کد خبر: ۵۹۵۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

گوشت قرمز ارزان نمی‌شود؟/ یک مسئول: بازار اجازه نمی‌دهد

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: با وجود کاهش قیمت دام زنده و افزایش عرضه، کماکان گوشت قرمز با قیمت‌های بالا به دست مصرف کنندگان می‌رسد زیرا عوامل بازار اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهند.«منصور پوریان» افزود: درحالی که انتظار می‌رفت با افزایش عرضه دام زنده سبک و سنگین تولید داخل و همچنین واردات گوشت قرمز گرم و منجمد گوسفندی و گوساله قیمت گوشت قرمز در سطح بازار کاهش ملموسی برای مصرفکنندگان داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته وی، عوامل بازار از زمان خروج دام از دامداری‌ها یعنی چوب دار، دلال، کشتارگاه، عمده فروشی تا خرده‌فروشی و قصابی‌ها را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: ورودی‌ها و عوامل بازار در کل کشور به نحوی است که اجازه کاهش قیمت گوشت قرمز را نمی‌دهند که این موضوع نیازمند پیگیری دولت و دستگاه‌های نظارتی است.

پوریان اضافه کرد: اکنون قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گرم گوساله نزدیک ۷۰ هزار تومان و گوسفندی حدود ۸۰ هزار تومان باید به دست مصرف‌کنندگان برسد که با این نرخ نیز حاشیه سود بازار و تولیدکننده تأمین شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای ثبات بازار گوشت قرمز همچنان در کنار عرضه تولید داخل دام زنده، واردات گوشت گرم و منجمد در حال انجام است تا مصرف‌کنندگان این محصول را با قیمت مناسب تأمین کنند.

دامداران با معضل انباشت دام سنگین و سبک مواجه شده‌اند

رئیس تأمین شورای دام کشور گفت: هم اکنون دامداران دام سنگین با معضل انباشت دام سنگین در دامپروری‌ها مواجه شده‌اند به طوری که دام‌ها وزن گرفته و خریدار ندارند.

به گفته وی، اکنون وزن برخی دام‌های سنگین در دامپروری‌ها به بیش از ۸۰۰ کیلوگرم رسیده است که ادامه افزایش وزن دام‌هایشان آنها را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی اظهار داشت: به دلیل انباشتگی میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین ۲۷ تا ۳۲ هزار تومان است.

پوریان با بیان اینکه اکنون میانگین قیمت دام زنده سبک نزدیک ۳۷ هزار تومان است، تصریح کرد: برای هفته‌های آتی نیز به طور حتم تولیدکنندگان دام سبک نیز با انباشت دام مواجه خواهند شد که همین امر کاهش قیمت مجدد در دام زنده را ایجاد خواهد کرد.

وی معتقد است دولت برای کاهش ضرر تولیدکنندگان دام سنگین و سبک نیاز است که در این خصوص چاره‌ای بیندیشد تا تولیدکنندگان دچار مشکل برای تولید آتی خود نشوند.

طبق آخرین آمار وزارت جهادکشاورزی، نیاز سالانه کشور ۹۶۰ هزار تن گوشت قرمز است که بخش عمده آن از محل تولید داخل و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آن از محل واردات تأمین می‌شود.
گزارش میدانی نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله در بازار بین ۸۸ تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان و گوشت قرمز گوسفندی بین ۹۲ تا ۱۱۰ هزار تومان است در ماه‌های پایانی سال ۹۷ نیز قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی در سطح بازار بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید که دولت برای ساماندهی این موضوع اقدام به عرضه انواع گوشت وارداتی تنظیم بازاری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین با قیمت‌هایی بین ۳۳ تا ۴۵ هزارتومان کرد.
اخیراً دولت واردات گوشت قرمز با ارز رسمی ۴,۲۰۰ تومان را حذف کرد و اکنون گوشت قرمز با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
2
...بانیان گرانی را پس چطور بازاراجازه می دهد گران شود پس مسولین برای چه درست شده اند ونجومی حقوق می گیرند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین