کد خبر: ۵۹۴۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران از تاثیر تحریم‌ها می‌گوید/ چه سرنوشتی در انتظار تولید است؟

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر شرایط را تغییر دهیم و سیاست‌گذاری‌های درست و توسعه بخش خصوصی و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر میدان دادن به بخش خصوصی را مورد هدف قرار دهیم، چه در هنگام تحریم و چه در زمانی که تحریم‌ها وجود نداشته باشد، بخش خصوصی راه خود را باز می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که اقتصاد کشور با محدودیت و تحریم روبه‌رو است، چه سرنوشتی در انتظار تولید خواهد بود؟ محسن جلال‌پور، رییس سابق اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: اگر ما این روال را جلو برویم، چه تحریم‌ها وجود داشته باشد و چه تحریم‌ها وجود نداشته باشد، در شرایطی که رقابت نادرست باشد و شرکت‌های خصولتی از جیب دیگران خرج کنند و تولید غیررقابتی باشد و بازار، بازار رانت و فساد باشد، باید واقعا تولید واقعی را نادیده بگیریم.

وی افزود: اگر شرایط را تغییر دهیم و سیاست‌گذاری‌های درست و توسعه بخش خصوصی و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر میدان دادن به بخش خصوصی را مورد هدف قرار دهیم، چه در هنگام تحریم و چه در زمانی که تحریم‌ها وجود نداشته باشد، بخش خصوصی راه خود را باز و رشد پیدا می‌کند و آن زمان بخش خصوصی جلوی تحریم را هم می‌گیرد و مقابل آن نیز می‌ایستد.

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: بر این اساس، من می‌خواهم بگویم که با توجه به سیاست‌گذاری‌ها در ۴۰ سال گذشته چه زمانی که تحریم‌ها پررنگ بوده و چه زمانی که کم‌رنگ بوده، به دلیل اقتصاد دولتی و تزریق یارانه‌های دولتی و کمک‌های دولتی و حمایت‌های بی‌دلیل، فضای تولید در کشور شکل نگرفته است.

جلال‌پور با بیان این‌که من همیشه معتقدم که ما حمایت نمی‌خواهیم، بلکه رقابت می‌خواهیم، عنوان کرد: این مسیر متاسفانه فعلا هم ادامه دارد، اما امیدواریم جریانات اخیر، کشور را به جایی برساند که در آینده بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد و فضای کار و رقابت برای بخش خصوصی ایجاد شده و آن زمان حتما تولید جای خود را در اقتصاد کشور باز می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین