کد خبر: ۵۹۵۲۱۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
اگر جنگی روی دهد، تصادفی نخواهد بود بلکه با برنامه قبلی از سوی امریکا صورت می‌گیرد

آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای جنگ محدود علیه ایران؟| آتلانتیک: ایران گزینه‌هایی دارد که در حال استفاده از آن‌هاست

آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله تاکتیکی علیه ایران در واکنش به آن چیزی است که واشنگتن مدعی شده است تهران در حملات اخیر علیه نفتکش‌ها در دریای عمان نقش داشته است. مقام‌های دولت ترامپ مذاکرات بی‌وقفه‌ای را با فرماندهان نظامی ارشد امریکایی داشته‌اند. این منابع آگاه گفته‌اند که مذاکرات درباره راه‌اندازی حمله نظامی هوایی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است. یک دیپلمات غربی نیز گفته است که این بمباران گسترده اما محدود شده و برای نابودی یک یا چند هدف خاص خواهد بود.
آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای جنگ محدود علیه ایران؟| آتلانتیک: ایران گزینه‌هایی دارد که در حال استفاده از آن‌هاست
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- همزمان با طرح ادعای آمریکا درباره نقش داشتن ایران در حملات اخیر علیه نفتکش‌ها در دریای عمان، رسانه‌ها به گمانه‌زنی درباره احتمال رویارویی نظامی تهران – واشنگتن پرداخته‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه اسرائیلی "معاریو" به نقل از منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد مدعی شده که ایالات متحده آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله تاکتیکی علیه ایران در واکنش به آن چیزی است که واشنگتن مدعی شده است تهران در حملات اخیر علیه نفتکش‌ها در دریای عمان نقش داشته است.

این شبکه خبری در ادامه با اشاره به اینکه این منابع آگاه ناشناس در سازمان ملل متحد به روزنامه اسرائیلی "معاریو" این خبر را اعلام کرده‌اند، می‌نویسد: "به نقل از این منابع، مقام‌های دولت ترامپ مذاکرات بی وقفه‌ای را با فرماندهان نظامی ارشد امریکایی داشته‌اند. این منابع آگاه گفته‌اند که مذاکرات درباره راه‌اندازی حمله نظامی هوایی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است. یک دیپلمات غربی نیز گفته است که این بمباران گسترده اما محدود شده و برای نابودی یک یا چند هدف خاص خواهد بود".

این روزنامه می‌نویسد ظاهرا تصمیم برای اقدام نظامی پیش از اعلام نظر ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در واکنش به تشدید تنش در روابط تهران و واشنگتن بوده است.

آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای جنگ محدود علیه ایران؟| آتلانتیک: ایران گزینه‌هایی دارد که در حال استفاده از آن‌هاست

این منابع می‌گویند ترامپ علاقه‌ای به حمله نظامی نداشته است اما با نفوذ "مایک پمپئو" وزیر خارجه امریکا بر او صبر خود را از دست داده است.

نشریه "فارین پالسی" نیز در گزارش کوتاهی به وزن سنگین‌تر نیروی نظامی در رویکرد ترامپ نسبت به ایران پرداخته است. این نشریه می‌نویسد: "مقام‌های رسمی امریکایی اعلام کرده‌اند که پیشنهاداتی برای اعزام شش هزار سرباز اضافی امریکایی به منطقه ارائه شده‌اند".

این نشریه می‌نویسد: "ایالات متحده همه گزینه‌ها از جمله استفاده از قوای نظامی را در مورد ایران پس از حملات اخیر به تانکرها در خلیج فارس مدنظر قرار داده است. به نظر می‌رسد امریکا با جدیت قصد دارد به سوی رویارویی نظامی با ایران پیش رود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که مقام‌های پنتاگون از جمله فرماندهی مرکزی امریکا درحال آماده‌سازی خود برای اعزام شش هزار نیروی اضافی به منطقه از جمله دو اسکادران جنگنده، ناوهای نیروی دریایی امریکا و زیردریایی‌های آن نیرو و هم چنین سامانه دفاع موشکی پاتریوت هستند. در این میان نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره خواستار اقدام نظامی امریکا علیه ایران هستند. این در حالی است که دموکرات‌ها مخالف جنگ هستند".

در همین حال، نشریه "آتلانتیک" نیز در مقاله‌ای اشاره می‌کند که ایران گزینه‌هایی در اختیار دارد که در حال آغاز به استفاده از آن‌ها در برابر امریکا است.

آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای حمله نظامی تاکتیکی علیه ایران است؟| آتلانتیک: ایران گزینه‌هایی دارد که در حال استفاده از آن‌ها است

این نشریه می‌نویسد: "کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران نه تنها ایران را تسلیم و وادار به عقب‌نشینی نکرده بلکه نتیجه معکوس داشته و ایران بیشتر پیش‌روی می‌کند. ایران پس از خروج امریکا از برجام در توافق هسته‌ای باقی ماند اما اکنون در حال واکنش متقابل نشان دادن است. روز دوشنبه ایران اعلام کرد طرح روشن و سریعی برای عقب‌نشینی از تعهدات خود در برجام دارد مگر آن که دیگر دولت‌های امضاکننده برحام کاری کنند که ایران از برجام سود ببرد. این موضوع پس از اتهام ترامپ علیه ایران درباره نقش داشتن آن کشور در حمله به تانکرها در خلیج فارس مطرح شد. اگر فرض دولت ترامپ این بود که کارزار فشار حداکثری ایران را وادار به عقب‌نشینی بدون هیچ هزینه‌ای برای امریکا یا متحدان آن کشور خواهد کرد، این ایده‌ای اشتباه بوده است. علیرغم آنکه دو طرف می‌گویند که تمایلی به جنگ ندارند اما در حال حرکت به آن سمت هستند".

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "ایران در حال گسرش قدرت مانور خود است و به اروپایی‌ها اولتیماتومی 60 روزه درباره برجام داده است. ایران می‌گوید یا اروپایی‌ها کاری می‌کنند که تهران از برجام سود مالی و تجاری کسب کند یا آنکه به سرعت غنی‌سازی اورانیوم را به میزانی بیش از میزان قبل افزایش خواهد داد. اروپایی‌ها در حال تلاش برای ایجاد سازوکار مالی به منظور سود بردن ایران از برجام بوده‌اند اما به دلیل مجازات‌های تحریمی امریکا علیه شرکت‌های اروپایی همکاری‌کننده با ایران این سازوکار تاکنون موفق نبوده است.

ترامپ می‌گوید که تغییر نظام سیاسی ایران را نمی‌خواهد اما به نظر می‌رسد تهران بین جنگ اقتصادی و نظامی تمایزی قائل نمی‌شود و معتقد است که هر دو با هدف فروپاشی نظام سیاسی آن کشور از سوی امریکا اعمال شده‌اند.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "در گزارش تازه نظامی پنتاگون ادعا شده که سپاه قصد دارد با استفاده از تسلیحات و تجهیزات خود از جمله موشک‌های کروز دفاع ساحلی، قایق‌های کوچک تندروی مسلح، مین‌های دریایی و بالگردهای مجهز به موشک کنترل تنگه هرمز را در اختیار داشته باشد. در عرصه زمینی نیز شاهد حملات انصارالله یمن علیه مواضع عربستان هستیم. هر دو طرف ایرانی و امریکایی تاکید کرده‌اند که به دنبال جنگ نیستند اما فضای خصومت و سردرگمی در روابط میان دو کشور راه دیگری جز حرکت به سوی جنگ را باقی نمی‌گذارد".

شبکه خبری "راشاتودی" نیز در گزارشی تحلیلی به این موضوع می‌پردازد که اگر جنگی میان ایران و امریکا روی دهد تصادفی نخواهد بود بلکه با برنامه‌ریزی و طراحی از پیش انجام شده امریکا است.

این شبکه خبری در این‌باره می‌نویسد: "چرا رسانه‌های امریکایی می‌گویند و می‌نویسند که احتمال درگیری نظامی "تصادفی" میان ایران و امریکا بالاست؟ واقعیت غیر از این است. امریکا به اشتباه و تصادفی به جنگ نمی‌رود. هفته گذشته ترامپ ایران را مقصر حمله به نفتکش‌ها دانست. پمپئو وزیر امور خارجه امریکا نیز اظهارات تحریک‌آمیزی را علیه ایران بیان کرده و می‌گوید ایران عامل تحریک در منطقه است. واقعیت اما آن است که نئومحافظه‌کاران که اطراف ترامپ را گرفته‌اند سال‌هاست که در ایجاد داستان‌های جعلی برای ایجاد بهانه به منظور حمله نظامی علیه دیگر کشورها سابقه دارند. افرادی در کاخ سفید حضور دارند که خواستار جنگ علیه ایران هستند. پمپئو و بولتون نشان داده‌اند که اشتهای زیادی برای جنگ با ایران دارند. این موضوع مربوط به ماه‌های اخیر نیست بلکه سال‌هاست که جریان دارد. "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ در سال 2015 میلادی در مقاله‌ای در "نیویورک تایمز" خواستار بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران شده بود. او به طور علنی خواستار اجرای رویکرد تغییر رژیم در قبال ایران شده است. در نتیجه، آنان به دنبال یافتن بهانه ای برای جنگ با ایران هستند. این مسائل "تصادفی" نیستند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
7
7
تحلیل روسی یادآور کیهان است.
PSDK
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
20
14
بیاید ما منتظهریم که خلیج فارس بشه قبرستان سربازانتان و نابودی کل تجهیزات شما بیاید ...
پاسخ ها
امیرمسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
اشتباه رای دادم. نظرم مثبت بود
غیث
|
United States of America
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
1
6
حمله محدود همان چیزی که برای بعضی ها بهترین هدیه از طرف آمریکا خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
7
12
جنگ با آمریکا رو نباید شوخی گرفت. بهیچ وجهی به صلاح نیست ماشین جنگی آنها علیه کشور و مردم عزیزمان بکار بیفتد. لطفا" توجه ویژه!
امیرمسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
8
9
آمریکا آنقدر مملو از مشکلات و حقیر است که بنمی تواند غلط کرده و به کشورمان حمله کند. اگر چنین کاری کند منطقه را پر از جنازه آمریکایی خواهیم کرد. چنان که خاورمیانه را فراموش کند.
اصلاحات و اعتدال هم نترسند. شیر مرد ولایتی هنوز تو این مملکت زیاد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
6
12
جنگ خوب نیست ولی اگر جنگ بشه ما از دولت و سپاه و ارتش عزیزمون انتظار داریم که اجازه ندن آمریکا مثل ترسوها بزنه و فرار کنه . بلکه آمریکا باید تاوان این همه سال فشار مالی و اقتصادی رو که به مردم ایران وارد کرده رو با از بین رفتن ناوهای هواپیمابر و سربازانش پس بده .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین