کد خبر: ۵۹۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

اعتراض و هشدار شدید وزارت خارجه به آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه تعرض یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی را به شدت محکوم و درباره نقض حریم جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.
اعتراض و هشدار شدید وزارت خارجه به آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز پنج شنبه اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» ضمن اعتراض شدید به این گونه اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز اعلام کرد: نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوز کارانه هر نوع شیی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.

بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد. در اطلاعیه سپاه آمده است: در نخستین ساعات بامداد امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. خبرگزاری «رویترز» به نقل از کاپیتان «بیل اوربان» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» هدف قرار گرفتن یک پهباد آمریکایی را تأیید کرد. این افسر نیروی دریایی آمریکا اما مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین