کد خبر: ۵۹۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

پنتاگون از تلاش برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران خبر داد

وزیر دفاع موقت آمریکا از تلاش‌های کشورش برای ایجاد یک "اجماع جهانی" درباره حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات آتی آمریکا درباره تحولات دریای عمان اظهار کرد: ما یک مشکل بین‌المللی در خاورمیانه داریم و این مشکل تنها برای آمریکا نیست. من و جان بولتون، (مشاور امنیت ملی) و مایک پامپئو، (وزیر خارجه آمریکا) تلاش‌هایمان را بر روی ایجاد یک اجماع جهانی درباره این مسأله بین‌المللی متمرکز می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا و از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در حال تلاش برای کسب و تبادل اطلاعات هستیم و تمامی این تلاش‌ها را برای تحقق بخشیدن به این اجماع بین‌المللی انجام می‌دهیم.

این مقام آمریکایی همچنین در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست تا برنامه‌های اضطراری را برای مواجهه با وقایع ناگهانی در منطقه وضع کند.

شاناهان همچنین بر اهمیت تنگه هرمز که ۱۵ درصد نفت جهان از آن می‌گذرد و ضرورت کمک بیشتر به کشورهای منطقه به منظور حل و فصل اوضاع در آن پس از حمله مذکور، تأکید کرد.

وزیر دفاع موقت آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا پنتاگون قصد دارد برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه نیروهای بیشتری به این منطقه اعزام کند یا نه، گفت: «همان طور که می‌دانید ما همیشه احتمالات مختلف را مد نظر داریم.»

وی افزود: ما هر اطلاعاتی که بتوانیم آن را از حالت محرمانه بودن بیرون آوریم، منتشر خواهیم کرد. نیت ما همین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین