کد خبر: ۵۹۴۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

احتمال سه شیفته شدن برخی از مدارس قزوین!

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: از نظر سرانه فضای آموزشی در قزوین به‌شدت در تنگنا هستیم و اگر این‌روند ادامه یابد شاید برخی از مدارس سه شیفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :

اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در سال جاری پیش از ظهر امروز ۲۲ خردادماه با حضور مسئولان قضائی و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

«خیرالله رحمانی» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در این نشست اظهار کرد: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید بدانیم ریشه‌این مبارزه در آموزش‌وپرورش است، از این‌رو اگر بودجه‌ای در مدارس هزینه می‌شود باید آن را سرمایه‌گذاری بدانیم.

وی افزود: درمانگاه همه دردهای جامعه در توجه به مدارس است و بی‌توجهی به آموزش‌وپرورش و بسته شدن هر درب کلاسی منجر به باز شدن دروازه یک زندان خواهد شد و برای عدم توجه به تربیت درست باید تاوان سنگینی را بپردازیم.

رحمانی با اشاره به اینکه ما مدرسه‌ای را می‌خواهیم تا در آن ساحت‌های مختلف چون ساحت دینی، اخلاقی، زیستی، سیاسی و اجتماعی گام برداریم، بیان کرد: متولی امر تربیت تنها آموزش‌وپرورش نیست و باید مسئولان دیگر نهادها و ارگان‌ها نیز به یاری ما بیایند تا جلوی تولید ناهنجاری اجتماعی گرفته شود.

این مسئول با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های پرجمعیت استان گفت: در حال حاضر در منطقه پونک با وجود ساختمان‌های مرتفع و فانتزی و گران‌قیمت حتی یک متر فضای آموزشی وجود ندارد و تنها دو مدرسه خیرساخت آنجا داریم.

وی ادامه داد: از نظر سرانه فضای آموزشی در قزوین به‌ویژه در مناطق ولایت، سرتک، مینودر، ملاصدرا و پونک به‌شدت در تنگنا هستیم و اگر این‌روند ادامه یابد شاید برخی از مدارس سه شیفته شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین به اجرای طرح ملی «نماد» در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان کاری ریشه‌ای و ارزشمند است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را در بین دانش آموزان کاهش دهد.

رحمانی در پایان اعلام کرد: طرح نماد در سال جاری در ۱۵۱ مدرسه در البرز و شش مدرسه در قزوین اجرا شده و ۵۸۴ کارگاه نیز برای دانش آموزان در این راستا برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین