کد خبر: ۵۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

سندروم درد کشککی چیست؟

یک دکترای آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی گفت: درد ناحیه قدامی زانو که با فعالیت‌ افزایش می‌یابد سندروم درد کشککی گفته می‌شود.
سندروم درد کشککی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی‌باقر نظریان اظهار کرد: حضور فعال زنان در عرصه رقابت‌های ورزشی و علاقمندی آنها به ورزش‌های مورد توجه مردان، دنیا را بر آن داشته تا نگاه تازه‌ای به این مقوله داشته باشند و تسهیلات لازم را برای فعالیت بهتر و سالم‌تر آنان فراهم آورند.

وی افزود: با درنظر گرفتن ساختار بدنی ویژه زنان و ماهیت رقابت‌های ورزشی، می‌توان نتیجه گرفت که آسیب‌های مفصلی در جامعه ورزشکاران زن شایع‌تر است.

نظریان اضافه کرد: اجرای حرکات مکرر پرش، تغییر سرعت و تغییر جهت با محور قرار دادن یک پا طی فعالیت‌های ورزشی، زنان را بیشتر در معرض آسیب‌های اندام تحتانی به ویژه زانو قرار داده است.

این استادیار آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به سندروم درد کشککی تصریح کرد: این سندروم به وجود درد ناحیه قدامی زانو گفته می‌شود که با فعالیت‌هایی مانند دویدن، بالا رفتن و پایین آمدن از پله و اصطلاح درد ایستادن از حالت نشسته که با تحمل وزن همراه هستند، افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در افراد مبتلا به این سندروم، درد بر الگوهای حرکت و عملکرد اثرگذار است به طوری که افراد مبتلا به این سندروم از لحاظ قدرت و کنترل تعادل، در مقایسه با افراد نرمال عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهند.

نظریان گفت: زنان در مقایسه با مردان بیشتر به این سندروم مبتلا می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین