کد خبر: ۵۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

رهبر کره‌شمالی: نشست با پوتین به ثمر می‌نشیند

رهبر کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) قویا ابراز اطمینان کرد، توافق‌هایی آوریل گذشته میان او و رئیس‌جمهوری روسیه حاصل شد "ثمره‌های پرشکوهی" خواهد داشت و روابط استراتژیک و سنتی دو جانبه را تقویت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در پیامی به مناسبت روز ملی روسیه خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: مسوولیت مشترک دو کشور است تا سنت دوستی دوجانبه به قدمت چندین قرن را به درجه‌ای بالاتر برسانند.

او افزود: قویا اعتقاد دارم درک مشترک و توافق‌هایی که ما در اولین نشست خودمان به آنها رسیدیم، ثمره‌های پرشکوهی خواهد داشت و در نتیجه روابط دوستی سنتی جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) و روسیه که دست‌رنج رهبران پیشین است، بیش از پیش توسعه می‌یابد.

پوتین و کیم جونگ اون آوریل گذشته در شهر مرزی ولادیوستوک روسیه دیدار کردند. آنها در اولین نشست خود درباره همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف توافق‌هایی کردند.

کره‌شمالی در تلاش برای تقویت روابط با همسایگانش از جمله چین و روسیه است و تلاش دارد در بحبوجه بن‌بست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا، حمایت‌هایی جلب کند. کیم جونگ او در پیام خود به پوتین، نشست ماه آوریل را "مناسبت مهم و حائز اهمیت" توصیف کرد که "روابط نزدیک صادقانه و خوبی میان ما ایجاد کرد و فصل جدیدی در تاریخ دوستی کره‌شمالی-روسیه" گشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین