کد خبر: ۵۹۴۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

بولتون: آمریکا در حملات سایبری خارجی شرکت دارد تا بهای مداخله را به روسیه نشان دهد

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ تایید کرده است که آمریکا در حملات سایبری خارجی شرکت دارد تا به روسیه و دیگر کشورها نشان دهد که "بهای مداخله در امور آمریکا را پرداخت خواهند کرد".
آفتاب‌‌نیوز :

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در رویدادی در واشنگتن اظهار کرد، تصمیم سال گذشته میلادی برای از بین بردن محدودیت‌های عملیات تهاجمی سایبری آمریکا، پیامی به دشمنان این کشور بوده است.

بولتون در این باره اظهار کرد: هدف این اقدام این است که به روسیه و هر کشور دیگری که در عملیات سایبری علیه ما شرکت دارد، بگوییم که اگر متوجه شویم شما چنین کاری می‌کنید، بهای آن را خواهید پرداخت و این رویه آن قدر ادامه خواهد یافت تا متوجه شوید حمله سایبری علیه ما ارزش بهایی که برای آن پرداخت می‌کنید را ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات آمریکایی بارها روسیه را به حمله سایبری علیه واشنگتن متهم کرده‌اند و رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، مسکو را به هک کردن ایمیل کارمندان کمپین هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات این انتخابات و سرورهای کمیته ملی دموکرات طی انتخابات ۲۰۱۶ متهم کرده است.

ویکی‌لیکس و بنیانگذار آن، جولیان آسانژ پیوسته دست داشتن روسیه در هک این ایمیل‌ها را تکذیب کرده‌اند.

روسیه نیز چنین اتهاماتی را تکذیب کرده و برای مبارزه با تهدیدات مشترک از جمله هک و اخبار جعلی خواستار همکاری بین‌المللی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین