کد خبر: ۵۹۵۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

زنگ خطری برای آسیب‌های جدی!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: توانمندسازی مردم در زمینه ارتقای سطح سواد سلامت و نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی در بین مردم هدف اصلی طرح ملی کنترل فشار خون است.
زنگ خطری برای آسیب‌های جدی!
آفتاب‌‌نیوز :

جاسم زارعی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پایگاه‌های سنجش فشار خون در کلیه خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می‌باشند و در هر یک از پایگاه‌های ثابت و سیار کارشناسان بهداشتی درمانی و افراد آموزش دیده واجد شرایط سنجش فشار خون حضور دارند.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲ پایگاه فعال در این طرح هستند که از جمله آنها، ۲ پایگاه سیار واقع در مراکز تجاری شهرهای عسلویه و نخل تقی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بسیج بعلاوه آن اورژانس ۱۱۵ و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ با مشارکت اداره بهزیستی شهرستان و این شبکه بهداشت، در سطح شهر و روستاها در اماکن عمومی و تجمعات حاضر شده و ارائه خدمت می‌نمایند.

رئیس شبکه بهداشت عسلویه افزود: همچنین مطب‌های پزشکان و ماماها، ۱۷ خانه بهداشت، ۲ پایگاه سلامت، پنج مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیمارستان نبی اکرم، داروخانه شبانه روزی، مراکز طب کار در سطح شهرستان و برخی درمانگاه‌های شرکت‌ها نیز فعال هستند.

زارعی با اشاره به آسیب‌های ناشی از فشار خون تاکید کرد: این عارضه زمینه ساز بروز بیماری‌های خطرناک از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و در نهایت سکته قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی بوده و عوارض بینایی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از افراد مبتلا به بیماری فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند و ممکن است سال‌ها به این بیماری مبتلا باشند که این امر زنگ خطری است برای آسیب‌های جدی می‌باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با بیان اینکه گروه هدف این طرح تمامی افراد بالای ۳۰ سال، خانم‌های باردار و بیماران کلیوی هستند گفت: توانمندسازی مردم در زمینه ارتقای سطح سواد سلامت و نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی در بین مردم هدف اصلی این طرح است که با اصلاح سبک زندگی در زمینه تحرک و ورزش کردن، دوری از استرس و افسردگی و ترویج فرهنگ ورزش، شادی، نشاط و امید به آینده به همراه تغذیه سالم می‌توان کمک‌های زیادی به پیشگیری و کنترل عوارض این بیماری کرد.

وی کاهش استفاده از نمک و حذف نمکدان از سرسفره خانواده‌ها امری اساسی دانست و عنوان کرد: کاهش مصرف سه گرمی نمک به منزله کاهش مرگ و میرها می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین