کد خبر: ۵۹۵۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸

جابجایی‌های معنادار در آخرین سال مجلس دهم

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای سال پایانی مجلس دهم از اتفاقات مهم چند هفته اخیر مجلس است، امروز نتیجه انتخابات رؤسای چهار کمیسیون تخصصی مجلسی مشخص شد و قرار شد رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسات بعد مشخص شود.
آفتاب‌‌نیوز :

تکلیف هیات رئیسه چهار کمیسیون اجتماعی، آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان اقتصادی امروز در حالی مشخص شد که انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دلیل حد نصاب نرسیدن اعضا به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

حضرتی جایگزین پور ابراهیمی شد

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای سال پایانی مجلس دهم از اتفاقات مهم چند هفته اخیر مجلس است، امروز نتیجه انتخابات رؤسای چهار کمیسیون تخصصی مجلسی مشخص شد و قرار شد رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسات بعد مشخص شود.

امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شاهد یک تغییر بزرگ بود، محمدرضا پور ابراهیمی عضو فراکسیون ولایی نماینده مردم کرمان در مجلس که سه سال ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را بر عهده داشت، جای خود را به الیاس حضرتی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی داد. در جریان انتخابات امروز این کیمسیون، «عامر کعبی» نماینده مردم آبادان و «احمد انارکی محمدی» نماینده مردم رفسنجان و انارک هم به ترتیب به عنوان نواب رئیس اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند؛ «سید حسن حسینی شاهرودی» نماینده مردم شاهرود به عنوان سخنگو و «سید تقی کبیری» و «علی اسماعیلی» به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

عارف ریاست کمیسیون آموزش را هم از دست داد

محمدرضا عارف که پیش از این و در جریان انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نتوانست رأی لازم را برای ریاست مجلس به دست بیاورد. امروز در انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم شرکت نکرد تا محمد مهدی زاهدی عضو فراکسیون ولایی مجلس به کرسی ریاست کمیسیون تکیه بزند. زاهدی در حالی در چهارمین و آخرین انتخابات کمیسیون آموزش و در رقابت با فاطمه سعیدی رئیس این کمیسیون شد که عارف پیش از وی رئیس این کمیسیون بود. این در حالی است که زاهدی در دو سال پیاپی اول و دوم مجلس دهم هم ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات را بر عهده داشت.

امروز همچنین «محمود نگهبان سلامی» و «قاسم احمدی لاشکی» به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم انتخاب و «سیدحمایت میرزاده» نیز سخنگوی کمیسیون آموزش شد. همچنین «فریده اولادقباد» و «علیرضا سلیمی» به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب شدند.

نوبخت پس از یکسال به مسند ریاست کمیسیون بهداشت بازگشت

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم امروز در حالی برگزار شد که «علی نوبخت حقیقی» کرسی ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را با ۱۴ رأی در اختیار گرفت. «حسینعلی شهریاری» نماینده مردم زاهدان، ریاست این کمیسیون را در سال سوم دوره دهم عهده دار بود؛ نوبخت در سال‌های اول و دوم مجلس دهم نیز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بود.

امروز همچنین «محمد حسین قربانی» نماینده آستانه اشرفیه و «مرتضی خاتمی» نماینده ایجرود و ماهنشان به عنوان نواب رئیس، «اکبر ترکی» نماینده فریدن و فریدونشهر به عنوان سخنگو، «منوچهر جمالی سوسفی» نماینده رودبار و «احمد حمزه» نماینده کهنوج و فاریاب نیز به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند.

عبدالرضا عزیزی درکمیسیون اجتماعی جایگزین سلمان خدادادی شد

بعدازظهر امروز یکشنبه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس دهم برگزار شد و «عبدالرضا عزیزی» به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد؛ پیش از وی «سلمان خدادادی» نماینده مردم ملکان به مدت دو سال در سال‌های سوم و اول رئیس این کمیسیون بود. البته عزیزی در سال دوم مجلس دهم نیز مسند ریاست کمیسیون اجتماعی را بر عهده داشت.

بنابر این گزارش «علی ساری» نماینده اهواز و محمد وحدتی نماینده بستان‌آباد به عنوان نواب رئیس، «ناهید تاج‌الدین» نماینده اصفهان و «روح‌الله بابایی صالح» نماینده آوج به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند؛ «جلیل مختار» نماینده آبادان نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تعیین شد.

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به هفته بعد موکول شد

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حالی به هفته بعد موکول شد که چهار عضو این کمیسیون برای رقابت ریاست این کمیسیون اعلام آمادگی کرده بودند.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کنونی این کمیسیون و مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم دو نامزد اصلی تکیه بر کرسی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هستند. علاءالدین بروجردی که در دوره های اول تا سوم این دوره مجلس و همچنین دوره‌های هفتم، هشتم، نهم مجلس شورای اسلامی عهده دار این جایگاه بود و مصطفی کواکبیان دو نامزد دیگر ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس بودند که صبح امروز اخباری مبنی بر کناره گیری کواکبیان به نفع فلاحت پیشه و بروجردی به نفع ذوالنوری منتشر شد.

انتخابات برای ریاست کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حالی به هفته بعد موکول شد که گفته می‌شود برخی از اعضای این کمیسیون به عمد در جلسه رای گیری حاضر نشده یا با تأخیر به جلسه آمدند. اقدام به آبستراکسیون برخی اعضا موضوع دیگری است که در راهرو های مجلس شنیده می شد. هرچند برخی اعضا چنین موضوعی را رد می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین