کد خبر: ۵۹۴۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

کودکان از چه سنی "ژیمناستیک" را شروع کنند؟

به گفته رئیس هیأت ژیمناستیک استان کرمانشاه بهترین سن شروع ژیمناستیک برای کودکان پنج تا شش سالگی است.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا همتی درگفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه سن پنج تا شش سالگی بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک در کودکان است، گفت: کودکان کمتر از پنج سال از نظر روحی و روانی آمادگی پذیرش حرکات ژیمناستیک را ندارند، لذا بهتر است والدین تا پیش از این سن کودکانشان را وارد این رشته نکنند، از سوی دیگر سن بالاتر از شش سالگی هم مطابق با استانداردهای جهانی نیست.

وی ژیمناستیک را پایه بسیاری از رشته‌های ورزشی دانست و افزود: هرچند هر ساله تعداد بسیار زیادی از کودکان وارد این رشته می‌شوند، اما تنها درصد اندکی از آنها ژیمناستیک را ادامه می‌دهند و عمدتاً پس از مدتی وارد رشته‌های دیگر می‌شوند.

رئیس هیأت ژیمناستیک استان کرمانشاه درخصوص علل ریزش بالای ورزشکاران رشته ژیمناستیک و گرایش آنها به دیگر رشته‌های ورزشی نیز گفت: برای قهرمان شدن در رشته ژیمناستیک باید راهی طولانی وحداقل ۱۰ تا ۱۵ ساله را طی کرد، درحالیکه در سایر رشته‌های ورزشی می‌توان با چند سال تمرین حرفه‌ای قهرمان شد. بیشتر ورزشکاران هم سریع قهرمان شدن را می‌خواهند، نه اینکه سال‌ها برای این هدف تلاش کنند.

وی تاکید کرد: بااین وجود کودکانی که ژیمناستیک کار می‌کنند، در سایر رشته‌ها هم موفق‌ترند، بنابراین این رشته می‌تواند شروعی بسیار خوب برای ورود کودکان به سایر رشته‌ها را رقم بزند.

همتی در ادامه اشاره‌ای هم به آغاز فصل تابستان و آمادگی سالن ژیمناستیک کرمانشاه برای ثبت نام از کودکان علاقمند به این رشته داشت و اظهار کرد: علاوه بر سالن ژیمناستیک کرمانشاه، سه خانه ژیمناستیک در شهرستان‌های صحنه، اسلام آبادغرب و کنگاور و ۱۵۰ باشگاه خصوصی در سطح استان در تابستان امسال پذیرش و آموزش کودکان علاقمند به ژیمناستیک را انجام خواهند داد.

وی همچنین از افزایش سه هزار نفری تعداد ژیمناستیک کاران کرمانشاه از آغاز سال ۹۷ تاکنون خبرداد و گفت: درحال حاضر حدود هشت هزار و ۲۰۰ ورزشکار رشته ژیمناستیک درسطح استان داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین