کد خبر: ۵۹۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

تحلیلگر سی‌ان‌ان: هیچ علامتی از ایران در تصاویر ویدئوی آمریکا از نفتکش‌ها مشاهده نمی‌شود

تحلیلگر امور بین الملل شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان، درباره خرابکاری دو نفتکش در دریای عمان گفت: در تصاویر ویدئویی ادعای آمریکا، هیچ علامت مشخصه ای از ایران مشاهده نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز :

"کیمبرلی دازیر" (Kimberly Dozier) روز شنبه در گفت وگو با سی ان ان افزود: به نظر می‌رسد که متحدان آمریکا خود را همسو با این ادعا قرار داده‌اند، انگلیس گفته که ایران احتمالاً در پس این ماجرا قرار داشته و دولت‌ها اروپایی نیز به صدور بیانیه‌های عمومی در این زمینه پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: اما در این تصاویر ویدئویی هیچگونه نشانه و علامت مشخصی از ایران دیده نمی‌شود و دیگر مقامات کشورها از ادعای آمریکا با اکراه حمایت کرده‌اند زیرا آنها نمی‌خواهند تا درگیری در منطقه رخ دهد.

تحلیلگر سی ان ان افزود: اما طرف انگلیسی از ادعای آمریکا حمایت می‌کند و گفته که "تقریباً مطمئن" است که نظامیان ایران در این قضیه دست داشته ا ند.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

در حالی که این حادثه با محکومیت جهانی مواجه شد، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هرگونه مدرکی جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اتهام‌زنی آمریکا را در رابطه با حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار ندانست بلکه آن نگران‌کننده و هشدارآمیز ارزایابی کرد.

سید عباس موسوی در واکنش به اتهام‌زنی بی‌اساس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تأمین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.
وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تأسف‌بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالی که نخست‌وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟!

این دومین حمله به نفت کش‌های در خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت ماه در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین