کد خبر: ۵۹۳۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

بیشترین آمار جراحی در چند سال اخیر

چند مورد از بهترین و بیشتری جراحی هایی که به منظور رفع ایرادات ظاهری به تازگی مورد توجه بیشتر مردم در چند دهه اخیر قرار گرفته است را با هم بررسی خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

همواره جراحی های پزشکی انجام می شده است، ولیکن در چندین سال اخیر عمل های زیبایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. حتی می توان گفت جراحی هایی همانند عمل چشم که به اصطلاح زیبایی نیستند اما برای زیبایی بیشتر و برای رهایی از لنز طبی و عینک، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. چند مورد از بهترین و بیشتری جراحی هایی که به منظور رفع ایرادات ظاهری به تازگی مورد توجه بیشتر مردم در چند دهه اخیر قرار گرفته است را با هم بررسی خواهیم کرد.

برای رفع کم پشتی و طاسی سر، کاشت مو

ریزش مو بسیار شدید و نیز تعداد افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو، به دنبال راه حلی برای داشتن موهای پرپشت و قطع ریزش مو و نیز راهی برای رویش مجدد موهایشان هستند، در این اواخر بازار کاشت موی طبیعی را بسیار داغ کرده است. در حال حاضر تنها راه ترمیم و درمان موهای از دست رفته به دلایل مختلف همانند بیماری های ارثی، سوانح، استفاده از برخی داروها و یا حتی کمبود آهن، فسفر، کلسیم و روی، به کارگیری پیوند موی طبیعی می باشد که پیوند در نقاط مختلف بدن از جمله سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و نیز نواحی اسکار قابل انجام است. با توجه به دلایلی که بیان شد، در موارد اندکی از آنها که ریزش مو در حد خفیف باشد، می توان به پزشک متخصص رویش آن را از سر گرفت و با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهایی که متخصص آنها را تجویز می کند به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کرد. برگشت مجدد مو فقط در مواردی که دلیل آن، کمبود و فقر برخی عناصر موجود در بدن باشد، ممکن است. هنگامی که فرد به علت سوانح و یا ژنتیکی به طاسی و یا ریزش شدید مو مبتلا می شود، جهت رویش مجدد موها، راهی به غیر از کاشت مو ندارد.

کاشت و پیوند مو این روزها از طریق چند روش متفاوت انجام می پذیرد که بیشتر آنها مطمئن هستند و تا به حال نتایج خوبی نیز دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچقدر که این عمل بسیار ساده و بی خطر می باشد، اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، و نیز به دلیل حساسیت بسیار زیاد، این عمل زیبایی نیاز دارد که به صورت تیمی و گروهی انجام بگیرد.

در عمل کاشت مو با توجه به نوع روش کاشت، موهای فردی که پیوند انجام می دهد، از پشت سر یا ناحیه ای از بدن برداشته می شود و سپس با به کارگیری میکروسکوپ و لوپ های مخصوص، فولیکول های آن به صورت یک به یک جدا می شوند و با همان دقت و ریزه کاری و ظرافتی که جدا شده اند در منطقه گیرنده با ایجاد برش هایی به اندازه یک میلی متر پیوند زده می شوند. بدن به پیوند این موها واکنشی نشان نمی دهد، در اصل برتری پیوند موی طبیعی نیز همین است. با در نظر گرفتن اینکه عضو پیوندی از بدن خود شخص تهیه می شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت های درمانی بسیار زیاد و خاص ندارد. چنانچه در انتخاب دکتر خود دقت نمایید و دکتری با تجربه و متخصص باشد، به قدری با ظرافت و دقت می تواند موها را جدا کرده و بردارد که تنها خط باریکی به جای بماند. نکته قابل توجه و بسیار مهم که اکثراً بعد از مدتی بسیار نگران شده و حتی اعتراض هم می کنند، این است که بعد از گذشت 4 الی 6 ماه، موها شروع به ریزش می کنند و پس از آن، مجدداً موها رشد می کنند، بنابراین در یاد داشته باشید که ریزش بعد از کاشت کاملاً طبیعی می باشد.



بیشترین آمار جراحی در چند سال اخیر

برای لاغری و تناسب اندام، جراحی شکم

به عمل جراحی برداشتن پوست و چربی اضافی شکم اصطلاحا آبدومینو پلاستی گفته می شود و طی جراحی شکم با لیزر که امروزه زیاد استفاده می شود، پوست و چربی اضافی زیر ناف برداشته شده و عضلات جدار شکم نیز محکم می شود.

این عمل به طور شگفت انگیزی ظاهر شکم را بهبود می بخشد، اما یک برش محل عمل در سراسر زیر شکم بجا می گذارد که البته توسط لباس زیر کاملا پوشانده می شود.

بهترین کاندید برای عمل جراحی شکم مردان و زنانی هستند که از لحاظ ظاهر و شکل بدن تقریبا طبیعی بوده، اما از وجود مقدار زیادی رسوب چربی یا پوست شل در ناحیه شکم رنج می برند که به ورزش و رژیم پاسخ نمی دهد. این عمل خصوصا در مورد زنانی که به سبب حاملگیهای متعدد دچار کشیدگی و شلی عضلات و پوست جدار شکم شده اند مفید است. از دست دادن طراوت و شادابی پوست در افراد مسن که با چاقی مختصری همراه باشد، با این عمل بهبود می یابد. در مواردی که فرد تصمیم به حامله شدن یا کاهش وزن شدید در آینده دارد، باید این عمل به تعویق بیوفتد. جراحی شکم زیبایی شما را می تواند بهبود ببخشد چرا که با خارج کردن چربی های اضافی به شما کمک خواهد کرد که به وزن برسید. وجود برش عملهای قبلی در نواحی بالای ناف تا حدی مانع از انجام مطمئن این عمل می شود. در تمام اعمال جراحی احتمال ریسک مختصر وجود دارد. البته در نهایت بدلیل مزایای زیادی که این عمل دارد، بسیاری از افرادی که دچار مشکل چاقی هستند، با رغبت هزینه جراحی شکم را پرداخت می کنند چون می دانند که جدا از نتایج مفید و بسیار موثر، این عمل می تواند به بدست آوردن مجدد اعتماد به نفس آنها کمک کند.

سالانه هزاران عمل آبدومینوپلاستی در ایران صورت می گیرد. چنانچه این عمل توسط جراح فوق تخصص پلاستیک انجام پذیرد، نتایج عمدتا مثبت و رضایتبخش خواهد بود. در غیر این صورت همیشه احتمال بروز عوارض وجود دارد.

نکات مهم پیش از جراحی

بیمارانی که سیگار می کشند حتما باید از یک ماه قبل سیگار را ترک کنند. و چنانچه قصد حاملگی داشته باشند باید عمل جراحی زیبایی شکم را به بعد از حاملگی موکول کنند در این عمل معمولا ساکشن پهلوها نیز به طور همزمان انجام می شود . بهتر است بیماران حدود 3 هفته قبل از عمل سیگار مصرف نکنند. ساکشن ناحیه پهلوها نیز همزمان معمولا انجام می شود. محل اسکار جراحی روی خط سزارین است و به مرور کمرنگ می شود ولی بهتر است که بعد از 3 ماه محل اسکارلیزر نیز بشود تا اسکار به حداقل برسد.

در این نوع جراحی پوست اضافه و چربی های زاید شکم برداشته می شود و ناف نیز مجدا گذاشته می شود. با یک برش روی خط سزارین قبلی پوست و زیر جلد بریده می شود. شما می توانید جهت درک بیشتر تفاوت ظاهر افراد قبل و بعد از عمل جراحی شکم، می توانید از تصاویر بیماران و مراجعین نگاه کرده و به دقت نمونه های عکس جراحی شکم ببینید و تفاوت ظاهر افراد را درک و آنگاه جهت عمل بهتر تصمیم بگیرید.

برای رفع عیوب انکساری چشم، عمل لیزیک و لازک

لیزیک: قرنیه و عدسی چشم به تمرکز بر روی جسم هدف کمک بسیار زیادی می کنند، حال اگر آسیب ببینند که در اصطلاح به آن عیوب انکساری می گویند، دیگر چشم نمی تواند به درستی تمرکز کند و باعث تاری دید خواهد شد و در مواقعی تاری دید به قدری شدید است که در نهایت منجر به اختلال در بینایی می شود. اصلاح عیوب انکساری روش های متعددی دارد که بین آنها به تازگی جراحی های لیزیک و لازک چشم بسیار شهرت پیدا کرده اند و افراد بسیاری خواهان جراحی هستند.

جراحی لیزیک و عمل لازک چشم و پی آر کی و انتخاب بهترین روش به منظور برطرف کردن عیوب انکساری در هر فرد و با توجه به شرایط ویژه خود شخص قابل ارزیابی است. قبل از هر اقدامی بیماران باید به این نکته توجه کنند که افراد با شماره های چشم یکسان دارای شرایط مختلف چشمی از لحاظ ضخامت قرنیه، انحنای قرنیه و همچنین اندازه زاویه عمق بافتی با یکدیگر متفاوت هستند. پس باید به این نکته توجه کرد که روش های جراحی لیزیک چشم و لازک چشم مناسب برای یک فرد با یک شماره چشم ممکن است برای فرد دیگر با همان شماره چشم مناسب نباشد.

لیزیک یکی از انواع عمل های جراحی چشم است که برای رفع عیوب انکساری چشم در بیمار نزدیک بین، دوربین و یا آستیگماتیسم انجام می گیرد. در این روش جراحی، متخصص چشم پزشک جهت اصلاحات لازم بر روی قرنیه از "لیزر اگزایمر" استفاده می کند. در اکثر موارد و روی بیشتر مریض ها، فرد بهبود می یابد و دیگر نیازی به استفاده از عینک و یا لنز نخواهد داشت. روش کار عمل لیزیک چشم به اینگونه است که ابتدا یک لایه نازک از سطح قرنیه چشم تراشیده می شود و سپس توسط لیزر به اندازه مورد نظر می رسد. در این روش، جراحی هر کدام از چشم ها تنها 5 دقیقه به طول می انجامد، البته استفاده از لیزر در این روش جراحی، 5 الی 20 ثانیه خواهد بود. جراحی لیزیک چشم به صورت سرپایی انجام می شود. چشم پزشک برای جراحی لیزیک از بی حسی استفاده می کند و به همین علت فرد بیمار دردی را حس نمی کند.

فواید و مزایای عمل لیزیک چشم

امروزه با زیاد شدن متقاضیان لیزر چشم جهت رفع عیوب انکساری، به بررسی مزایای روش های مختلف می پردازیم تا با اطلاع کامل از آنها، بهترین روش را انتخاب نماییم، البته این امر در شرایطی است که تمامی ملزومات عمل های لیزری را داشته باشید. به بررسی و مزایای جراحی لیزیک چشم می پردازیم.

• 96 درصد از افرادی که این عمل را انجام می دهند، از نتیجه آن راضی هستند.

• بیمار به علت استفاده از قطره های بی حسی، درد بسیار کمی را تحمل می کند.

• دید بعد از 1 روز و فوراً بهبود می یابد.

• پس از جراحی نیازی به بخیه و بانداژ نیست.

• بعد از لیزیک بیماران نیازشان برای استفاده از عینک و لنز بسیار کم می شود.

• در صورت لزوم بعد از چند ماه یا چند سال عمل اصلاح (جراحی مجدد لیزیک چشم) امکان پذیر می باشد.

• مصرف دارو پس از جراحی دارای مدت زمان کوتاهی است.

لازک: لازک چشم یکی از جراحی های مرسوم و جدید برای رفع عیوب انکساری چشم می باشد. این روش توسط پزشکان آمریکایی در سال 1999 میلادی به دنیای پزشکی وارد شد. بسیاری از افرادی که قرنیه نازکی داشتند و نمی توانستند روش های دیگر را برای عیوب چشم خود امتحان کنند، با ورود لازک به دنیای پزشکی توانستند تمامی مشکلات چشم خود را بر طرف کنند. تحولی عظیم با ورود لازک به دنیا و پزشکی ایجاد شده است. جراحی لازک چشم در واقع ادغام محاسن دو روش لیزیک و پی آر کی می باشد. عمل جهت جلوگیری از برداشتن لایه ضخیم از قرنیه در روش لیزیک پدید آمد. در این روش به جای اینکه لایه ضخیمی برداشته شود، تنها لایه سطحی قرنیه که برگشت پذیر است، برداشته می شود. به عبارتی می توان گفت که لازک جهت عدم دست بردن به میانه قرنیه به وجود آمده است. این کار باعث می شود که استحکام آن کاربرد لازک را در جراحی های چشمی بیشتر کند.

فواید و مزایای عمل لازک چشم

همانطور که در بالا گفته شد، عمل لازک از مزایای دو روش دیگر پدید آمده است. این موضوع بدین معناست که مزایای عمل لازک بسیار زیاد است. در این قسمت به بررسی برخی از شاخص ترین فواید و مزایای جراحی لازک می پردازیم که از زبان جراح چشم پزشک گفته شده است.

• طول مدت جراحی تنها چند دقیقه است.

• در این روش به دلیل برداشتن لایه سطحی، استحکام قرنیه تا میزان زیادی حفظ می شود.

• خشکی چشم و آسیب رسیدن به قرنیه در روش لازک نسبت به روش های دیگر تا حد زیادی کمتر است.

• در عمل لازک لایه سطحی به نحوی برداشته می شود که کمترین آسیب را به قرنیه وارد می کند.

• این نوع جراحی چشم برای افرادی که ضخامت قرنیه آنها بسیار کم است و یا شیب انحنای قرنیه کمی دارند، بسیار مناسب است.

بیشترین آمار جراحی در چند سال اخیر


برای رفع ایرادات ظاهری، جراحی بینی

جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ،اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند. بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجودآورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

امروزه عمل بینی در دنیا و به خصوص کشور ما به یکی از رایج ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است که روش های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

هزینه و قیمت جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی بینی سوال بسیاری از مراجعه کنندگان به مطب و مراکز درمانی است که برای پاسخ دادن به آن می‌بایست عوامل مختلفی در نظر گرفته شده و بیشتر مورد بررسی و واکاوی قرار گیرند. برخی از افراد به دلیل عدم انجام تحقیقات لازم و کافی تنها به دنبال شرایطی هستند که هزینه کمتری برای انجام این جراحی پرداخت کنند غافل از این که بی احتیاطی در انتخاب یک جراح با تجربه و متخصص ،هزینه های دیگری همچون جراحی ترمیمی را برای آن ها رقم خواهد زد.

مدت زمان جراحی بینی، مکان جراحی، تخصص جراح، نوع جراحی و چندین مورد دیگر را می توان از عوامل تأثیر گذار در هزینه جراحی بینی معرفی کرد که هر کدام در شرایط مختلف می توانند قیمت جراحی بینی را تعیین کنند. یک متخصص جراحی پلاستیک زیبایی در این زمینه پس از معاینات کامل و دقیق می تواند هزینه نهایی جراحی بینی را برای بیمار خود بازگو کند.

مراقبت های قبل از عمل بینی

بسیاری از افراد تنها تصور می کنند که باید بعد از عمل و در دوران نقاهت جراحی بینی مراقبت هایی را انجام دهند اما باید بدانید که این مراقبت ها از قبل عمل باید صورت بگیرد تا نتیجه ی مطلوب تری حاصل شود. دادن آزمایش و گرفتن عکس از بینی از اولین کار هایی است که برای عمل باید انجام دهید. مشخص کردن فرم بینی که می خواهید و پیدا کردن یک دکتر معتبر و ماهر نیز از دیگر ملزومات می باشد. بهتر است از دو هفته قبل از عمل هیچ گونه دارویی که حاوی آسپیرین و یا ایبوبروفن باشد مصرف نکنید و در حدود 8 ساعت قبل از عمل هیچ چیزی میل ننمایید. کوتاه کردن موهای داخل بینی، پاک کردن لاک ناخن، آرایش نکردن استفاده نکردن از مواد نیکوتین دار مانند سیگار یا قلیان از دو هفته قبل عمل و... از جمله مواردی است که باید قبل عمل رعایت کنید تا به مشکل برنخورید. در جلسات مشاوره دکترتان برای جراحی پلاستیک شرکت کنید تا نکات ضروری به شما گفته شود.

بیشترین آمار جراحی در چند سال اخیر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین