کد خبر: ۵۹۴۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

رمز سرخوردگی ترامپ

حمایت وحشیانه بمباران گسترده مرکز تجمع نظامیان سوری و عراقی و همچنین محل استقرار حشدالشعبی که تروریست‌های داعش را همگی محاصره کرده بودند ولی توسط نظامیان آمریکایی همگی به شهادت رسیدند، چگونه قابل فراموش کردن است؟
رمز سرخوردگی ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

درخواست عجولانه آمریکای ترامپ برای تشکیل اجلاس اضطراری شورای امنیت جهت بررسی فوری انفجار دو نفتکش در دریای عمان با نتایج معکوسی مواجه شد و نتوانست نظر اعضای شورای امنیت را جلب کند. روسیه رسماً اعلام کرد هنوز بسیار زود است که بدون هیچگونه تحقیقی عامل این حوادث را مشخص کنیم. فرانسه متحد اروپایی واشنگتن هم از دیدگاه مشابهی سخن گفت و تاکید کرد که اساساً فرصتی برای تحقیق و دستیابی به یک جمع‌بندی اطمینان بخش وجود ندارد و باید به تحقیقات بدون پیشداوری فرصت داد.

نکته جالب توجه آنکه مایک پمپئو در یک موضع‌گیری عجولانه تلاش کرد انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه بگیرد و جالب‌تر آنکه «سوابق قبلی» را بعنوان شاهد مثال مطرح سازد درحالی که انفجار چهار کشتی در بندر فجیره نمی‌توانست کار ایران باشد. چرا که این بندر به‌شدت در میان حلقه‌های امنیتی بسیار دقیق محافظت می‌شود. بعلاوه پس از ناکامی آمریکا در شورای امنیت هم ترامپ وارد صحنه شد و انگشت اتهام را به سوی ایران گرفت. همچنین سرپرست پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا ناشیانه فاش کرد آمریکا سرگرم ایجاد اجماع جهانی علیه ایران است!

تصادفی نیست که سریعاً رژیم فاسد عربی و انگلیس که اکنون دولتی ندارد و برخی رژیم‌های مفلوک دست چندم علیه ایران موضع گرفتند و تصریح کردند از موضع آمریکا حمایت می‌کنند. ترامپ همین اشتباه را در حمله خمپاره‌ای مشکوک به منطقه سبز بغداد هم عیناً مرتکب شده و حتی به تهدیدات شدیدی علیه ایران پرداخت ولی ساعتی بعد مجبور شد حرف خود را پس بگیرد و آنرا طوری رفع و رجوع کند که بوی جنگ ندهد.

واقعیت اینست که در هفته‌های اخیر صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های فاسد عربی ازجمله عربستان و امارات اصرار داشته و دارند که به نحوی ایران و آمریکا را رو در روی یکدیگر قرار دهند و فضا را تعمداً بحرانی جلوه دهند و بر تنش‌ها بیفزایند. این نکته مهمی است که چگونه ممکن است ایران میزبان نخست‌وزیر ژاپن باشد ولی به‌طور همزمان به دو کشتی ژاپنی حمله کند؟ به‌راستی چه نفعی برای ایران در این حمله یا هر حمله دیگری به نفتکش‌ها متصور است که تا این اندازه بر روی آن تبلیغات رسانه‌ای می‌شود و با شتاب جنون‌آمیزی حتی قبل از آنکه فرصتی برای تحقیق باشد، انگشت اتهام را به سمت و سوی ایران نشانه‌گیری می‌کنند؟

صهیونیست‌ها و ژریم‌های فاسد عربی مرتباً تلاش کرده‌اند زمینه‌ای برای درگیری ایران و آمریکا فراهم سازند و برای آنها بسیار تلخ است که منطقه به سمت و سوی کاهش تنش‌ها و تشنج به پیش برود.‌دار و دسته ترامپ هم با رفتار شتاب‌زده و بی‌منطق خود نشان داده‌اند که به‌راحتی فریب می‌خورند و چه راحت از ایران‌هراسی استقبال می‌کنند. به‌راستی اگر دلایل و مدارک ارجاعی آمریکا به شورای امنیت در آنجا خریداری نداشت و پذیرفته نشد، چگونه ممکن است در خارج شورای امنیت مبنای تشکیل اجماع جهانی علیه ایران قرار گیرد. یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه ترامپ امیدوار بود ارائه شماره تلفن و ارسال پیام، فرصتی برای ازسرگیری مذاکره پدید آید. اما رفتار به‌شدت غیرمنطقی وی تمامی زمینه‌ها را از میان برد. او ملت بزرگ ایران را تروریست نامید و به همه ملت اهانت کرد ولی به‌طور همزمان ادعا داشت که این تحریم‌های حداکثری را به نفع مردم ایران برقرار کرده است!

خشم ترامپ و اطرافیانش از اینست که چرا جمهوری اسلامی ایران در منطقه نفوذ کلام دارد؟ موضوع مهمتر شکست سنگین طرح‌های شوم آمریکا و متحدانش در ایجاد – تجهیز – آموزش و هدایت شبکه‌های تروریستی در منطقه بود که آنها هرگز تصور شکست آنها را نمی‌کردند. باید پرسید کشوری که «مادر تروریسم‌» است و کشوری که تروریست‌ها را تیمار می‌کند و کشوری که به هلی‌برد، تجهیز و سازماندهی تروریست‌ها پرداخته، عامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه است یا کشوری که به درخواست رسمی عراق و سوریه برای مقابله جدی و نفس‌گیر با تروریست‌ها وارد عمل شده و آنها را تارومار کرده است؟ آمریکا هرگز از تحریف واقعیت‌ها سودی عایدش نخواهد شد. آمریکا و اذنابش نمی‌توانند با این بازی‌های رسوا بر واقعیت‌های عینی و ملموس منطقه سرپوش بگذارند و آنها را وارونه جلوه دهند. ترامپ همان کسی است که در مناظرات انتخاباتی اعتراف کرد داعش را آمریکا به وجود آورده است. ترامپ به دروغ در فکر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بود ولی عملاً به تقویت آنها پرداخت. اینهمه فریبکاری از خاطر ملت‌ها محو نمی‌شود.

حمایت وحشیانه بمباران گسترده مرکز تجمع نظامیان سوری و عراقی و همچنین محل استقرار حشدالشعبی که تروریست‌های داعش را همگی محاصره کرده بودند ولی توسط نظامیان آمریکایی همگی به شهادت رسیدند، چگونه قابل فراموش کردن است؟

ترامپ تلاش نکند آمریکا را با این کارنامه سیاه، طرفدار و مدافع صلح و امنیت و ثبات در منطقه معرفی کند. نظامیان آمریکایی اعتراف کرده‌اند که بر روی قتل شهروندان عابر عراقی با یکدیگر شرط‌بندی می‌کرده‌اند ولی نهایتاً تبرئه شده‌اند. ترامپ چنین ارتش انسان‌ستیزی را ناجی بشریت معرفی نکند که بسیار تمسخرآمیز است. نه نظامیان آمریکایی کارنامه موجهی دارند و نه صهیونیست‌ها و رژیم‌های فاسد عربی از تلاش برای درگیر ساختن ایران و آمریکا منصرف شده‌اند. درک این مطلب حتی برای ترامپ چندان سخت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
جمع کن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین