کد خبر: ۵۹۳۷۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
ترامپ گفته که همواره امکان درگیری نظامی با ایران وجود دارد در حالی که او خواستار مذاکره است

پیام‎های متناقض ترامپ در قبال ایران| نیویورک‌تایمز: متحدان اروپایی آمریکا درباره موضع ترامپ گیج شده‌اند| ترامپ نه می‌خواهد عمیقا درگیر مذاکره با ایران شود و نه ایران را به طور جدی تحریک کند

ترامپ گفته که خواستار مذکره است اما هدف خاصی را برای مذاکرات مشخص نکرده است و هیچ مشوقی را برای ترغیب تهران به آغاز مذاکرات ارائه نداده است.
پیام‎های متناقض ترامپ در قبال ایران| نیویورک‌تایمز: متحدان اروپایی آمریکا درباره موضع ترامپ گیج شده‌اند| ترامپ نه می‌خواهد عمیقا درگیر مذاکره با ایران شود و نه ایران را به طور جدی تحریک کند
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "دونالد ترامپ" رییس‌جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر پیام‌های گیج‌کننده و در ظاهرا متناقضی را برای ایران فرستاده است؛ از صبحت درباره اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه و گزینه نظامی علیه ایران تا اینکه گفت واشنگتن به دنبال مذاکرات تازه با ایران است و نه جنگ!

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه "نیویورک تایمز" می‌نویسد این مواضع در حالی است که متحدان اروپایی امریکا کماکان تلاش دارند تا برجام حفظ شود.  دولت ایران از نوع رفتار ترامپ ناراضی است. رهبری ایران روز سه شنبه گفتند که ایران در برابر زورگویی آمریکا مقاومت می‌کند.

پیام‎های متناقض ترامپ در قبال ایران| نیویورک‌تایمز: متحدان اروپایی آمریکا درباره موضع ترامپ گیج شده‌اند

به نظر می رسد ترامپ قصد دارد نه نقش فاتح را بازی کند و نه مشاور؛ او دوست دارد بر روی خط نازک مابین تهدید نظامی و دیپلماسی حرکت کند اما تعهدی ندهد و به هیچ یک متعهد نباشد. او پیشتر گفته بود که همواره امکان درگیری نظامی با ایران وجود دارد در حالی که او خواستار مذاکره است. ترامپ گفته که خواستار مذکره است اما هدف خاصی را برای مذاکرات مشخص نکرده است و هیچ مشوقی را برای ترغیب تهران به آغاز مذاکرات ارائه نداده است. با این حال، واقعیت ان است که ترامپ اخیرا از جان بولتون مشاور امنیت ملی خود که از تغییر رژیم در ایران حمایت کرده بود دور شده است. با این حال ترامپ علاقه کمی برای آغاز روند دیپلماتیک واقعی برای گفت‌وگو با ایران از خود نشان داده است. او اگر واقعا خواستار گفت‌وگو بود تمام کانال‌های گفت‌وگوی پشت پرده و غیر مستقیم دوران اوباما با ایران را از بین نمی‌برد. به طور خلاصه ترامپ می‌خواهد هم از درگیر شدن در دام مذاکره عمیق با ایران خودداری کند و هم نمی‌خواهد ایران را تحریک به اقدامی جدی کند. او می‌خواهد بینابین این دو جهت حرکت کند".

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: "مقام‌های دولتی آمریکا می‌گویند اعزام ناو آمریکایی به منطقه به منظور بازدارندگی در برابر ایران نیز نمی‌تواند یک استراتژی بلندمدت باشد. یک دیپلمات بریتانیایی می‌گوید در مورد ترامپ و موضع دیپلماتیک او در مورد ایران تناقض زیاد است. او می‌افزاید به نظر می رسد ترامپ هیچ برنامه مشخصی برای جذب ایران ندارد و این موضوع در بریتانیا در دیدار اخیر ترامپ با مقام‌های این کشور قابل مشاهده بود."

پیام‎های متناقض ترامپ در قبال ایران| نیویورک‌تایمز: متحدان اروپایی آمریکا درباره موضع ترامپ گیج شده‌اند

"علی واعظ" مدیر گروه بین المللی بحران می گوید: "مشکل اصلی ترامپ آن است که از دید او فشار حداکثری و تهدید هر دو استراتژی‌ای برای مذاکره هستند. این در حالی است که این موضوع در فرهنگ ایرانی امری پذیرفتنی نیست".

"نیویورک تایمز" در ادامه می‌نویسد: "اختلاف اروپایی‌ها و ترامپ در آنجا مشخص می‌شود که هم "ترزا می" نخست‌وزیر بریتانیا و هم "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه در دیدار با ترامپ گفتند که آنان به برجام متعهد باقی خواهند ماند. در این میان ایران نیز اشتیاقی برای مذاکره از خود نشان نداده و روحانی و ظریف رییس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران گفته‌اند پیش از آغاز هر نوع مذاکره‌ای امریکا باید به برجام بازگردد و به تعهدات خود پایبند باشد"

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
Nima
|
Canada
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
1
7
برنامه ترامپ مشخص است کنترل ایران
تضعیف وضعیت ایران در منطقه
فروش اسلحه به کشورهای عربی.

برنامه ترامپ تا اینجا موفق بوده.
این ایران است که دارد هزینه می دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
1
پیام متناقص ترامپ از عادت های. خرید و فروش مستغلات است .
خریدار و فروشنده هیجانی به این تناقصات پی نمی برد .
اما مدیر اژانس منافع دفتر از چلوی چشم دور نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
1
بله همینطوره ایشان فقط میخواهد بوسیله ایران گاو شیرده را بدوشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین