کد خبر: ۵۹۴۶۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
آنتونیو گوترش "حمله به دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز" را محکوم کرده است

واکنش دبیرکل‌‌سازمان‌‌ملل به انفجار نفتکش‌ها: بسیار نگرانم| جهان درگیری خلیج‌فارس را تحمل نمی‌کند

دبیر کل سازمان ملل متحد حمله به دو نفتکش در دریای عمان را قویا محکوم کرد و خواستار روشن شدن ماجرا شد.منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.
واکنش دبیرکل‌‌سازمان‌‌ملل به انفجار نفتکش‌ها: بسیار نگرانم| جهان درگیری خلیج‌فارس را تحمل نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

 «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در واکنش به حادثه دو نفتکش در دریای عمان گفت که جهان درگیری در منطقه خلیج فارس را تحمل نمی‌کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، گوترش افزود: من بسیار نگرانم و حمله به دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز را محکوم می‌کنم.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین خواستار کشف حقایق و مشخص شدن عاملان این حمله شد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، در همین رابطه احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب نیز طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواستار واکنش این شورا به حملات دریای عمان شد.

شبکه المیادین صبح امروز از حمله به دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام در دریای عمان خبر داد. این کشتی‌ها در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شد و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

محمدجواد ظریف عصر امروز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به حادثه امروز تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وزیر امور خارجه در این یادداشت آورده است: مجمع گفت و گوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است؛ مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند.

در پی وقوع حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان که در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه رخ داد، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم از بروز این حوادث مشکوک ابراز نگرانی کرد.

موسوی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ایران از بروز حوادث مشکوک امروز برای نفتکش‌های تجاری مرتبط با ژاپن همزمان با دیدار نخست وزیر آن کشور با رهبر انقلاب ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف جهت‌گیری‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها و آرامش در منطقه می‌دانیم».

به نوشته خبرگزاری فارس، وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
1
چطور از زجر مردم ایران بخاطر تحریم ها نگران نیستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
1
چرا جهان تحمل نمی کند ؟
چهل سال تحمل شهروندان ایران . جهان هم کمی تحمل کند ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین