کد خبر: ۵۹۴۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

برترین ایالت‌های آمریکا از نظر کیفیت زندگی

ایالت های شمالی آمریکا کیفیت زندگی بهتری در مقایسه با ایلت های جنوبی دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

مؤسسه "والت هاب" به رتبه بندی ۵۰ ایالت آمریکا از نظر کیفیت زندگی پرداخته است. این رتبه بندی بر اساس پنج فاکتور اصلی: وضعیت اقتصاد، آموزش، امنیت، کیفیت زندگی و هزینه‌های زندگی پرداخته است.

به گزارش فاکس بیزینس، در این رتبه بندی، بیش از ۵۱ پارامتر با جمع‌آوری داده‌های مرکز سرشماری آمریکا، دفتر آمار وزارت کار آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا مد نظر قرار گرفته‌اند که هر پارامتر دارای مقدار صفر تا ۱۰۰ بوده است.

برترین ایالت‌ها از نظر کیفیت زندگی:

۱- ماساچوست: این ایالت در رده دوم از نظر فاکتورهای اقتصادی و آموزشی قرار دارد. هزینه زندگی در آن نیز بسیار پایین است به گونه‌ای که در رده چهل و سوم از پنجاه ایالت قرار گرفته است.

۲- مینه سوتا ۳- نیو همپشایر ۴- نیوجرسی ۵- کلرادو ۶- ویسکانسین ۷- ویرجینیا ۸- آیوا ۹- یوتا ۱۰- آیداهو

بدترین ایالت‌ها از نظر کیفیت زندگی:

۱- می سی سی پی ۲- لوئیزیانا ۳- نیومکزیکو ۴- آرکانزاس ۵- آلاباما

رتبه دیگر ایالت‌ها: در این رتبه بندی هم چنین واشنگتن در رده هفدهم، کالیفرنیا در رده بیست و سوم، هاوایی در رده بیست و ششم، تگزاس در رده سی وششم، فلوریدا در رده بیست و دوم، ایلینویز در رده بیست و یکم و نیویورک در رده چهاردهم قرار گرفته‌اند.

دیگر آمارها: پایین‌ترین نرخ مسکن مروبط به آیوا، نبراسکا، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی و کانزاس بوده است و بالاترین نرخ مسکن مربوط به کالیفرنیا، هاوایی، نیویورک، اورگان و فلوریدا بوده است. کمترین میزان جرایم مربوط به مین، ورمونت، نیو همپشایر، نیوجرسی وایداهو و بالاترین نرخ جرایم مربوط به آرکانزاس، تنسی، لوئیزیانا، آلاسکا و نیو مکزیکو بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین