کد خبر: ۵۹۴۴۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

نپرداختن مالیات سکه تا آخر خرداد، جریمه دارد

معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: خریداران سکه تا حداکثر ۲۰۰ عدد مشمول مالیات مقطوع شده‌اند و اشخاصی که بیش از ۲۰۰ سکه خریدند، مشمول مالیات مقطوع نبوده و می‌بایست تا پایان خردادماه ۱۳۹۸، اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را تسلیم کنندو درصورت عدم پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۳۹۸ یا عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

نادر جنتی اظهار کرد: کلیه خریداران سکه که در سال ۱۳۹۷ نسبت به دریافت حداکثر ۲۰۰ سکه از سیستم بانکی اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مذکور و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

وی تاکید کرد: اشخاصی که در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۰۰ سکه دریافت کرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم نبوده و می‌بایست اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت (خرید و فروش سکه) را تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۸ به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند.

جنتی در خصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع برای خریداران سکه که طی سال ۱۳۹۷ سکه خود را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: بر این اساس، تا ۲۰ سکه دریافتی مشمول مالیات نمی‌شود. نسبت به مازاد ۲۰ سکه تا میزان ۶۰ سکه به ازای هر سکه ۱۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع؛ نسبت به مازاد ۶۰ سکه تا میزان ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۰۰ هزار تومان مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۱۰۰ سکه تا میزان ۲۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع تعیین شده است.

جنتی تصریح کرد: خریداران سکه در محدوده ۲۰ تا ۲۰۰ سکه با تاریخ تحویل سال ۱۳۹۷، لازم است ضمن مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مؤدیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir، کد ملی خود را در بخش «مالیات مقطوع دریافت‌کنندگان سکه» وارد کنند و در صورتیکه مشمول مالیات سکه بودند، اقدام به ثبت‌نام در این سامانه نمایند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: بدیهی است اطلاعات مؤدی اعم از اطلاعات هویتی، محل اقامت و شماره همراه، پس از ثبت نام، اعتبار سنجی شده و در صورت صحت اطلاعات، نام کاربری و کلمه عبور به شماره همراه مؤدی پیامک خواهد شد.

وی ادامه داد: مؤدی پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور اجازه ورود به بخش مربوطه در سایت عملیات الکترونیک سازمان را پیدا کرده و در ادامه، پس از مشخص کردن تعداد سکه خریداری شده، محاسبات سیستمی انجام شده و مبلغ مالیات تعیین می‌شود که پس از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت مالیات فراهم می‌شود.

جنتی همچنین از امکان پرداخت مالیات در چهار قسط مساوی خبر داد و گفت: عدم پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۳۹۸ یا عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه خواهد بود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: چنانچه مؤدیان مشمول این دستورالعمل نسبت به مالیات تعیین شده صرفاً از حیث عدم فروش سکه‌های دریافتی معترض باشند، می‌توانند نسبت به طرح ادعای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد نمایند.

وی همچنین یادآور شد: صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند، مشمول پرداخت مالیات مقطوع نبوده و مکلف هستند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شغلی خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
رضا
|
France
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
4
خوب آنموقع می گفتند مشمول مالیات است تا مردم سکه از صرافی ها می خریدند.چیزی که زیاده سکه است.اداره مالیاتی به فکر پر کردن جیب خود است..واین کار غیر قانونی است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
3
اول بانک مرکزی اولین و مهم ترین وظیفشو که حفظ پول ملی هست انجام بده و دولتم هزینه هاشو کم کنه و از راهکار ایجاد تورم استفاده نکته بعد ایجاد شغل و فضای رقابت آزاد کنه اونوقت که کسب و کار رونق گرفت از مالیات کسب درآمد کنه.
.رئیس اداره مالیات فرموند کسب مالیات بیشتر و از طریق راه های بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی و فرصتی برای کسب درآمد بیشتره.وزیر اقتصاد هم فرمودند مایات برسکه کاملا بر مبنای قانونه......آخه کسی نیست بگه پول زور گرفتن شد راهکار جدیدتون؟...اقتصاد مقاومتی یعنی راهزنی مالی توسط دولت؟پس کلا دزدی و کلاهبرداری و دبه کردنم قانونی اعلام کنید.
پیشنهادم برای اداره مالیات برای کسب درآمد بیشتر اینه که هر کسی دزدی و کلاهبرداری یا اختلاس میکنه و یا سودی از رانت بدست میاره بیاد مالیاتشو بده....!!باور کنید کاروبارتون سکه میشه....
. هر بار که میخواستید دلار رو به بهانه تحریم گرون کنید میگفتید به نفع تولید وصادرات کشوره و جلوی واردات زیاد و میگیره... کلا عموما ما استاد مغلطه و سفسطه هستیم...فرافکنی و آرمان گرایی ودنباله رو اهداف عالیه هستیم....همه هدفمون خیره....همه فکر آبادانی کشور هستیم....خدا روشکر....خدا قوت پهلوانان
فکر کنم با این وضعیت در راستای اقتصاد مقاومتی و اخذ مالیات به صورت غیرمتعارف صدا و سیما هم آستین بالا زند و پخش انیمیشن رابین هود رو ممنوع اعلام کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
2
سکه ها بدون مالیات پیش فروش شده و مشتری بر این اساس پول داده
کسی که میخواست دلالی کنه که از راه قانونی و بانک مرکزی وبانک ملی که نماد اعتماد است خرید نمیکرد.تو این مملکت قانونی کار کنی باید جریمه بدی؟
-.دولت باید خودش رو جریمه کنه نه مردم رو...ریال رو بی ارزش کردند و حالا جریمشو ما باید بدیم.کمی از ریخت و پاش و حقوقای آنچنانیتون کم کنید.کمی از پاداش نوشتن برای همو و مسافرت رفتناتون کم کنید.کمی از مساعده هاتون کم کنید..میدنم سخته براتون به خوردن این پولا عادت کردید.... بیخیال فقط کمی خجالت بکشید....به همین راضی هستیم...از ما نه از خدای خودتون خجالت بکشید ....الهی به فریادمان برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
2
این پول ها خوردن نداره و به قول معروف خیر و برکت نداره....آخر و عقبت هم نداره..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
2
عدالت رو فدا میکنید به چه قیمتی؟قانون رو فدا میکنید به چه قیمتی؟شرع رو فدا میکنید به چه قیمتی؟عهد و پیمان و قرار را فدا میکنید به چه قیمتی؟فرق گذاشتن و ناعدالتی در این بخشنامه مالیاتی داد میزنه...و نماد تبعیض ....نماد بی عدالتی و نماد بی قانونیه و نه قانون و نه شرع و نه عرف اونرو قبول میکنه و قطعا دیوان عدالت اداری اونرو ملغی و از درجه اعتبار ساقط میکنه.هنوز کسانی هستند که در بدنه نظام جلوی اینگونه بی عدالتی ها رو بگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
2
اینا نمیدونن تورم چیه؟...نمیدونن نقدینگی از کجا ایجاد میشه؟...و کلا اینکه میلیاردها میلیارد اختلاس و بدهکاران کلان چه بر سر ارزش پولمون آورده....کلا فکرامون ....حرفمون...عملمون....نظرمون...همش تک بعدیه....به اصطلاح سطحی نگر هستیم...راحت کار تصمیم سطحی میگیریم اونم از جهلمونه....بدون فکر و مطالعه قضاوت میکنیم و نظر میدیم....همه کارشناسیم ماشاالله...فقط اشکالش اینه درس کارشناسیمونو پاس نکردیم و اگرم کردیم غلط پاسش کردیم.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین