کد خبر: ۵۹۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

برزیل حریف ونزوئلا نشد| واکنش تیته به مردود شدن گل‌های برزیل توسط VAR

تیم ملی فوتبال برزیل در دومین دیدارش در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ نتوانست ونزوئلا را شکست دهد و تنها یک امتیاز کسب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در هفته دوم مرحله گروهی کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ بامداد چهارشنبه برزیل میزبان به مصاف ونزوئلا رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در حالی که به نظر می‌رسید برزیل با یک پیروزی صعودش را به دور بعد قطعی کند این تیم نتوانست ونزوئلای سخت کوش را شکست دهد. البته تکنولوژی VAR مانع از پیروزی شاگردان تیته شد. سلسائو در این بازی سه گل به ثمر رساند اما هر سه گل مردود اعلام شدند.

نخستین بار دروازه ونزوئلا در دقیقه ۳۹ باز شد اما فیرمینیو روی ویانووا خطا کرده بود. داور به درستی این گل را قبول نکرد. برزیل که تیم برتر میدان بود به حمله‌هایش در نیمه دوم هم ادامه داد. گابریل ژسوس در دقیقه ۵۸ گلزنی کرد. این صحنه توسط VAR بازبینی شد و در نهایت گل دوم هم به دلیل آفساید مردود اعلام شد. در دقایق پایانی بازی فیلیپ کوتینیو دروازه ونزوئلا را باز کرد اما این گل هم در موقعیت آفساید به ثمر رسید تا برزیل در کسب پیروزی ناکام بماند و تنها یک امتیاز از این بازی کسب کند.

پیش از این دیدار پرو برابر بولیوی قرار گرفت و ۳ بر یک پیروز شد. گل نخست بازی را مارسلو مورنو در دقیقه ۲۸ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند اما پرو توانست جبران کند. در لحظات پایانی نیمه اول پائولو گررو گل تساوی را به ثمر رساند. تنها ۱۰ دقیقه پس از شروع نیمه دوم جفرسون فارفان گل دیگری برای پرو به ثمر رساند. در لحظات پایانی بازی ادیسون فلورس گلزنی کرد تا پرو نخستین پیروزی اش را در این رقابت‌ها جشن بگیرد.

پرو با این برد مانند برزیل چهار امتیازی شد و در جایگاه دوم قرار گرفت. دیدار دو تیم در هفته آخر برای صدرنشینی تعیین کننده خواهد بود.

در این گروه ونزوئلا با ۲ امتیاز سوم است و بولیوی بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

واکنش تیته به مردود شدن گل‌های برزیل توسط VAR

به نقل از آس، سلسائو در این دیدار سه گل به ثمر رساند که دو گل توسط VAR مردود اعلام شد. تیته پس از بازی گفت: تصمیمات VAR درست بود. در چنین شرایطی تیم باید بزرگ شود. مقصر دانستن کسی در چنین موقعیت‌هایی واقعیت را عوض نمی‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل درباره ناکامی بازیکنانش در گلزنی اظهار کرد: باید در این زمینه سخت کار کنیم. از ویژگی بازیکنان سریع بهره ببریم و یک تیم قدرتمند بسازیم. زمانی که نمی‌توانیم گلزنی کنیم متوجه می‌شویم این موضوع بیش از همه به هیجانات برمی‌گردد. با این حال این یک چالش است.

سرمربی برزیلی درباره واکنش هواداران گفت: اگر من هم در آن طرف قضیه بودم همان رفتار را در پیش می‌گرفتم. توجیهی وجود ندارد. آنها خواهان گل هستند و من هم اگر یک هوادار بودم خواهان چنین چیزی بودم.

تیته به عملکرد فیلیپ کوتینیو اشاره کرد و گفت: امروز بازی برجسته‌ای را به نمایش گذاشت. بازی کردن برابر ونزوئلا سخت بود. بازی را از میانه میدان بسته بودند و اجازه نمی‌دادند توپ به فیرمینو برسد و دو بازیکن بتوانند همکاری کنند.

او افزود: در میانه میدان آرتور را در اختیار دارم. اکنون باید تیم را بر این اساس بچینم. نمی‌توانم درباره عملکرد تیم‌های دیگر نظری بدهم چون فرصت کافی برای تماشای بازی‌شان نداشتم. تنها خلاصه بازی‌ها را نگاه کردم. به همین خاطر نمی‌توانم نظری درباره تیم‌های دیگر بدهم.

تیته درباره برزیل و "ژوگو بونیتو" (بازی زیبا) گفت: پیشرفت یک پروسه است و باید به دنبال فوتبال تماشایی باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین