کد خبر: ۵۹۳۷۳۳
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
این شیخ ثروتمند هزاران دلار در هتل ترامپ خرج کرده و 26 روز در آنجا اقامت داشته است

واشنگتن‌پست فاش کرد: فشار شیخ ثروتمند عراقی بر ترامپ برای حمله نظامی به ایران+جوابیه نهرو کسنزانی

این شیخ ثروتمند عراقی به "واشنگتن پست" گفته که از موضع تهاجمی بولتون در قبال ایران و علاقه او برای تغییر رژیم در آن کشور حمایت می‌کند. او گفته که در ماه جولای از ترامپ خواسته تا موضع تندی علیه ایران اتخاذ کند.
واشنگتن‌پست فاش کرد: فشار شیخ ثروتمند عراقی بر ترامپ برای حمله نظامی به ایران+جوابیه نهرو کسنزانی
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- روزنامه "واشنگتن پست" فاش ساخته که یک شیخ ثروتمند عراقی به نام "نهرو الکسنازان" با نگارش نامه‌هایی به "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ از علاقه خود برای اقدام عملی آمریکا به منظور "تغییر رژیم" در ایران خبر داده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ "واشنگتن پست" می‌نویسد او دو نسخه از این نامه را برای "بولتون" و همچنین "مایک پمپئو" وزیر خارجه امریکا ارسال کرده است. این شیخ ثروتمند از دولت ترامپ خواسته است که موضع سرسختانه‌ای در قبال ایران اتخاذ کند. او تابستان سال گذشته هزاران دلار در هتل ترامپ خرج کرده و 26 روز در آنجا اقامت داشته است.

واشنگتن‌پست فاش کرد: فشار شیخ ثروتمند عراقی بر ترامپ برای حمله نظامی علیه ایران

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: "چند ماه پس از نگارش آن نامه‌ها کسنازان در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن اقامت داشته است؛ دقیقا در قلب جایی که اتهامات نقض قانون اساسی علیه ترامپ مطرح شده است. ترامپ نزدیک به 41 میلیون دلار از این هتل در سال 2018 میلادی درآمد داشت. تنها سوئیت‌های این هتل برای اقامت به‌ازای هر شب، دو هزار دلار هزینه برای مسافران دارد".

این شیخ ثروتمند عراقی به "واشنگتن پست" گفته که از موضع تهاجمی بولتون در قبال ایران و علاقه او برای تغییر رژیم در آن کشور حمایت می‌کند. او گفته که در ماه جولای از ترامپ خواسته تا موضع تندی علیه ایران اتخاذ کند. او در نامه خود نوشته که هدف‌اش رسیدن به توافق متقابل با دولت امریکا برای تضعیف "حکومت دینی ایران و پایان دادن به هژمونی آن در منطقه" است. او خواستار حمله نظامی ارتش امریکا علیه ایران برای به زعم خود پایان دادن به کار حکومت ایران شده است. با این حال، اقامت نزدیک به یک ماهه او در هتل ترامپ و خرج کردن پول در آنجا به پرسش‌ها دامن زده است که آیا او از این طریق خواستار اعمال فشار بر ترامپ برای تحقق آرزوهایش بوده است یا خیر.

واشنگتن‌پست فاش کرد: فشار شیخ ثروتمند عراقی بر ترامپ برای حمله نظامی علیه ایران

این شیخ عراقی به واشنگتن پست گفته که خواستار عملیات نظامی جراحی شده و فوری علیه تاسیسات امنیتی و نظامی ایران است. او گفته اگر امریکا از موضع بولتون در قبال ایران عقب‌نشینی کند به ضرر وجهه خود در جهان عمل کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: "کسنازان رهبر یک فرقه مسلمان صوفی در عراق است. او دیگر در عراق اقامت ندارد چرا که گفته می‌شود پیش از حمله امریکا علیه عراق در سال 2003 میلادی عامل اطلاعاتی سیا و گزارش و خبردهنده به نهادهای امنیتی امریکا بوده است و در این‌باره پرونده حقوقی‌ای علیه او باز شده است. او اکنون در قصری در امان پایتخت اردن زندگی می‌کند. او خود را نامزدی خوب برای ریاست جمهوری عراق می‌داند و می‌گوید می‌خواهد با دولت ترامپ همکاری و معامله کند".

این شیخ ثروتمند عراقی به "واشنگتن پست" گفته است که هتل ترامپ در 40 مایلی بیمارستانی که او در آنجا تحت درمان است قرار دارد و از این نظر موقعیت جغرافیایی هتل برای او خوب بوده است. با این حال، خرج کردن زیاد پول در آن هتل بر ابهامات در مورد میزان صداقت این فرد درباره گفته‌هایش افزوده است. پیش از این نیز گفته شده بود که یک لابی واسته به عربستان در اکتبر 2016 تا مارس 2017 میلادی 270 هزار دلار در هتل ترامپ در واشنگتن پول خرج کرده بود.

جمعیت وحدت عراق در جوابیه‎ای که برای آفتاب‎نیوز ارسال کرده، نوشته است: تعدادی از خبرگزاری ها و کانالهای ماهواره‌ای خبری را به نقل از روزنامه‌ی واشنگتن پست انتشار داده‌اند که در آن بیان شده که گویا جناب دکتر نهرو کسنزانی، رییس جمعیت وحدت عراق، به آن روزنامه گفته‌اند که ایشان آمریکا را بر تحت فشار قرار دان کشور ایران و نابودی نظام سیاسی آن کشور تحریک می‌نماید. علاوه بر این، چندین سخن دروغ و دور از حقیقت را نیز به ایشان نسبت داده‌اند که از آن جمله می‌توان به سخنی درباره ایشان در باب تلاش ایشان برای رسیدن به رییس جمهوری عراق اشاره کرد که سخنی بیهوده و ناصحیح است و ارزش جواب دادن ندارد. با اشاره به قاعده‌ی منطق حکما که می‌فرمایند: " سخنی دور از عقل را برای شخص عاقل بازگو کن، اگر تصدیق کرد، پس او عاقل نیست" جمعیت وحدت عراق باز هم تاکید می‌نماید که تمامی مطالبی که در آن روزنامه بیان شده، دروغ محض و افترا می‌باشد و هیچ قرابتی با حقیقت ندارد و این سخنان اصلا توسط دکتر نهرو کسنزانی بیان نشده است.

جمعیت اتحاد عراق، این مطلب را که دکتر نهرو کسنزانی مطلبی در باب برانگیختن بر علیه جمهوری اسلامی نوشته باشد را با قاطعیت نفی می کند، البته ما بسیار تعجب کردیم که برخی از شبکه های ماهواره ای این مطلب را بدون هیچ گونه تحقیق و تفحص ، اعلام نموده اند، چون اعلام اینگونه اخبار بدون تحقیق و تفحص با روح خبرنگاری سنخیتی ندارد و مخالف اخلاق این شغل میباشد و صحیح نیست که بعد از نوشتن مطلب به دنبال صحت و سقم آن گشت، بلکه روزنامه نگار باید با تحقیق کامل، حق و ناحق را از همدیگر جدا نموده سپس آنها را به رشته تحریر درآورد.

جمعیت وحدت عراق قصد دارد حقایقی را برای خواننده گرامی بیان نماید تا آشکارا حقیقت بر آنها منکشف گردد:

یکم: دکتر نهرو کسنزانی چندان شخصیت بزرگ و والایی دارد که نیازی به معرفی ایشان نیست، ایشان شخصیتی وطن دوست عراقی و سیاست‌مداری بلندپایه هستند که ارتباطی خوب با تمامی گروهها و احزاب سیاسی عراق و کشورهای همسایه دارند، ایشان همچنین رییس جمعیت اتحاد عراق می‌باشند که در سال 1991 میلادی تاسییس شده است. جمعیت اتحاد عراق بعد از سال 2003 میلادی در تمامی انتخابات پارلمانی عراق شرکت نموده است و نماینده‌ی تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق می‌باشد که در ادوار مختلف از طرف حزب در پارلمان عراق حضور داشته‌اند، به همین دلیل جمعیت اتحاد عراق نمی‌تواند شکه از قوانی سیاسی دولت عراق که تمامی احزاب سیاسی عراق از آن پیروی می کنند عدول نماید، اگرچه دارای مشی سیاسی مختص به خود می‌باشد، اما این مساله در حدی نیست که سبب نادیده گرفتن قوانین گردد.

حفاظت از خاک عراق و دور کردن آن از کشمکش‌های خارج و داخل کشور و یا کشمکش‌هایی که ممکن است میان دو کشور به وجود آید از مهمترین مسایل نخبه‌های سیاسی عراق می‌باشد. به همین دلیل متهم کردن آشکار شخص رییس مجمع، دکتر نهرو کسنزانی حسینی به تلاش برای مهیا کردن زمینه جنگ آمریکا با ایران، همسایه مسلمان کشور عراق، در جهت از بین بردن نظام سیاسی جمهوری اسلامی، دروغی محض است که به ایشان نسبت داده شده و کاملا دور از حقیقت و عقل سلیم می‌باشد، چون خدای ناخواسته هر حرکت نظامی آمریکا بر علیه ایران، کشور عراق را نیز درگیر خواهد کرد و این کشور را به میدانی برای این جنگ تبدیل خواهد نمود و این مطلب با توافقاتی که نخبه‌های سیاسی عراق با هم بر سر آن به توافق رسیده اند، مغایرت دارد، همانگونه که پیشتر به آنها اشاره نمودیم.

دوم: همانگونه که همه می‌دانند، رییس جمعیت وحدت عراق، سید دکتر نهرو کسنزانی حسینی، از خانواده‌ای دینی و اهل تصوف می‌باشد که نسبت آنها به پیامبر اکرم (ص) می‌رسد و ایشان وکیل عام رییس طریقت علیه قادریه کسنزانی در جهان می‌باشند و این طریقت، مریدان زیادی در سرتاسر جهان دارد. از مهمترین افکار این طریقت، ترویج امنیت، آرامش، آشتی، سلامت، دوست داشتن و مودت بین مردم از هرگونه از هر رنگ و نژاد و دین و سرزمینی که باشند، می‌باشد. به همین دلیل بسیار جای تعجب است که ایشان پروژه‌ای جنگی را بر علیه کسان دیگر به راه بیندازند و این برای هر کسی که اندکی حس وطن‌دوستی داشته باشد معقول نیست، چه برسد به شخص دکتر نهرو کسنزانی حسینی که بخواهد سرزمینش را میدان جنگ، ویرانی و پریشانی نماید.

این دروغ نسبت داده شده به ایشان از جانب برخی موسسات خبری غربی، تنها تلاشی بیهوده و پوچ در جهت تخریب اتحاد عراق و دکتر نهرو کسنزانی حسینی رییس این جمعیت، در کشمکش‌ها با هدف بر هم زدن اهداف و قربانی کردن افراد و ایجاد کشمکش میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران می باشد.

سوم: تحقیق روزنامه‌ی واشنگتن پست تلاش نموده تا کشمکش‌های سیاسی عراقی-عراقی را با گفتن سخن‌: «ظاهراً دکتر نهرو کسنزانی حسینی تلاش می‌کند و امیدوار است که رییس جمهور عراق شود» شدت بخشد، که این مطلب هم صحت ندارد و دروغی است که به ایشان نسبت داده شده است ، و اما حقیقت مطلب این است که ایشان توجهی به این پست ندارد و معتقد است که تمامی کسانی که بعد از سال 2003 میلادی عهده دار پست ریاست جمهوری عراق بوده‌اند افرادی توانمند و شایسته‌ی آن پست بوده‌اند و ارتباطی نیکو و برادرانه با آنها داشته‌اند.

چهارم: جمعیت اتحاد عراق به وکیل خود ماموریت داده است تا دعوی قضایی بر علیه روزنامه‌ی واشنگتن پست به این دلیل که در تحقیق خود تلاش نموده تا شخصیت دکتر نهرو کسنزانی حسینی، رییس جمعیت اتحاد عراق، را که شخصیتی وطنی دینی و اهل تصوف می باشد را هدف قرار داده، مطرح نماید.

پنجم: جهت روشنگری در باب سفر دکتر نهرو کسنزانی به ایالت متحده آمریکا در دسامبر 2018، به اطلاع می رسد که ایشان جهت معالجه بیماری و انجام آزمایشهای دوره‌ای و دیدار با افراد خانواده به آنجا سفر نموده است و هیچ دیدار سیاسی در جریان این سفر انجام نداده‌اند و انچه که در روزنامه ی واشنگتن پست بعنوان دلایل این سفر بیان شده کاملا کذب محض می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
2
33
ای بابا ترامپ احتیاجی به این چند هزار دلار نداره که بخواهد جنگ راه بندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
11
13
چه دوستان ناکسی انتخاب کرده اید
پاسخ ها
Ss
| Ireland |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
به قول حضرت فردوسی :سر ناکسان را برافراشتن -وز ایشان امید بهی داشتن -سررشته کار خویش گم کردن است -به جیب اندرون مار پروردن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
17
17
مردم ایران باید با هم متحد باشن . آمریکا و بعضی از اروپاییها و عربها خیلی خوشحال میشن کشور ایران ضعیف و چند قسمت بشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
7
28
این را بروید به مردمی بگویئد که بجای کمک به کشور و مردم خود و بیچارگان پول خود را ........
پاسخ ها
عمران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
یکی از دلایل اینکه آمریکا به ایران حمله نمیکند نفوذش در کشور های همسایه است.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
2
36
نه همسایه ها با ما هستند نه اعراب نه اروپا و نه امریکا روسیه وچین هم که در حال کسب درامد و امتیاز از ایران هستند ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
8
14
این اخبار ابکی و دروغ رو کی باور میکنه؟!!!
ناشناس
|
Australia
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
2
23
خودتان یکبار این خبر را بخوانید. منبع شما کیه؟ .واشنگتن پست؟ کدام شماره ؟ چه تاریخی؟ ایا رییس جمهور یک مملکت مثل آمریکا در قبال چند هزار دلار (به قول شما) تصمیم می گیرد؟ ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
2
15
یعنی آمریکاه با این همه ثروت و قدرت و برنامه ریزی دقیق و آینده نگر پیرو نظر یک شخص ناشناخته شده باشه همچی چیزی صحت نداره. در عوض ما بایستی رابطمان با کشور های همسایه بیش از این قویتر و دوستانه باشه.
ناشناس
|
Austria
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
7
5
این امریکای جهانخوار عجب مملکت بی در و دروازه ایه.هر کس و ناکس میتونه براشون سیاست ببافه.
مخلص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
1
7
آمريكا كشوري است كه بر پايه محاسبات نه سياسي بلكه اقتصادي تصميم گيري مي كند و حتي كساني كه در حيطه دولتش سمت و پست و مقام بالاي داشته باشند باور سياسي آنها را اصلا" ملاك قرارد نمي دهد فقط و فقط به سنجش و اندازه گيري و عايدات كه برايش خواهدداشت تصميم گيري مي كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
صدرصد حق باشماست
بهروز محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
2
1
متن تکذیبیه مربوط به این خبر شاید ساعاتی پیش و یا حداکثر ساعاتی پس از انتشار این متن در این سایت، از مجاری رسمی منسوب به حضرت شیخ نهرو کسنزان قدس الله سره العظیم منتشر شده است. با این حال همواره امکان از دسترس خارج کردن این صفحه به احتمال زیاد وجود دارد...
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
6
تنها کشوری که اقتصاد را دست کم میگیره ما هستیم ولی تا دنیا دنیاست و به این زودیها تمام نمیشه پول و درامد حرف اول را میزنه و بقول علی ع شکم گرسنه ایمان را درک نمیکنه بابا اگر تا بحال مردم تحمل و مومن بودند بخاطر درامدها و پولها و شکم سیرشان هست وگرنه یک روز هیچی به مردم ندهی منتظر عکس العمل شان باش و ببین انسان واقعی در کشور وزنشان چقدر هست
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
2
6
منظور از "حملات جراحی شده" در خط 16 چیست؟!

اگر منظور ترجمه "surgical strikes" می باشد، به معنای حملات دقیق (نقطه ای) است.
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
حمله جراحی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبریپرش به جستجو
حمله جراحی (انگلیسی: surgical strike) یک حمله نظامی است که هدف از آن این است که در آن تنها هدف مشروع نظامی مورد نظر آسیب ببیند و خسارات جانبی به ساختمان‌های اطراف، اتومبیل‌ها و زیرساخت‌ها و وسایل عمومی اندک یا صفر باشد.

https://fa.wikipedia.org/wiki/حمله_جراحی

به تازگی فردی می خواهد اشتباهات ترجمه ای بگیرد لطفا زمانی که سواد زبان انگلیسی ندارید اظهارنظر نکنید. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
4
به آمریکا و... کاری ندارم چون دشمن باید دشمنی کنه ........
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
3
بادرود، من با آنها آشنایی کامل دارم، می خواهم بگم که اصلا این حرفا درست نیست. او در عراق سمت داشته و به ایران هم سفر کرده. این سیستم هیچ وقت به طورکلی در سیاست و دخالت در امور کسی چه رسد به حکومتها دخالتی ندارن
هستن که در امور دولتی و سیاسی باشن و کار خود را انجام می دهند ولی بعنوان شغل نه چیز دیگر
اگر بخواهید نظر کلی ارائه دهید حرف اورا هم بشنوید. یک طرفه قضاوت نکنید.
جنید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
7
دوستان عزیز بنده مرید این سلسله(طریقت) هستم و تمام این حرف ها کذب است و باور نکنید.
وسلام علیکم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین