک هفته از بقیه در لیگ عقب می‌اندازد و این به ضرر باشگاه استقلال است. ما تلاش می‌کنیم تعهدات خود را عملی کنیم و از بازیکنان هم می‌خواهیم به خاطر این پیراهن مثل گذشته تلاش کنند و خود را با شرایط سازگار کنند.

* برخلاف چیزی که مدیران باشگاه خصوصاً آقای فتحی چند ماه پیش اعلام کردند، به نظر می‌رسد پاتوسی دیگر به استقلال برنمی‌گردد و خداحافظی کرده است.

مطمئناً از امروز تمام تلاش خود را برای حفظ پاتوسی انجام می‌دهیم و بحث ماندن این بازیکن هم به وصول شدن مطالبات باشگاه مربوط است. فتحی به‌عنوان مدیرعامل در تلاش است تا تأمین منابع کند. قطعاً بازیکن هم پس از پایان فصل دنبال گرفتن قسمت زیادی از قرارداد خود است و براساس قرارداد هر دو طرف انتظاراتی از یکدیگر دارند. ما قول می‌دهیم که پاتوسی، غفوری و بهترین‌های تیم در فصل گذشته را حفظ کنیم.

میرشاد ماجدی، کامران منزوی و دیگر عزیزان حاضر در باشگاه استقلال که از پیشکسوتان هستند و حق آب و گل دارند، آماده‌اند تا با بازیکنان مدنظر مذاکره کنند. هرچند که شأن آنها نشستن پای مذاکره نیست، اما باید از این برند‌ها در کنار فتحی برای نقل‌وانتقالات استفاده کنیم. با این شرایط شک نداریم که طی چند روز آینده بحث تمدید قرارداد‌ها و خرید بازیکنان جدید آغاز خواهد شد و برنامه‌ها اجرایی می‌شوند.

* هواداران بار‌ها به عملکرد هیئت مدیره و مدیران باشگاه گله کردند. نظرتان در این مورد چیست؟

من کاملاً به هواداران حق می‌دهم که به من و اعضای هیئت مدیره گله داشته باشند و بگویند در باشگاه چه خبر است. مجبورم اعلام کنم که در چهار ماه حضور من، خلیل‌زاده، کامران منزوی‌، میرشاد ماجدی و فتحی در هیئت مدیره باشگاه استقلال، ما 25 میلیارد تومان برای باشگاه آورده داشته‌ایم که در این مدت رقم قابل قبولی است. حتی گاهی برای حل شدن قسمتی از مشکلات خودمان زیر دِین رفتیم، ولی نگران نیستیم و اگر لازم باشد باز هم این کار را می‌کنیم تا مشکلات حل شود، چون عاشق استقلال هستیم. ما هیچ دریافتی از باشگاه نداشتیم و نخواهیم داشت. اما نمی‌خواهیم در مسائل اجرایی دخالتی کنیم و می‌خواستیم تیم در آرامش کامل باشد. در این چهار ماه به تمرین تیم هم نرفتیم تا مبادا تمرکز تیم به‌هم بخورد اگر چه به نظر لازم بود حتی برای یک بار هم شده کنار بچه ها باشیم. مطمئناً از این پس بیشتر در کنار تیم خواهیم بود، ولی هیئت مدیره در تلاش است تا اعتبارات تأمین شود.

* با این شرایط خواسته شما چیست؟

وحدت، همدلی و هم‌فکری. ما در گذشته مدیران زیاد و لایقی داشتیم و می‌خواهم از فتح‌الله‌زاده، آشتیانی، افتخاری، افشارزاده و اولیایی و دیگر دوستان که سابقه مدیریت باشگاه را دارند، اگر نظری دارند که می‌تواند به باشگاه کمک کند این کار را بکنند و در باشگاه همیشه به روی آنها باز است. همچنین پیشکسوتان می‌توانند به ما انرژی مثبتی دهند، چراکه آنها صاحب‌نظر هستند و می‌توانند به ما در این راه کمک کنند.

هادی نراقی، عبدالعلی چنگیز، صمد مرفاوی، بهتاش فریبا، مجید نامجومطلق، هادی طباطبایی، شاهین و شاهرخ بیانی، مهدی فنونی‌زاده، امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی، ستار همدانی، علیرضا اکبرپور، سیروس دین‌محمدی، علیرضا نیکبخت‌واحدی، سهراب بختیاری‌زاده، پرویز برومند، مهدی پاشازاده، محمود فکری، محمد نوازی، رضا عنایتی، محمد نوری، رضا حسن‌زاده، جواد نکونام و خیلی‌های دیگر که الان حضور ذهن ندارم و بزرگانی چون علی جباری، حسن روشن، اکبر کارگرجم و جواد قراب شناسنامه باشگاه هستند و باشگاه در تلاش است تا این پیشکسوتان را دور هم جمع کند تا به تیم کمک کنند. در مجموع از هواداران، پیشکسوتان، مدیران سابق و کلاً خانواده استقلال انتظار داریم تا به تیم کمک کنند و خود را برای کسب سومین ستاره آسیایی آماده کنیم.

* صحبتی با هواداران دارید؟

من پیشنهاد خوبی برای هواداران دارم و هر زمان که توانستیم اعتماد آنها را جلب کنیم این پیشنهاد را مطرح می‌کنم، البته تاکنون موفق به این کار نبودیم. می‌دانم آنها گِله‌مند هستند، اما از آنها می‌خواهم مثل همیشه کنار تیم باشند تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

* بحث انتخاب سرمربی به کجا رسید؟ حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال قطعی است یا خیر؟

براساس اساسنامه باشگاه استقلال انتخاب سرمربی برعهده مدیرعامل باشگاه است و فتحی و خطیر مسئول انتخاب سرمربی و مذاکره با گزینه‌های مدنظر هستند و هیئت مدیره تاکنون اصلاً دخالتی نداشته است. این دو نفر در تلاش هستند تا به‌زودی تکلیف سرمربی مشخص شود. با توجه به نرخ ارز و برخی مشکلات پروسه انتخاب مربی خارجی کمی سخت است، اما تلاش می‌کنیم تا روز شنبه در جلسه تکلیف سرمربی را مشخص کنیم و تیم زودتر تمرینات خود را آغاز کند، چون نباید از تیم‌های دیگر عقب بیفتیم و باید قرارداد سرمربی جدید زودتر نهایی شود و در نهایت باز هم از هواداران عزیز پوزش می‌خواهم و امیدوارم آنها کمک کنند تا در کنار هم موفق باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین