کد خبر: ۵۹۴۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

انتقاد ترامپ نسبت به استفاده سیا از خبرچین‌ها برای جاسوسی از رهبر کره شمالی

رییس جمهوری آمریکا به صورت علنی نسبت به استفاده از خبرچین‌های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای جاسوسی از رهبری کره شمالی انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت‌، چنین چیزی زیر نظر او اتفاق نیفتاده است. اظهارات ترامپ بازگو کننده یک تلاش جدید از سوی وی برای گرم‌تر شدن روابطش با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی محسوب می‌شود؛ سیاستی که انتقاداتی را نسبت به ترامپ در قبال قوانین خودسرانه رهبری کره شمالی به دنبال داشته است.

این اظهارات از سوی رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از آن مطرح شد که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: برادر ناتنی کشته شده رهبری کره شمالی یکی از منابع خبری برای آژانس سیا بوده است.

ترامپ همچنین در ادامه صحبت‌های خود، اضافه کرد: من با احترام به برادر کیم جونگ اون یا بهتر بگویم برادر ناتنی‌اش اطلاعاتی درباره سیا دیدم. باید به کیم جونگ اون بگویم که چنین مسأله‌ای زیر نظر من اتفاق نیافتاده است.

اظهارات جدید ترامپ سری جدیدی از مخالفت‌های او و تضاد وی با جامعه اطلاعاتی آمریکا محسوب می‌شود.

واشنگتن به دنبال ایجاد اقدامات جدید برای از سرگیری مذاکرات به بن بست خورده و متوقف شده با کره شمالی است که هدفش خلع سلاح و متوقف کردن برنامه تسلیحات اتمی این کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین