کد خبر: ۵۹۴۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

سازمان ملل: در صورت تشدید درگیری‌ها حدود دو میلیون سوری به ترکیه فرار می‌کنند

سازمان ملل اعلام کرد: اگر درگیری‌ها در شمال غرب سوریه شدت پیدا کند به طور قابل توجهی کمک رسانی‌ها کم می‌شود و نزدیک به دو میلیون پناهجو به ترکیه فرار می‌کنند.
سازمان ملل: در صورت تشدید درگیری‌ها حدود دو میلیون سوری به ترکیه فرار می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده امور بشردوستانه سازمان ملل در بحران سوریه اعلام کرد نگرانی ما این است اگر این بحران ادامه یابد و درگیری‌ها تشدید شود صدها هزار نفر حتی یک میلیون تا دو میلیون نفر به مرز ترکیه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی ادامه داد: وضعیت در شمال غرب سوریه اذیت کننده است و توافق انجام شده برای کاهش درگیری‌ها دیگر چندان مؤثر نیست.

این نماینده سازمان ملل اضافه کرد: براساس قوانین بین المللی نباید مناطق شهری و غیرنظامی، مدارس و بیمارستانها در درگیری‌ها مورد هدف قرار بگیرند. این نکته بسیار مهم است.

سازمانهای کمک رسانی باید مکان‌های خود را به گروه‌های مختلف اعلام کنند تا مورد هدف قرار نگیرند. اما بعد از چندین حمله هوایی بسیاری از امدادرسانها دیگر به چنین درخواستهایی بی اعتماد شده‌اند. آنچه که رخ می‌دهد فاجعه است.

وی ادامه داد: سازمان ملل درخواست ۳.۳ میلیارد دلار برای تأمین مایحتاج و نیازهای بشر دوستانه در سوریه در طول سال جاری کرده است اما تنها توانسته ۵۰۰ میلیون دلار کمک جمع کند و این مسئله این روند را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین