کد خبر: ۵۹۴۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

گرانقیمت‌ترین نقاشی و اثر داوینچی در کشتی تفریحی کیست؟

روزنامه گاردین این تابلو را گرانقیمت‌ترین اثر هنری حال حاضر در جهان عنوان می کند. محل نصب این این تابلوی نقاشی پس از آخرین حراج در سال ۲۰۱۷ تا پیش از درز این خبر نامعلوم بود.
گرانقیمت‌ترین نقاشی و اثر داوینچی در کشتی تفریحی کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

گرانقیمت‌ترین نقاشی جهان و اثر لئوناردو داوینچی در یوت، کشتی تفریحی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نگهداری می‌شود. تابلوی «منجی جهان» اثر لئوناردو داوینچی، نقاش دوره رنسانس ایتالیاست که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار به فروش رفت.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ تابلوی موسوم به «سالواتور موندی» که عبارت لاتین «منجی جهان» است، عیسی پیامبر مسیحیان را در حین عبادت با دست راست خود و نگهداری یک گوی با دست چپ خود نشان می‌دهد. ادعاهایی هم مطرح شده است مبنی بر این که این تابلوی نقاشی را شخصا داوینچی نکشیده است و کار یکی از شاگردان او است. ارزش کشتی تفریحی محمد بن سلمان ۵۰۰ میلیون یورو برآورد می شود.

روزنامه گاردین این تابلو را گرانقیمت‌ترین اثر هنری حال حاضر در جهان عنوان می کند. محل نصب این این تابلوی نقاشی پس از آخرین حراج در سال ۲۰۱۷ تا پیش از درز این خبر نامعلوم بود. دوشنبه وبسایت «آرت نت» که خبرهای هنری را پوشش می دهد محل تابلو را مشخص کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین