کد خبر: ۵۹۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

تجمع تعدادی از بازنشستگان کشوری در تهران

برخی از آنان نیز کاغذنوشته هایی با این مضمون همراه داشتند که « اجازه فروش یا واگذاری بخشی از دارایی و سرمایه های سازمان بازنشستگی را به غیر نمی دهیم».
تجمع تعدادی از بازنشستگان کشوری در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

تعدادی از بازنشستگان کشوری روز دوشنبه با حضور مقابل صندوق بازنشستگی در میدان جهاد، در اعتراض به آنچه حقوق پایین خود خواندند تجمع کردند و خواهان احقاق حقوقشان شدند.

برخی از این تجمع کنندگان که تعدادشان حدود ۵۰ نفر برآورد می شد اعلام کردند که از استان های مختلف برای حضور در این تجمع به پایتخت آمده اند.

بیشتر درخواست این بازنشستگان افزایش حقوقشان بود اما برخی از آنان نیز کاغذنوشته هایی با این مضمون همراه داشتند که « اجازه فروش یا واگذاری بخشی از دارایی و سرمایه های سازمان بازنشستگی را به غیر نمی دهیم».

این درحالی است که مسئولان سازمان بازنشستگی کشوری پیشتر بر واگذاری شرکت های زیان ده زیرمجموعه این شرکت تاکید کرده اند.

یکی از بازنشستگان تجمع کننده به خبرنگار ایرنا گفت: طبق قانون خدمات کشوری بین شاغلان و بازنشستگان نباید بیشتر از ٢٠ درصد اختلاف حقوق وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اما امروز حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان بسیار پایین تر است و این اختلاف به ۵٠ درصد نیز می‌رسد.

این بازنشسته ادامه داد: این قانون برای همسان سازی حقوق بیشتر از ١٠ سال مسکوت مانده و از جمله دلایل تجمع بازنشستگان درخواست برای اجرای این قانون است.

وی همچنین مدعی شد: درخواست این تجمع را در قالب یک نامه به سازمان بازنشستگان کشوری ارایه دادیم اما پاسخی نگرفتیم لذا امروز به صورت خودجوش تجمع کردیم.

این بازنشسته ادامه داد: بازنشستگانی که امروز در این مکان جمع شده اند از نقاط مختلف ایران جمع شده اند.

در نهایت با هماهنگی مسئولان سازمان بازنشستگی، برخی از این تجمع کنندگان به منظور مذاکره با مسئولان متولی به داخل این سازمان هدایت شدند.

خبرنگار ایرنا حاضر در محل نیز تلاش کرد وارد سازمان بازنشستگی شود و با مسئولان این نهاد مصاحبه کند که اجازه ورود به وی برای انجام مصاحبه را ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین