کد خبر: ۵۹۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

پوتین:خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام باعث بی‌ثبات شدن منطقه شد

رئیس جمهوری روسیه در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای، با انتقاد از اقدام آمریکا در خروج از برجام، تأکید کرد تنها راه منطقی و درست برای حفظ برجام، اجرای تمامی تعهدات برعهده گرفته از سوی همه طرف‌های شرکت کننده در این توافقنامه بین‌المللی است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای که در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) در حال برگزاری است، اعلام کرد که خارج شدن یکجانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نه تنها باعث بی ثبات شدن اوضاع در منطقه شده، بلکه رژیم عدم گسترش هسته‌ای در جهان را نیز در معرض آسیب قرار داده و روسیه بعنوان ریاست سازمان همکاری‌های شانگهای خواستار آن است که تمامی طرف‌های شرکت کننده در برجام، تمامی تعهدات برعهده گرفته خویش در چارچوب این توافقنامه را اجرا کنند. به گفته وی، در روسیه معتقدند که این تنها راه منطقی و درست است.

پوتین تاکید کرد: «وضعیت کنونی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران موجب نگرانی است. خارج شدن یک‌ جانبه ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، که باید همینجا یادآور شوم که در سال 2015 باه اتفاق آراء از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت، نه تنها باعث بی ثباتی اوضاع در خاورمیانه شده، بلکه به آسیب رسیدن به رژیم عدم گسترش هسته‌ای نیز کمک خواهد کرد و ما بعنوان رئیس سازمان همکاری‌های شانگهای، از همه طرف‌های شرکت کننده دربرجام می‌خواهیم تا به تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه پایبند باشند و معتقدیم که این تنها راه منطقی و درست است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین