کد خبر: ۵۹۴۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵

پکن: آمریکا دست از دخالت در چین بر دارد

چین از آمریکا خواست رویکردی عینی و عادلانه نسبت به اصلاح مقررات قانونی دولت منطقه ویژه هنگ کنگ چین داشته باشد و با احتیاط در گفتار و رفتار خود، هر گونه دخالت در امور هنگ کنگ و دیگر امور داخلی چین را متوقف کند.
آفتاب‌‌نیوز :

"گنگ شوانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: چین چندین بار موضع خود را درباره اصلاح مقررات قانونی منطقه ویژه هنگ کنگ اعلام کرده است دولت این منطقه نیز در این راستا به طور گسترده به پیشنهادهای محافل مختلف جامعه گوش داده و در واکنش به آنها تا کنون دو بار پیشنویس اصلاح مقررات را تغییر داده است.

وی گفت: دولت مرکزی چین به طور محکم از امور روند اصلاح دو مقررات قانونی دولت منطقه ویژه هنگ کنگ پشتیبانی می کند.

وزارت خارجه آمریکا در روزهای اخیر درباره اصلاح مقررات مربوط به مجرمان فراری از سوی دولت محلی هنگ کنگ ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی علیه جایگاه ویژۀ هنگ کنگ در امور بین المللی در طولانی مدت دانسته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: پس از بازگشت هنگ کنگ به سرزمین اصلی چین، این منطقه سیاستهایی مانند «یک کشور دو نظام»، «مدیریت هنگ کنگ به دست مردم هنگ کنگ» و خودمختاری سطح بالا را به طور کامل و عملی اجرا کرده است.

وی گفت: انواع حقوق ها و آزادی های شهروندان هنگ کنگ بر اساس قوانین به طور گسترده تضمین شده و تعداد زیادی از نهادهای بین المللی، هنگ کنگ را به عنوان یکی از آزادترین اقتصادها و مناطق دارای بیشترین نیروی رقابتی جهان انتخاب کرده اند این حقایق قابل انکار نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین