کد خبر: ۵۹۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

آخرین خبرها از موضوع قیمت‌گذاری خودرو

موضوع قیمت‌گذاری خودرو هنوز در جلسات شورای رقابت مطرح و بررسی نشده است.
آخرین خبرها از موضوع قیمت‌گذاری خودرو
آفتاب‌‌نیوز :

ولی ملکی اظهار داشت: موضوع قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت هنوز در جلسات این شورا مطرح نشده و عملیاتی شدن آن نیازمند ابلاغ شورای نگهبان و مجلس است.

وی که عضو ناظر مجلس در شواری رقابت نیز است، ادامه داد: هرچه قانون‌گذار تصویب کند، باید اجرا شود، زیرا قانون سندیت دارد. البته در حال حاضر با شرایط بحرانی در صنعت خودرو روبرو هستیم و در این شرایط باید تصمیمات بحرانی نیز اتخاذ شود.

ملکی با بیان اینکه رفع نوسانات بازار خودرو نیازمند اشباع بازار است، گفت: ممکن است در آینده از نظر عرضه و تقاضا، ارتباط با خارج و سیاست خارجی کشور شاهد تغییراتی باشیم که در آن وضعیت باید شرایط قیمت‌گذاری نیز تغییر کند.

وی تصریح کرد: شورای رقابت برای قیمت‌گذاری باید نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی استعلام کند که این کار زمان‌بر است و ممکن است، شرایط را بحرانی‌تر کند.

به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس، در شرایط فعلی ستاد تنظیم بازار می‌تواند جلسات تعیین قیمت خودرو را با سرعت بیشتری تشکیل دهد و بر اساس شرایط تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروها خیلی بالا نیست، گفت: قیمت حاشیه بازار و حباب موجود در این قیمت‌ها بالا است، وگرنه قیمت پیش‌فروش‌ها خیلی بالا نیست و فقط خودروهایی که به صورت فوری عرضه می‌شوند، مشمول قیمت حاشیه بازار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین