کد خبر: ۵۹۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

تغییر اساسی در تیم ملی؛ آیا آرام بودن ویلموتس به بازیکنان هم سرایت خواهد کرد؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در همین مدت کوتاه تغییرات زیادی در تیم به وجود آورده اما یک تغییر او اساسی و خاص است.
آفتاب‌‌نیوز :

کارلوس کی روش ۸ سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت و توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

تیم کی روش مدتها تیم نخست فوتبال آسیا بود و دو دوره پیاپی هم توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

کی روش مربی بسیار ناآرام و جنجالی در کنار زمین بود. او روی کوچک ترین صحنه ها عصبانی می شد و اعتراض خود را به همه چیز نشان می دهد. کی روش در طول دوران حضورش در فوتبال ایران با همه مربیان درگیر شد و به ندرت کسی با او رابطه خوبی داشت.

نآرامی و روحیه تند کی روش به بازیکنان هم سرایت کرده بود تا جایکه تیم تحت هدایت کی روش مثل خود او به کوچک ترین صحنه ها اعتراض می کردند و همین موضوع در جام ملت های آسیا برابر ژآپن کار دست آنها داد.

در فوتبال مدرن دنیا دیگر کمتر بازیکنان و مربیان به تصمیمات داور اعتراض می کنند و آنها نهایت تمرکزشان را روی زمین می گذارند و به مسائل حاشیه ای توجه نمی کنند.

هنوز بسیار زود است که درباره تیم ویلموتس و خود او قضاوت کنیم اما تجربه نشان داده که او مربی آرامی است هر چند که جنب و جوش زیادی در کنار زمین دارد اما این جنب و جوش بیشتر هیجانی است و روی بازیکنان تاثیر مثبت می گذارد.

در این دو بازی که از تیم ویلموتس دیدیم یک تغییر اساسی در تیم به وجود آمده است و آن آرام بودن بازیکنان و دوری از خشونت و جنجال است البته از بین بردن کامل چنین چیزی نیاز به زمان دارد به عنوان مثال رامین رضاییان هنوز هم معترض است و یا بازیکنی مانند طارمی به دنبال فریب دادن داور است.

به نظر می رسد که آرام بودن ویلموتس کم کم به بازیکنان هم سرایت خواهد کرد و دیگر شاهد پرخاشگری و اعتراض های زیادی بازیکنان نباشیم و این باعث می شود که تمرکز آنها بیشتر شود و عملکرد بهتری هم از خود نشان دهند.

ناآرام بودن کی روش و گیر دادن او به زمین و زمان و درگیری های زیاد با مربیان باعث شده بود تا فضای بدی در فوتبال ایران به وجود آید و امیدواریم که دیگر شاهد چنین فضایی نباشیم و باشگاه ها نهایت همکاری را با تیم ملی داشته باشند چرا که درخشش در بازی های بین المللی باعث می شود تا بازیکنان ما به فوتبال اروپا معرفی شوند و تجربه بازی در تیم های بزرگ را به دست آوردند درست مثل همان کاری که کره و ژاپن مدتها است که انجام می دهند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین