کد خبر: ۵۹۵۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹

نمره شادی ایرانیان پایین‌تر از میانگین جهانی است

عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ ایران بین ۱۵۷ کشور در زمینه شادی و نشاط رتبه ۱۰۵ را دارد و نمره شادی ایرانیان ٨.٤ است که پایین تر از میانگین جهانی قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

زهره نجفی اصل روز چهارشنبه در دومین نشست از سلسله نشست‌های سلامت اجتماعی در کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه دانشگاه تهران که با حضور اساتید و علاقمندان برگزار شد، افزود: شاید بحث شادی و نشاط فانتزی به نظر بیاید، اما نادیده گرفتن چنین موضوعی می‌تواند به بحران تبدیل شود. برخی روانکاوان نگاه صفر و یکی به این موضوع دارند و حتی جشن‌های عروسی را خالی از هر نوع شادی می‌دانند. ما چنین نگاهی به نشاط و سلامت اجتماعی نداریم، اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که مناسبتی مانند چهارشنبه سوری که باید مولد شادی و نشاط در اجتماع باشد، اکنون در جامعه ما تبدیل به وسیله‌ای برای ابراز خشم شده است.

وی ادامه داد: فقدان شادی و نشاط می‌تواند پیامدهای شوم و ناخجسته ای به همراه داشته باشد. اگر در جامعه‌ای شادی وجود نداشته باشد، افسردگی، سستی و کاهلی، منهدم شدن وضعیت تولید، از کار افتادگی ارگانیسم‌های بدنی، ایجاد بحران‌های سیاسی و هنجارشکنی ایجاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین