کد خبر: ۵۹۵۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

حمایت‌ها از استیضاح ترامپ به ۲۷ درصد افزایش یافت

بر اساس اعلام نتایج یک نظرسنجی، حمایت‌ها از روند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا به بیش از یک چهارم آمریکایی‌ها افزایش یافته است.
حمایت‌ها از استیضاح ترامپ به ۲۷ درصد افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس نظرسنجی روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری ان. بی. سی که روز یکشنبه منتشر شد، ۲۷ درصد از مردم آمریکا باور دارند که در حال حاضر شواهد کافی برای آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وجود دارد که ۱۰ درصد از ماه گذشته میلادی بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، بیشترین تعداد افرادی که در این نظرسنجی اعلام کردند خواهان استیضاح ترامپ هستند، دموکرات‌ها با ۴۸ درصد بودند در حالی که این میزان در ماه گذشته میلادی ۳۰ درصد بود.

همچنین تنها شش درصد از جمهوری خواهان آمریکایی خواستار استیضاح ترامپ هستند و ۸۶ درصد هم بر این باورند که باید به رئیس جمهوری اجازه داده شود تا دوران فعالیتش را تمام کند.

تعداد چشمگیری از آمریکایی‌ها، ۲۴ درصد هم هنوز بر این باورند که کنگره باید به تحقیقات در این باره بپردازد که آیا شواهد کافی برای برگزاری جلسات استیضاح در آینده در دست است یا خیر که این میزان نسبت به ماه گذشته میلادی هشت درصد کاهش داشت.

این نظرسنجی پس از اظهارات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برگزار شد که گفته بود اگر تیم تحقیقاتی‌اش مطمئن بود که ترامپ مرتکب جرمی نشده، همین را می‌گفت.

دولت آمریکا اخیراً یکسری حکم‌های احضاریه ارسال شده از سوی کنگره را رد کرده که باعث انتقادهایی از سوی دموکرات‌ها شده است.

این نظرسنجی از ۱۰۰۰ بزرگسال و در بازه زمانی هشتم تا ۱۱ ژوئن سال جاری میلادی صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین