کد خبر: ۵۹۴۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

واکنش بهزیستی به شیوع بیماری عفونی در مرکز نگهداری دختران معلول ذهنی

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ارتباط با شیوع بیماری عفونی در مرکز نگهداری دختران معلول ذهنی بالای ۱۴ سال و اعزام تعدادی از آنها به مرکز درمانی و فرایند درمان توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز :

داریوش بیات‌نژاد درباره اعزام تعدادی از دختران معلول ذهنی در مرکز نگهداری وردآورد به بیمارستان گفت: دو روز پیش و طی گزارشی از مسئول مرکز اعلام شد، ۲۲ نفر از مددجویان در این مرکز دچار دل‌درد شده‌اند.

او ادامه داد: پس از این اتفاق و با توجه به شرایط این مددجویان و نظر پزشک مستقر جهت فرایند درمان به دو بیمارستان فیاض بخش و امام خمینی اعزام شدند و در فرایند درمان آنها در این دو بیمارستان ادامه پیدا کرد.

بیات‌نژاد افزود: از ۲۳۰ دختر معلول ذهنی بالای ۱۴ سالی که در مرکز وردآورد نگهداری می‌شوند، ۲۲ نفر به دلیل بیماری عفونی به دو مرکز درمانی اشاره شده اعزام شدند که در ادامه ۲۱ نفر از آنها پس از پایان فرایند درمان حدود ۷ ساعت بعد از بیمارستان ترخیص شدند و یک نفر از مددجویان هم اکنون تحت مراقبت و فرایند درمان قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که از بیمارستان فیاض بخش اخذ شده، حال عمومی مددجوی تحت درمان نیز بهتر شده و سطح هوشیاری او بالا رفته است؛‌ پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی وی نیز از بیمارستان مرخص شود.

او گفت: با توجه به اینکه از سوی پزشکان در دو بیمارستان امام خمینی و فیاض بخش اعلام شده که هیچ آثاری از مسمومیت غذایی در مددجویان اعزام شده وجود نداشته است به همین جهت از اداره مرکز بهداشت منطقه ۲۱ خواسته‌ایم تا نمونه‌برداری از آب در این مرکز انجام شود و نیتجه آن به مرکز نگهداری اعلام شود.

بیات‌نژاد گفت: در حال حاضر شرایط در مرکز نگهداری دختران بالای ۱۴ سال در وردآورد تحت کنترل است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی خدمت‌رسانی از ارائه هیچ گونه خدمتی کوتاهی نخواهد کرد ضمن اینکه به‌زودی بازدیدی را از مرکز خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین